Jak vnímají nasazení Halo někteří současní piloti Formule 1? Vadí jim, nebo ho naopak vítají?
Halo bude od příštího roku povinný pro všechny týmy a o rok později by se měl objevit i v nižších sériích. Toto rozhodnutí se nejdříve setkalo s velkou vlnou nevole, a to primárně kvůli vzhledu. Piloti se ale nasazení nebrání. Oni totiž vozy F1 opravdu řídí a ví, jaké nebezpečí jim potencionálně hrozí.
"Nemělo by se o nasazení vůbec pochybovat. Kdybyste tento systém nabídli Justinu Wilsonovi, tak by to taky neodmítl. Rádi to budeme používat, jelikož nám to pomáhá chránit naše životy. Nelze to plně kontrolovat, ale máme vědomí, že je tu něco, co nás může ochránit v určitých scénářích. Bylo by ignorantské a stupidní se tomu bránit," řekl před Velkou cenou Maďarska vedoucí muž šampionátu Vettel.
Alonso to vidí podobně: "Jsem pro, Halo vnímám pozitivně. Myslím si, že extra ochrana hlavy by někomu mohla zachránit jednou život, takže to má význam," řekl mistr světa z let 2005 a 2006. "Bohužel jsem během mé kariéry přišel o některé kolegy, kamarády. Justin Wilson a Jules Bianchi jsou příklady, kde by to bývalo mohlo pomoci. Co se týče vzhledu, tak je těžké uspokojit každého."
"Pamatuji, že před 50 leti nebyly ve Formuli 1 pásy. To by dneska lidi mohli na sociálních sítích začít psát, že by ve F1 neměly být pásy, jelikož tak ztrácí svou DNA. Nedává to ale smysl," dodal Alonso.
Jednou z esencí Formule 1 byl vždy risk a nebezpečí, které jde se závoděním v monopostech s otevřeným kokpitem ruku v ruce. Dle pilota Red Bullu nebude mít Halo vliv na vnímání tohoto faktoru ze strany fanoušků.
"Nebezpečí je určitou formou vzrušení, ale pro mě to není o tom, že to schytám ulítlou pneumatikou do hlavy. Jde o to, že na městských okruzích se snažíte jet na absolutní hraně a v každé zatáčce riskujete bouračku a víte, že při pokusu o předjetí můžete skončit ve zdi," okomentoval situaci Australan.
Ani Kimi Räikkönen nevidí povinné nasazení ochranného systému Halo jako problém: "Myslím si, že nás to nijak nebude obtěžovat při jízdě. Ani si toho nevšimneme. Myslím si, že všechny ty kecy ohledně viditelnosti jsou nesmysl. Lidé, kteří o tom píší, nikdy neřídili vůz F1. Jde jen o bezpečnost a je to dobře. Pokud se tím vyhneme alespoň jednomu vážnému zranění, tak to má smysl."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.