Prezident Ferrari Sergio Marchionne se v Maďarsku pochlubil svým záměrem učinit ze Sauberu svůj juniorský tým poté, co se s ním dohodl na dodávkách motorů pro sezónu 2018.
Sauber zrušil smlouvu na motory na rok 2018 s Hondou a rozhodl se místo ní spolupracovat s Ferrari, od kterého bude odebírat aktuální specifikace pohonných jednotek, zatímco letos jezdí pouze s roky starými verzemi, pro které již neprobíhá žádný vývoj (ani po stránce paliva či maziva).
Marchionne si tento krok prosazený novým šéfem švýcarského týmu Fredericem Vasseurem pochopitelně velmi pochvaluje: "Pro nás jde o velmi pozitivní věc, je to šance mít svůj juniorský tým. Máme pár výjimečných pilotů, které potřebujeme někde nasadit."
Dočkají se Leclerc i Giovinazzi? A co Wehrlein a Ericsson?Koho tím prezident Ferrari myslí? Tím prvním je suverénní lídr Formule 2 Charles Leclerc, tím druhým jejich oficiální rezervní pilot Antonio Giovinazzi, jenž odjel v úvodu sezóny pár závodu za Sauber místo zraněného Pascala Wehrleina.
V pátek se sice během tréninku s Haasem moc nepředvedl (auto jim rozbil), poté však putoval soukromým letadlem na simulátor do Maranella, kde po usilovné práci pomohl na dálku nalézt pro Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena po slabším pátku velmi dobré nastavení pro kvalifikaci.
To by znamenalo, že Mercedes bude muset pro příští rok najít Wehrleinovi místo někde jinde. Otázkou je také, co bude s druhým pilotem Sauberu Marcusem Ericssonem, za kterým stojí současní majitelé z Longbow Finance.
Nejde jen o mladíky, ale i o moc v F1Kromě mladých jezdců jde ale v neustále se měnícím prostředí Formule 1 ještě o jinou věc, a tou je boj o moc při vyjednávání o nové Concordské dohodě platné od roku 2020. Ferrari s Marchionnem pozorují sílicí vliv Mercedesu s Totem Wolffem v F1 v posledních letech, proto potřebují získat silné spojence. Se Sauberem by měli tři týmy, přivítali by přitom i nějakého dalšího nováčka.
"Poohlížíme se po tom, jak zvýšit počet zákazníků pro naše motory. Souhlasili jsme s Liberty a s FIA, že pomůžeme novým týmům se vstupem do F1. Čím více jich bude, tím lépe," vysvětluje Marchionne. Tím lépe pro vliv Ferrari, slušelo by se dodat.
Z tohoto pohledu by pro ně nemělo žádný smysl ztratit svého dlouholetého spojence a nechat ho odejít k Hondě. Nová smlouva se Sauberem s patřičnou slevou navíc poskytne prostor pro jejich mladé piloty, kteří by jinak příští rok neměli šanci, jelikož Haas už před časem oznámil, že si ponechá Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena.
Jednoho z nich navíc zřejmě budou potřebovat pro svůj tým v sezóně 2019, kdy by v Maranellu mohlo dojít k nahrazení Räikkönena - toho si chtějí pro příští rok ještě ponechat, svou neměnnou sestavu pro příští rok mají potvrdit po letní přestávce na Monze.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.