Honda se dle slov svého šéfa Jusuke Hasegawy nyní dostala na úroveň výkonu, kterou chtěla dosáhnout před letošní sezónou. Na tento pokrok je hrdý, byť si uvědomuje, že přichází téměř s půlročním zpožděním.
Zatímco McLaren po loňské sezóně a přepracování celé pohonné jednotky očekával velký pokrok, jeho partner v tomto ohledu opět zklamal - nejen, že v oblasti výkonu nedosahoval ani loňské úrovně, tristní byla i jeho spolehlivost - Fernando Alonso používá ve svém voze již osmé turbo a MGU-H, zatímco limit na sezónu jsou čtyři kusy.
McLaren díky kvalitám svého šasi sice bojuje pravidelně o účast v poslední části kvalifikace, to však nestačí. Větší úspěch s Hondou zažili až v posledním závodě před letní přestávkou v Maďarsku, kde konečně bodovali s oběma vozy. Částečně za to ale vděčí vlastnostem pomalého Hungaroringu s absencí delších rovinek, proto tam není kladen tak velký důraz na výkon motoru.
Jak hodnotí Hasegawa poslední vývoj ve svém týmu? "Těžko můžu říct, že je uspokojující. Možná jsme současnou úroveň výkonnosti měli dosáhnout na počátku sezóny. Myslím si tedy: 'Alespoň můžeme dosáhnout úroveň výkonnosti, na níž jsme měli být v Barceloně!'" Tam se na přelomu února a března konaly předsezónní testy.
"Trvalo to tedy 5 měsíců. Z pohledu normálního technického vývoje to stáhnout na tuto úroveň, na to musíme být hrdí! Ale z pohledu kalendáře Formule 1 je příliš pozdě. Takže se mi napůl ulevilo a napůl jsem zklamaný z toho, že jsme se na tuto úroveň nedokázali dostat na začátku sezóny," pokračuje pro Racer šéf F1 projektu Hondy.
McLaren po ní požadoval co nejrychlejší pokroky. Poslední zlepšení je podle Hondy důležité ve snaze udržet partnerství s britským týmem: "Samozřejmě, že to je důležité. Stále požadují vývoj."
Japonská automobilka necítí potřebu hledat nějaké záruky, jelikož spolu nadále úzce spolupracují: "Vlastně spolu často mluvíme, komunikace je stále velmi silná. Nepotřebujeme tedy s nimi pořádat žádné zvláštní schůzky."
McLaren pro příští rok uvažuje o přechodu na pohonné jednotky Renault, Mercedes ani Ferrari mu ty své nechtějí poskytnout z obavy o příliš silného konkurenta. Tým se musí rozhodnout, aby měl v případě změny motorového partnera dostatek času na úpravu svého šasi.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.