Jak vnímají nasazení Halo někteří současní piloti Formule 1? Vadí jim, nebo ho naopak vítají?
Halo bude od příštího roku povinný pro všechny týmy a o rok později by se měl objevit i v nižších sériích. Toto rozhodnutí se nejdříve setkalo s velkou vlnou nevole, a to primárně kvůli vzhledu. Piloti se ale nasazení nebrání. Oni totiž vozy F1 opravdu řídí a ví, jaké nebezpečí jim potencionálně hrozí.
"Nemělo by se o nasazení vůbec pochybovat. Kdybyste tento systém nabídli Justinu Wilsonovi, tak by to taky neodmítl. Rádi to budeme používat, jelikož nám to pomáhá chránit naše životy. Nelze to plně kontrolovat, ale máme vědomí, že je tu něco, co nás může ochránit v určitých scénářích. Bylo by ignorantské a stupidní se tomu bránit," řekl před Velkou cenou Maďarska vedoucí muž šampionátu Vettel.
Alonso to vidí podobně: "Jsem pro, Halo vnímám pozitivně. Myslím si, že extra ochrana hlavy by někomu mohla zachránit jednou život, takže to má význam," řekl mistr světa z let 2005 a 2006. "Bohužel jsem během mé kariéry přišel o některé kolegy, kamarády. Justin Wilson a Jules Bianchi jsou příklady, kde by to bývalo mohlo pomoci. Co se týče vzhledu, tak je těžké uspokojit každého."
"Pamatuji, že před 50 leti nebyly ve Formuli 1 pásy. To by dneska lidi mohli na sociálních sítích začít psát, že by ve F1 neměly být pásy, jelikož tak ztrácí svou DNA. Nedává to ale smysl," dodal Alonso.
Jednou z esencí Formule 1 byl vždy risk a nebezpečí, které jde se závoděním v monopostech s otevřeným kokpitem ruku v ruce. Dle pilota Red Bullu nebude mít Halo vliv na vnímání tohoto faktoru ze strany fanoušků.
"Nebezpečí je určitou formou vzrušení, ale pro mě to není o tom, že to schytám ulítlou pneumatikou do hlavy. Jde o to, že na městských okruzích se snažíte jet na absolutní hraně a v každé zatáčce riskujete bouračku a víte, že při pokusu o předjetí můžete skončit ve zdi," okomentoval situaci Australan.
Ani Kimi Räikkönen nevidí povinné nasazení ochranného systému Halo jako problém: "Myslím si, že nás to nijak nebude obtěžovat při jízdě. Ani si toho nevšimneme. Myslím si, že všechny ty kecy ohledně viditelnosti jsou nesmysl. Lidé, kteří o tom píší, nikdy neřídili vůz F1. Jde jen o bezpečnost a je to dobře. Pokud se tím vyhneme alespoň jednomu vážnému zranění, tak to má smysl."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.