Nobuharu Matsušita se dočká své první jízdy s vozem Formule 1. Po Velké ceně Maďarska mu dá příležitost Sauber.
Vítěz letošního závodu ve Španělsku ve Formuli 2 se sveze druhý den testů poté, co převezme vůz od Gustava Malji. Sauber uzavřel nedávno smlouvu s Hondou na dodávku motorů v sezóně 2018, tento tak potvrzuje, že se na ní zatím nic nemění. Švýcarský tým má dle zákulisních informací dát příležitost Japoncovi, za což dostane slevu.
Objevily se sice spekulace, že jeho nový šéf Frederic Vasseur, jenž u kormidla nahradil Monišu Kaltenbornovou, za zády budoucího monopostu mít motory Honda mít nechce. Podle vývoje posledních událostí se však zdá, že možnost spolupráci s Hondou přehodnocuje. Ze Švýcarska navíc dostáváme zprávy, že se do Hinwilu sjíždějí další a další inženýři Hondy.
"Jsem potěšen tím, že Nobuharu dostane tuto skvělou možnost. Zaslouží si získat zkušenosti v jeho prvním testu s vozem F1. Od svého debutu ve Formuli 2 s týmem ART Grand Prix jeho pokrok bedlivě sleduji. Sleduji, jak rok za rokem dělá pokroky ve své výkonnosti. S tímto F1 testem se dostává o krok blíže ke splnění svého snu stát se jednoho dne pilotem F1," uvedl Vasseur.
Třiadvacetiletý Matsušita to okomentoval slovy: "Když mi byly 4 roky, tak mě fascinoval Michael Schumacher. Od té doby bylo mým snem stát se pilotem F1. Ze svého prvního F1 testu jsem nadšený."
We’re pleased to confirm that @Nobu_Mat13 will drive for the @SauberF1Team on Day 2 of the #HungarianGP mid-season @F1 test pic.twitter.com/1CkRPNxgUz
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) July 24, 2017Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.