Jak vnímají nasazení Halo někteří současní piloti Formule 1? Vadí jim, nebo ho naopak vítají?
Halo bude od příštího roku povinný pro všechny týmy a o rok později by se měl objevit i v nižších sériích. Toto rozhodnutí se nejdříve setkalo s velkou vlnou nevole, a to primárně kvůli vzhledu. Piloti se ale nasazení nebrání. Oni totiž vozy F1 opravdu řídí a ví, jaké nebezpečí jim potencionálně hrozí.
"Nemělo by se o nasazení vůbec pochybovat. Kdybyste tento systém nabídli Justinu Wilsonovi, tak by to taky neodmítl. Rádi to budeme používat, jelikož nám to pomáhá chránit naše životy. Nelze to plně kontrolovat, ale máme vědomí, že je tu něco, co nás může ochránit v určitých scénářích. Bylo by ignorantské a stupidní se tomu bránit," řekl před Velkou cenou Maďarska vedoucí muž šampionátu Vettel.
Alonso to vidí podobně: "Jsem pro, Halo vnímám pozitivně. Myslím si, že extra ochrana hlavy by někomu mohla zachránit jednou život, takže to má význam," řekl mistr světa z let 2005 a 2006. "Bohužel jsem během mé kariéry přišel o některé kolegy, kamarády. Justin Wilson a Jules Bianchi jsou příklady, kde by to bývalo mohlo pomoci. Co se týče vzhledu, tak je těžké uspokojit každého."
"Pamatuji, že před 50 leti nebyly ve Formuli 1 pásy. To by dneska lidi mohli na sociálních sítích začít psát, že by ve F1 neměly být pásy, jelikož tak ztrácí svou DNA. Nedává to ale smysl," dodal Alonso.
Jednou z esencí Formule 1 byl vždy risk a nebezpečí, které jde se závoděním v monopostech s otevřeným kokpitem ruku v ruce. Dle pilota Red Bullu nebude mít Halo vliv na vnímání tohoto faktoru ze strany fanoušků.
"Nebezpečí je určitou formou vzrušení, ale pro mě to není o tom, že to schytám ulítlou pneumatikou do hlavy. Jde o to, že na městských okruzích se snažíte jet na absolutní hraně a v každé zatáčce riskujete bouračku a víte, že při pokusu o předjetí můžete skončit ve zdi," okomentoval situaci Australan.
Ani Kimi Räikkönen nevidí povinné nasazení ochranného systému Halo jako problém: "Myslím si, že nás to nijak nebude obtěžovat při jízdě. Ani si toho nevšimneme. Myslím si, že všechny ty kecy ohledně viditelnosti jsou nesmysl. Lidé, kteří o tom píší, nikdy neřídili vůz F1. Jde jen o bezpečnost a je to dobře. Pokud se tím vyhneme alespoň jednomu vážnému zranění, tak to má smysl."
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.
Před deseti lety nás navždy opustil Jules Bianchi. Zemřel na následky zranění z Velké ceny Japonska 2014, která navždy změnila Formuli 1.
Nico Hülkenberg věří, že tým Kick Sauber se stává vážným hráčem ve středu pole. Jak uvedl, od zavedení klíčových vylepšení ve Španělsku tým nepřetržitě zrychluje a získává na sebedůvěře i výkonnosti.
Šéf McLarenu Andrea Stella představil plány na technické vylepšení po testech na Silverstonu. Tým doufá, že novinky pomohou zvýšit výkon a konkurenceschopnost vozu.
Lewis Hamilton se zapojil do práce ve Ferrari, aby pomohl vyřešit zásadní slabinu vozu SF-25. Tým doufá, že díky jeho zkušenostem najde cestu k lepším výkonům.
Franco Colapinto zažívá složitý rok 2025, kdy místo očekávaného průlomu čelí nejistotě ohledně své budoucnosti v Alpine. Neustálé spekulace kolem sedačky mu komplikují cestu vzhůru.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.