Kdykoliv se jede Grand Prix Velké Británie, hovoří se o Silverstone, kde se od roku 1987 jezdí závod F1 pravidelně, jako o okruhu, kde to "všechno začalo". Jenže ani ikony nemají patent na nedotknutelnost.
Silverstone prošlo v roce 1990 kompletní přestavbou, ale už mnohem méně fanoušků ví, že od té doby doznal dalších pět změn různého rozsahu. V poslední době se stále častěji hovoří o budoucnosti bývalého vojenského letiště asi 50 km od Northamptonu, protože v minulosti problesklo mnoho zpráv, že se nad ním stahují černé mraky nejistoty.
Věc došla tak daleko, že Britský autoklub (British Racing Drivers Club) minulý týden dosáhl změny doložky ohledně dlouhodobé smlouvy, takže BRDC a tudíž i Silverstone má možnost po roce 2019 odstoupit od kontraktu. Jedním z důvodů jsou neúměrně vysoké náklady na pořádání Grand Prix. Padlo hned několik návrhů, co dál, do hry vstoupil i nový vlastník F1, koncern Liberty Media a s ním šéf Chase Carey.
Jedním z prvních návrhů byla idea ze strany Liberty Media, podle níž by se postarala v dalších pěti ročnících o pořádání britské Grand Prix výměnou za bezplatný třítýdenní pronájem areálu okruhu. BRDC toto řešení odmítl s tím, že doufá v nový tříletý kontrakt s lepšími podmínkami, který by měl následovat po roce 2019.
Chase Carey na tento návrh reagoval poměrně rozhodně s tím, že nikde není psáno, že se britský závod nutně musí konat na Silverstone. Podle jeho slov bude mít Liberty Media hned několik možností, kam v budoucnu převést britskou Grand Prix, pokud jednání se zástupci Silverstone selže.
"Některým jejich zprávám ekonomické povahy příliš nerozumím, zvláště když je srovnám s našimi podnikatelskými aktivitami na jiných okruzích. Lidem, kteří provozují dobrý závod, vychází jiný obrázek než jaký původně namalovali. Nutno ale přiznat, že nemáme detailní informace o jejich účetnictví, jak to je s jejich náklady. Určitě je ale nijak neznevýhodňujeme, dostávají to sané, co ostatní. Silverstone si vážíme, máme tři roky na to, abychom našli společnou řeč. Rádi bychom preferovali pro Grand Prix Velké Británie Silverstone, ale za každou cenu tu být nemusí. Zájem už projevili zástupci jiných míst, ale nechci je proti sobě poštvat," nechává Carey stále otevřená vrátka pro tradiční britskou trať.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.