Prezident Ferrari Sergio Marchionne se v Maďarsku pochlubil svým záměrem učinit ze Sauberu svůj juniorský tým poté, co se s ním dohodl na dodávkách motorů pro sezónu 2018.
Sauber zrušil smlouvu na motory na rok 2018 s Hondou a rozhodl se místo ní spolupracovat s Ferrari, od kterého bude odebírat aktuální specifikace pohonných jednotek, zatímco letos jezdí pouze s roky starými verzemi, pro které již neprobíhá žádný vývoj (ani po stránce paliva či maziva).
Marchionne si tento krok prosazený novým šéfem švýcarského týmu Fredericem Vasseurem pochopitelně velmi pochvaluje: "Pro nás jde o velmi pozitivní věc, je to šance mít svůj juniorský tým. Máme pár výjimečných pilotů, které potřebujeme někde nasadit."
Dočkají se Leclerc i Giovinazzi? A co Wehrlein a Ericsson?Koho tím prezident Ferrari myslí? Tím prvním je suverénní lídr Formule 2 Charles Leclerc, tím druhým jejich oficiální rezervní pilot Antonio Giovinazzi, jenž odjel v úvodu sezóny pár závodu za Sauber místo zraněného Pascala Wehrleina.
V pátek se sice během tréninku s Haasem moc nepředvedl (auto jim rozbil), poté však putoval soukromým letadlem na simulátor do Maranella, kde po usilovné práci pomohl na dálku nalézt pro Sebastiana Vettela a Kimiho Räikkönena po slabším pátku velmi dobré nastavení pro kvalifikaci.
To by znamenalo, že Mercedes bude muset pro příští rok najít Wehrleinovi místo někde jinde. Otázkou je také, co bude s druhým pilotem Sauberu Marcusem Ericssonem, za kterým stojí současní majitelé z Longbow Finance.
Nejde jen o mladíky, ale i o moc v F1Kromě mladých jezdců jde ale v neustále se měnícím prostředí Formule 1 ještě o jinou věc, a tou je boj o moc při vyjednávání o nové Concordské dohodě platné od roku 2020. Ferrari s Marchionnem pozorují sílicí vliv Mercedesu s Totem Wolffem v F1 v posledních letech, proto potřebují získat silné spojence. Se Sauberem by měli tři týmy, přivítali by přitom i nějakého dalšího nováčka.
"Poohlížíme se po tom, jak zvýšit počet zákazníků pro naše motory. Souhlasili jsme s Liberty a s FIA, že pomůžeme novým týmům se vstupem do F1. Čím více jich bude, tím lépe," vysvětluje Marchionne. Tím lépe pro vliv Ferrari, slušelo by se dodat.
Z tohoto pohledu by pro ně nemělo žádný smysl ztratit svého dlouholetého spojence a nechat ho odejít k Hondě. Nová smlouva se Sauberem s patřičnou slevou navíc poskytne prostor pro jejich mladé piloty, kteří by jinak příští rok neměli šanci, jelikož Haas už před časem oznámil, že si ponechá Romaina Grosjeana i Kevina Magnussena.
Jednoho z nich navíc zřejmě budou potřebovat pro svůj tým v sezóně 2019, kdy by v Maranellu mohlo dojít k nahrazení Räikkönena - toho si chtějí pro příští rok ještě ponechat, svou neměnnou sestavu pro příští rok mají potvrdit po letní přestávce na Monze.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.