Jezdec Sauberu Marcus Ericsson chce co nejdříve sedět v rychlejším voze, aby mohl předvést svůj talent. I když na body se svým týmovým kolegou Pascalem Wehrleinem jasně prohrává, tak si myslí, že rozdíly mezi nimi jsou velmi malé a že jsou stejně rychlí. Jeho budoucnost u Sauberu je přesto nejistá.
Švédský pilot působí u Sauberu již třetím rokem, podle zákulisních informací má silné vazby na současné majitele a sponzory týmu. I přesto je však jeho sedačka v ohrožení. Jeho management proto pro něj hledá místo jinde.
Švýcarský tým po nástupu nového šéfa Frederica Vasseura zrušil dohodu s Hondou na dodávku motorů, místo ní jeho vozy bude příští rok pohánět Ferrari, které chce za poskytnutí slevy do kokpitu posadit své mladíky - Charlese Leclerca a Antonia Giovinazziho.
Ericsson je v týmu celkem spokojený, přál by si však rychlejší vůz: "Myslím, že mám v týmu silnou pozici. Jsem tady už několik let, pro mě jde tedy o dobré prostředí. Ale jako pilot chci být co nejdříve v konkurenceschopnějším autě. Snad tento rok budeme pokračovat v pokrocích a staneme se silnější."
"Na další rok pak smlouvu nemám, takže si nejsem jistý, co se mnou v budoucnu bude. Je těžké ukázat, co dokážu, když sedím v jednom z nejpomalejších aut, zřejmě nejpomalejším v mé kariéře. Sotva pak předvedete svůj potenciál a zapůsobíte svými schopnostmi na větší týmy.
Ale jediné, co můžu dělat, je pokračovat v co nejlepší práci, dřít a ukázat, co dokážu. A jednoho dne snad budu v týmu, kde budu moci opravdu bojovat o přední pozice a vítězství," doufá Ericsson, jenž letos nastupuje po boku Pascala Wehrleina.
Ten jej v kvalifikacích letos předčí poměrem 7:2 a zároveň se postaral zatím o všech pět mistrovských bodů Sauberu. Podle Ericssona však tyto čísla toho o skutečnosti moc nevypovídají: "Myslím, že rozdíly jsou malé. V Barceloně šlo o několik tisícin a v Rusku bych byl rychlejší, jenže dostal smyk a vyvěsili žluté vlajky."
"Myslím, že jsme velmi vyrovnaní. Když se podíváte na průměr mezi mnou a Pascalem v kvalifikacích, tak to je opravdu velmi těsné," domnívá se pro Autosport švédský pilot, jenž na svého týmového kolegu o sobotách ztrácí průměrně 6 setin sekundy a startuje z 18. pozice.
"Podle mě jde jen o drobné věci, které musím zlepšit, abych z auta dostával více. On je velmi dobrý, pokud jde o poskládání kola dohromady v kvalifikaci, kdy se to počítá. V tom je obecně o něco lepší než já, zatímco v závodech si myslím, že to je mezi námi velmi, velmi těsné," dodává Ericsson.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.