Kdykoliv se jede Grand Prix Velké Británie, hovoří se o Silverstone, kde se od roku 1987 jezdí závod F1 pravidelně, jako o okruhu, kde to "všechno začalo". Jenže ani ikony nemají patent na nedotknutelnost.
Silverstone prošlo v roce 1990 kompletní přestavbou, ale už mnohem méně fanoušků ví, že od té doby doznal dalších pět změn různého rozsahu. V poslední době se stále častěji hovoří o budoucnosti bývalého vojenského letiště asi 50 km od Northamptonu, protože v minulosti problesklo mnoho zpráv, že se nad ním stahují černé mraky nejistoty.
Věc došla tak daleko, že Britský autoklub (British Racing Drivers Club) minulý týden dosáhl změny doložky ohledně dlouhodobé smlouvy, takže BRDC a tudíž i Silverstone má možnost po roce 2019 odstoupit od kontraktu. Jedním z důvodů jsou neúměrně vysoké náklady na pořádání Grand Prix. Padlo hned několik návrhů, co dál, do hry vstoupil i nový vlastník F1, koncern Liberty Media a s ním šéf Chase Carey.
Jedním z prvních návrhů byla idea ze strany Liberty Media, podle níž by se postarala v dalších pěti ročnících o pořádání britské Grand Prix výměnou za bezplatný třítýdenní pronájem areálu okruhu. BRDC toto řešení odmítl s tím, že doufá v nový tříletý kontrakt s lepšími podmínkami, který by měl následovat po roce 2019.
Chase Carey na tento návrh reagoval poměrně rozhodně s tím, že nikde není psáno, že se britský závod nutně musí konat na Silverstone. Podle jeho slov bude mít Liberty Media hned několik možností, kam v budoucnu převést britskou Grand Prix, pokud jednání se zástupci Silverstone selže.
"Některým jejich zprávám ekonomické povahy příliš nerozumím, zvláště když je srovnám s našimi podnikatelskými aktivitami na jiných okruzích. Lidem, kteří provozují dobrý závod, vychází jiný obrázek než jaký původně namalovali. Nutno ale přiznat, že nemáme detailní informace o jejich účetnictví, jak to je s jejich náklady. Určitě je ale nijak neznevýhodňujeme, dostávají to sané, co ostatní. Silverstone si vážíme, máme tři roky na to, abychom našli společnou řeč. Rádi bychom preferovali pro Grand Prix Velké Británie Silverstone, ale za každou cenu tu být nemusí. Zájem už projevili zástupci jiných míst, ale nechci je proti sobě poštvat," nechává Carey stále otevřená vrátka pro tradiční britskou trať.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.