Honda se dle slov svého šéfa Jusuke Hasegawy nyní dostala na úroveň výkonu, kterou chtěla dosáhnout před letošní sezónou. Na tento pokrok je hrdý, byť si uvědomuje, že přichází téměř s půlročním zpožděním.
Zatímco McLaren po loňské sezóně a přepracování celé pohonné jednotky očekával velký pokrok, jeho partner v tomto ohledu opět zklamal - nejen, že v oblasti výkonu nedosahoval ani loňské úrovně, tristní byla i jeho spolehlivost - Fernando Alonso používá ve svém voze již osmé turbo a MGU-H, zatímco limit na sezónu jsou čtyři kusy.
McLaren díky kvalitám svého šasi sice bojuje pravidelně o účast v poslední části kvalifikace, to však nestačí. Větší úspěch s Hondou zažili až v posledním závodě před letní přestávkou v Maďarsku, kde konečně bodovali s oběma vozy. Částečně za to ale vděčí vlastnostem pomalého Hungaroringu s absencí delších rovinek, proto tam není kladen tak velký důraz na výkon motoru.
Jak hodnotí Hasegawa poslední vývoj ve svém týmu? "Těžko můžu říct, že je uspokojující. Možná jsme současnou úroveň výkonnosti měli dosáhnout na počátku sezóny. Myslím si tedy: 'Alespoň můžeme dosáhnout úroveň výkonnosti, na níž jsme měli být v Barceloně!'" Tam se na přelomu února a března konaly předsezónní testy.
"Trvalo to tedy 5 měsíců. Z pohledu normálního technického vývoje to stáhnout na tuto úroveň, na to musíme být hrdí! Ale z pohledu kalendáře Formule 1 je příliš pozdě. Takže se mi napůl ulevilo a napůl jsem zklamaný z toho, že jsme se na tuto úroveň nedokázali dostat na začátku sezóny," pokračuje pro Racer šéf F1 projektu Hondy.
McLaren po ní požadoval co nejrychlejší pokroky. Poslední zlepšení je podle Hondy důležité ve snaze udržet partnerství s britským týmem: "Samozřejmě, že to je důležité. Stále požadují vývoj."
Japonská automobilka necítí potřebu hledat nějaké záruky, jelikož spolu nadále úzce spolupracují: "Vlastně spolu často mluvíme, komunikace je stále velmi silná. Nepotřebujeme tedy s nimi pořádat žádné zvláštní schůzky."
McLaren pro příští rok uvažuje o přechodu na pohonné jednotky Renault, Mercedes ani Ferrari mu ty své nechtějí poskytnout z obavy o příliš silného konkurenta. Tým se musí rozhodnout, aby měl v případě změny motorového partnera dostatek času na úpravu svého šasi.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.