Prezident Ferrari Sergio Marchionne se v Maďarsku pochlubil svým záměrem učinit ze Sauberu svůj juniorský tým poté, co se s ním dohodl na dodávkách motorů pro sezónu 2018.
Sauber zrušil smlouvu na motory na rok 2018 s Hondou a rozhodl se místo ní spolupracovat s Ferrari, od kterého bude odebírat aktuální specifikace pohonných jednotek, zatímco letos jezdí pouze s roky starými verzemi, pro které již neprobíhá žádný vývoj (ani po stránce paliva či maziva).
Marchionne si tento krok prosazený novým šéfem švýcarského týmu Fredericem Vasseurem pochopitelně velmi pochvaluje: "Pro nás jde o velmi pozitivní věc, je to šance mít svůj juniorský tým. Máme pár výjimečných pilotů, které potřebujeme někde nasadit."
Dočkají se Leclerc i Giovinazzi? A co Wehrlein a Ericsson?Koho tím prezident Ferrari myslí? Tím prvním je suverénní lídr Formule 2 Charles Leclerc, tím druhým jejich oficiální rezervní pilot Antonio Giovinazzi, jenž odjel v úvodu sezóny pár závodu za Sauber místo zraněného Pascala Wehrleina.
V pátek se sice během tréninku s Haasem moc nepředvedl (auto jim rozbil), poté však putoval soukromým letadlem na simulátor do Maranella, kde po usilovné práci pomohl na dálku nalézt pro Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena po slabším pátku velmi dobré nastavení pro kvalifikaci.
To by znamenalo, že Mercedes bude muset pro příští rok najít Wehrleinovi místo někde jinde. Otázkou je také, co bude s druhým pilotem Sauberu Marcusem Ericssonem, za kterým stojí současní majitelé z Longbow Finance.
Nejde jen o mladíky, ale i o moc v F1Kromě mladých jezdců jde ale v neustále se měnícím prostředí Formule 1 ještě o jinou věc, a tou je boj o moc při vyjednávání o nové Concordské dohodě platné od roku 2020. Ferrari s Marchionnem pozorují sílicí vliv Mercedesu s Totem Wolffem v F1 v posledních letech, proto potřebují získat silné spojence. Se Sauberem by měli tři týmy, přivítali by přitom i nějakého dalšího nováčka.
"Poohlížíme se po tom, jak zvýšit počet zákazníků pro naše motory. Souhlasili jsme s Liberty a s FIA, že pomůžeme novým týmům se vstupem do F1. Čím více jich bude, tím lépe," vysvětluje Marchionne. Tím lépe pro vliv Ferrari, slušelo by se dodat.
Z tohoto pohledu by pro ně nemělo žádný smysl ztratit svého dlouholetého spojence a nechat ho odejít k Hondě. Nová smlouva se Sauberem s patřičnou slevou navíc poskytne prostor pro jejich mladé piloty, kteří by jinak příští rok neměli šanci, jelikož Haas už před časem oznámil, že si ponechá Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena.
Jednoho z nich navíc zřejmě budou potřebovat pro svůj tým v sezóně 2019, kdy by v Maranellu mohlo dojít k nahrazení Räikkönena - toho si chtějí pro příští rok ještě ponechat, svou neměnnou sestavu pro příští rok mají potvrdit po letní přestávce na Monze.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.