Nový typ ochrany kokpitu - štít, který v Silverstone otestoval Sebastian Vettel s Ferrari, se podle šéfa Red Bullu Christiana Hornera ještě nezdá být dostatečně připravený na ostré závodní nasazení.
Vettel hned po vystoupení z vozu uvedl, že mu průhledná ochrana kokpitu během krátké jízdy způsobovala závratě, nadšený z ní rozhodně nebyl. Italská společnost Isoclima má připraveny dvě verze štítu - tu, kterou jsme mohli spatřit v Británii (váha 4 kg), a druhou verzi pro noční závody a zamlžené prostředí (6 kg se speciálním povrchem pro omezení záře a odlesků).
Podle jezdce Ferrari z kokpitu nebyl výhled dopředu nic moc, zahnutí štítu způsobovalo určité deformace a cítil, že na rovinkách je přilba tlačena dopředu kvůli proudění vzduchu shora dolu. Ujel pouze jedno kolo: "Měli jsme s ním naplánovanou jízdu, ale nelíbil se mi to, tak jsme jej dali pryč."
"Na základě komentářů, které jsem od Sebastiana četl, to nezní moc populárně. Zdá se, že momentálně je koncept pro nasazení příští rok nevyspělý. Jsem si jistý, že o tom budeme hovořit ve středu v rámci Strategické skupiny," uvádí Horner.
"Halo vyžadovalo určité podmínky u šasi. Obě řešení silně ovlivňují aerodynamiku, včetně nové formy štítu. Pokud jsme s tím měli potíže u Red Bullu, jak na tom asi budou ostatní týmy?" táže se šéf Red Bullu.
Štít má chránit hlavu jezdce před létajícími úlomky. Objevil se jako alternativa ke konceptu Halo, s nímž loni přišla Mezinárodní automobilová federace (FIA).
Dnešní zasedání týkající se technických pravidel pro rok 2018 navštíví i zástupce šéfa Force Indie Bob Fernley, který říká: "Zavázali jsme se něco udělat. Je to jen otázka toho, pro který směr se rozhodneme. To bude na diskusi. Nejlepší řešení by zřejmě bylo nasadit úchyty pro štít, pokračovat v práci na něm a nasadit ho, až bude perfektní. Musíme se jen rozhodnout, které řešení budeme plně vyhodnocovat."
Technický ředitel indické stáje Andy Green dodává: "Nemůžeme už čekat déle. Halo vyžaduje ohromné strukturální změny v šasi a v aerodynamice. Kokpit musí být zesílen ve třech kotvících bodech pro Halo. Kvůli dlouhé době nutné k rozběhu musí být šasi předáno na konci měsíce továrně." Další test štítu se chystá v Monze, ale až Singapur v záři by mohl odhalit potíže v nočních závodech.
Strategická skupina na svém dubnovém zasedání upřednostnila štít před Halou. Její rozhodnutí musí ještě posvětit Světová rada motorsportu FIA, to ale obvykle bývá formalitou.
Na dnešní schůzce by měli probrat také budoucí aerodynamická pravidla, časový harmonogram závodního víkendu či závazek pilotů navštívit určitý počet propagačních akci - jako byla například ta minulý týden v Londýně, kam nedorazil pouze Lewis Hamilton.
Vettelovi se však takový dodatečný závazek moc nelíbí. "Abych nebyl příliš politický - máme smlouvy s týmy, ne s držitelem komerčních práv," komentoval suše v Silverstone.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.