Nový typ ochrany kokpitu - štít, který v Silverstone otestoval Sebastian Vettel s Ferrari, se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ještě nezdá být dostatečně připravený na ostré závodní nasazení.
Vettel hned po vystoupení z vozu uvedl, že mu průhledná ochrana kokpitu během krátké jízdy způsobovala závratě, nadšený z ní rozhodně nebyl. Italská společnost Isoclima má připraveny dvě verze štítu - tu, kterou jsme mohli spatřit v Británii (váha 4 kg), a druhou verzi pro noční závody a zamlžené prostředí (6 kg se speciálním povrchem pro omezení záře a odlesků).
Podle jezdce Ferrari z kokpitu nebyl výhled dopředu nic moc, zahnutí štítu způsobovalo určité deformace a cítil, že na rovinkách je přilba tlačena dopředu kvůli proudění vzduchu shora dolu. Ujel pouze jedno kolo: "Měli jsme s ním naplánovanou jízdu, ale nelíbil se mi to, tak jsme jej dali pryč."
"Na základě komentářů, které jsem od Sebastiana četl, to nezní moc populárně. Zdá se, že momentálně je koncept pro nasazení příští rok nevyspělý. Jsem si jistý, že o tom budeme hovořit ve středu v rámci Strategické skupiny," uvádí Horner.
"Halo vyžadovalo určité podmínky u šasi. Obě řešení silně ovlivňují aerodynamiku, včetně nové formy štítu. Pokud jsme s tím měli potíže u Red Bullu, jak na tom asi budou ostatní týmy?" táže se šéf Red Bullu.
Štít má chránit hlavu jezdce před létajícími úlomky. Objevil se jako alternativa ke konceptu Halo, s nímž loni přišla Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Dnešní zasedání týkající se technických pravidel pro rok 2018 navštíví i zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley, který říká: "Zavázali jsme se něco udělat. Je to jen otázka toho, pro který směr se rozhodneme. To bude na diskusi. Nejlepší řešení by zřejmě bylo nasadit úchyty pro štít, pokračovat v práci na něm a nasadit ho, až bude perfektní. Musíme se jen rozhodnout, které řešení budeme plně vyhodnocovat."
Technický ředitel indické stáje Andy Green dodává: "Nemůžeme už čekat déle. Halo vyžaduje ohromné strukturální změny v šasi a v aerodynamice. Kokpit musí být zesílen ve třech kotvících bodech pro Halo. Kvůli dlouhé době nutné k rozběhu musí být šasi předáno na konci měsíce továrně." Další test štítu se chystá v Monze, ale až Singapur v záři by mohl odhalit potíže v nočních závodech.
Strategická skupina na svém dubnovém zasedání upřednostnila štít před Halou. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motorsportu FIA, to ale obvykle bývá formalitou.
Na dnešní schůzce by měli probrat také budoucí aerodynamická pravidla, časový harmonogram závodního víkendu či závazek pilotů navštívit určitý počet propagačních akci - jako byla například ta minulý týden v Londýně, kam nedorazil pouze Lewis Hamilton.
Vettelovi se však takový dodatečný závazek moc nelíbí. "Abych nebyl příliš politický - máme smlouvy s týmy, ne s držitelem komerčních práv," komentoval suše v Silverstone.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.