Nový typ ochrany kokpitu - štít, který v Silverstone otestoval Sebastian Vettel s Ferrari, se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ještě nezdá být dostatečně připravený na ostré závodní nasazení.
Vettel hned po vystoupení z vozu uvedl, že mu průhledná ochrana kokpitu během krátké jízdy způsobovala závratě, nadšený z ní rozhodně nebyl. Italská společnost Isoclima má připraveny dvě verze štítu - tu, kterou jsme mohli spatřit v Británii (váha 4 kg), a druhou verzi pro noční závody a zamlžené prostředí (6 kg se speciálním povrchem pro omezení záře a odlesků).
Podle jezdce Ferrari z kokpitu nebyl výhled dopředu nic moc, zahnutí štítu způsobovalo určité deformace a cítil, že na rovinkách je přilba tlačena dopředu kvůli proudění vzduchu shora dolu. Ujel pouze jedno kolo: "Měli jsme s ním naplánovanou jízdu, ale nelíbil se mi to, tak jsme jej dali pryč."
"Na základě komentářů, které jsem od Sebastiana četl, to nezní moc populárně. Zdá se, že momentálně je koncept pro nasazení příští rok nevyspělý. Jsem si jistý, že o tom budeme hovořit ve středu v rámci Strategické skupiny," uvádí Horner.
"Halo vyžadovalo určité podmínky u šasi. Obě řešení silně ovlivňují aerodynamiku, včetně nové formy štítu. Pokud jsme s tím měli potíže u Red Bullu, jak na tom asi budou ostatní týmy?" táže se šéf Red Bullu.
Štít má chránit hlavu jezdce před létajícími úlomky. Objevil se jako alternativa ke konceptu Halo, s nímž loni přišla Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Dnešní zasedání týkající se technických pravidel pro rok 2018 navštíví i zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley, který říká: "Zavázali jsme se něco udělat. Je to jen otázka toho, pro který směr se rozhodneme. To bude na diskusi. Nejlepší řešení by zřejmě bylo nasadit úchyty pro štít, pokračovat v práci na něm a nasadit ho, až bude perfektní. Musíme se jen rozhodnout, které řešení budeme plně vyhodnocovat."
Technický ředitel indické stáje Andy Green dodává: "Nemůžeme už čekat déle. Halo vyžaduje ohromné strukturální změny v šasi a v aerodynamice. Kokpit musí být zesílen ve třech kotvících bodech pro Halo. Kvůli dlouhé době nutné k rozběhu musí být šasi předáno na konci měsíce továrně." Další test štítu se chystá v Monze, ale až Singapur v záři by mohl odhalit potíže v nočních závodech.
Strategická skupina na svém dubnovém zasedání upřednostnila štít před Halou. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motorsportu FIA, to ale obvykle bývá formalitou.
Na dnešní schůzce by měli probrat také budoucí aerodynamická pravidla, časový harmonogram závodního víkendu či závazek pilotů navštívit určitý počet propagačních akci - jako byla například ta minulý týden v Londýně, kam nedorazil pouze Lewis Hamilton.
Vettelovi se však takový dodatečný závazek moc nelíbí. "Abych nebyl příliš politický - máme smlouvy s týmy, ne s držitelem komerčních práv," komentoval suše v Silverstone.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.