Honda se dle slov svého šéfa Jusuke Hasegawy nyní dostala na úroveň výkonu, kterou chtěla dosáhnout před letošní sezónou. Na tento pokrok je hrdý, byť si uvědomuje, že přichází téměř s půlročním zpožděním.
Zatímco McLaren po loňské sezóně a přepracování celé pohonné jednotky očekával velký pokrok, jeho partner v tomto ohledu opět zklamal - nejen, že v oblasti výkonu nedosahoval ani loňské úrovně, tristní byla i jeho spolehlivost - Fernando Alonso používá ve svém voze již osmé turbo a MGU-H, zatímco limit na sezónu jsou čtyři kusy.
McLaren díky kvalitám svého šasi sice bojuje pravidelně o účast v poslední části kvalifikace, to však nestačí. Větší úspěch s Hondou zažili až v posledním závodě před letní přestávkou v Maďarsku, kde konečně bodovali s oběma vozy. Částečně za to ale vděčí vlastnostem pomalého Hungaroringu s absencí delších rovinek, proto tam není kladen tak velký důraz na výkon motoru.
Jak hodnotí Hasegawa poslední vývoj ve svém týmu? "Těžko můžu říct, že je uspokojující. Možná jsme současnou úroveň výkonnosti měli dosáhnout na počátku sezóny. Myslím si tedy: 'Alespoň můžeme dosáhnout úroveň výkonnosti, na níž jsme měli být v Barceloně!'" Tam se na přelomu února a března konaly předsezónní testy.
"Trvalo to tedy 5 měsíců. Z pohledu normálního technického vývoje to stáhnout na tuto úroveň, na to musíme být hrdí! Ale z pohledu kalendáře Formule 1 je příliš pozdě. Takže se mi napůl ulevilo a napůl jsem zklamaný z toho, že jsme se na tuto úroveň nedokázali dostat na začátku sezóny," pokračuje pro Racer šéf F1 projektu Hondy.
McLaren po ní požadoval co nejrychlejší pokroky. Poslední zlepšení je podle Hondy důležité ve snaze udržet partnerství s britským týmem: "Samozřejmě, že to je důležité. Stále požadují vývoj."
Japonská automobilka necítí potřebu hledat nějaké záruky, jelikož spolu nadále úzce spolupracují: "Vlastně spolu často mluvíme, komunikace je stále velmi silná. Nepotřebujeme tedy s nimi pořádat žádné zvláštní schůzky."
McLaren pro příští rok uvažuje o přechodu na pohonné jednotky Renault, Mercedes ani Ferrari mu ty své nechtějí poskytnout z obavy o příliš silného konkurenta. Tým se musí rozhodnout, aby měl v případě změny motorového partnera dostatek času na úpravu svého šasi.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.