Honda se dle slov svého šéfa Jusuke Hasegawy nyní dostala na úroveň výkonu, kterou chtěla dosáhnout před letošní sezónou. Na tento pokrok je hrdý, byť si uvědomuje, že přichází téměř s půlročním zpožděním.
Zatímco McLaren po loňské sezóně a přepracování celé pohonné jednotky očekával velký pokrok, jeho partner v tomto ohledu opět zklamal - nejen, že v oblasti výkonu nedosahoval ani loňské úrovně, tristní byla i jeho spolehlivost - Fernando Alonso používá ve svém voze již osmé turbo a MGU-H, zatímco limit na sezónu jsou čtyři kusy.
McLaren díky kvalitám svého šasi sice bojuje pravidelně o účast v poslední části kvalifikace, to však nestačí. Větší úspěch s Hondou zažili až v posledním závodě před letní přestávkou v Maďarsku, kde konečně bodovali s oběma vozy. Částečně za to ale vděčí vlastnostem pomalého Hungaroringu s absencí delších rovinek, proto tam není kladen tak velký důraz na výkon motoru.
Jak hodnotí Hasegawa poslední vývoj ve svém týmu? "Těžko můžu říct, že je uspokojující. Možná jsme současnou úroveň výkonnosti měli dosáhnout na počátku sezóny. Myslím si tedy: 'Alespoň můžeme dosáhnout úroveň výkonnosti, na níž jsme měli být v Barceloně!'" Tam se na přelomu února a března konaly předsezónní testy.
"Trvalo to tedy 5 měsíců. Z pohledu normálního technického vývoje to stáhnout na tuto úroveň, na to musíme být hrdí! Ale z pohledu kalendáře Formule 1 je příliš pozdě. Takže se mi napůl ulevilo a napůl jsem zklamaný z toho, že jsme se na tuto úroveň nedokázali dostat na začátku sezóny," pokračuje pro Racer šéf F1 projektu Hondy.
McLaren po ní požadoval co nejrychlejší pokroky. Poslední zlepšení je podle Hondy důležité ve snaze udržet partnerství s britským týmem: "Samozřejmě, že to je důležité. Stále požadují vývoj."
Japonská automobilka necítí potřebu hledat nějaké záruky, jelikož spolu nadále úzce spolupracují: "Vlastně spolu často mluvíme, komunikace je stále velmi silná. Nepotřebujeme tedy s nimi pořádat žádné zvláštní schůzky."
McLaren pro příští rok uvažuje o přechodu na pohonné jednotky Renault, Mercedes ani Ferrari mu ty své nechtějí poskytnout z obavy o příliš silného konkurenta. Tým se musí rozhodnout, aby měl v případě změny motorového partnera dostatek času na úpravu svého šasi.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.