Pilot Williamsu Lance Stroll odkazuje na své výsledky, které podle něho dokazují, že ve Formuli 1 není díky penězům, nýbrž díky svému přirozenému talentu.
Není tajemstvím, že za jeho kariérou stojí kanadský miliardář - jeho otec Lawrence Stroll, jehož řadí Forbes na 782. místo v žebříčku nejbohatších lidí. Lance, jenž absolvoval akademii Ferrari před tím, než se v roce 2015 stal testovacím pilotem Williamsu, se kvůli tomu musí často vypořádávat s nálepkou 'platícího jezdce.' Jak to dělá?
"Zkrátka to otočíte, zároveň ale musíte sledovat fakta. Nejsem tady kvůli tomu, abych někomu dokazoval, že se mýlí - jsem tady kvůli sobě a svému týmu. Nejsem tady kvůli tomu, abych něco dokazoval kritikům," vysvětluje pro ESPN mladý Stroll.
"Vím, proč jsem tady a to, že si tady zasloužím být. Vyhrál jsem šampionát Formule 3 a stal jsem se nejmladším jezdcem, kterému se to povedlo - navíc s velkým náskokem. Vyžadovalo to spoustu práce," pokračuje závodní pilot Williamsu.
"A teď, stát se nejmladším nováčkem, který kdy dosáhl na pódium, to je úspěch. Myslím, že to lidem, kteří mi to upírají a říkají, že v mém případě jde jen o peníze, ukazuje, že nemají pravdu," tvrdí Kanaďan, jenž dojel v Baku na třetím místě před Sebastianem Vettelem a Lewisem Hamiltonem.
"Prokazuji to výsledky. Když se podíváme na body, tak jsem stále někde uprostřed. Budu zažívat těžké i dobré víkendy, tak to chodívá. Dokázal jsem ale, že tady do F1 patřím. Výsledky hovoří samy za sebe," říká sebevědomě Stroll.
"Vím, proč jsem tady, nepopírám realitu. Realitou je, že jsem měl jako dítě skvělou příležitost, kterou mnoho lidí nemá. Měl jsem velké štěstí, že pocházím, odkud pocházím, a že jsem se mohl přesunout za svými sny z Kanady do Evropy," přiznává určitou roli, kterou v jeho životě sehrálo bohatství jeho otce.
"Ale chytil jsem to za pačesy a vyhrával jsem šampionáty, abych se sem dostal. Vyhrál jsem svůj šampionát Formule 4, Formule 3 - to všem jsem zvládl a získal body pro udělení superlicence, což se všichni nedokážou. Musel jsem vyrazit na trať a dosáhnout výsledků, abych ji získal a dostal se do Formule 1.
Opravdu jsem na to tvrdě pracoval. Snadno bych mohl jezdit za všechny peníze na světě na posledním místě, ale takhle jsem to neudělal - a to je podle mě to, na čem záleží. V F1 také potřebujete určitou finanční podporu, když nejste v prvních třech špičkových týmech. Platí to i pro nižší kategorie - motorsport je neuvěřitelně drahý. A kromě svého otce mám sponzory, kteří mě podporují. V tomto příběhu jde tedy o víc než jen o peníze mého otce," dodává Stroll.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.