Kdykoliv se jede Grand Prix Velké Británie, hovoří se o Silverstone, kde se od roku 1987 jezdí závod F1 pravidelně, jako o okruhu, kde to "všechno začalo". Jenže ani ikony nemají patent na nedotknutelnost.
Silverstone prošlo v roce 1990 kompletní přestavbou, ale už mnohem méně fanoušků ví, že od té doby doznal dalších pět změn různého rozsahu. V poslední době se stále častěji hovoří o budoucnosti bývalého vojenského letiště asi 50 km od Northamptonu, protože v minulosti problesklo mnoho zpráv, že se nad ním stahují černé mraky nejistoty.
Věc došla tak daleko, že Britský autoklub (British Racing Drivers Club) minulý týden dosáhl změny doložky ohledně dlouhodobé smlouvy, takže BRDC a tudíž i Silverstone má možnost po roce 2019 odstoupit od kontraktu. Jedním z důvodů jsou neúměrně vysoké náklady na pořádání Grand Prix. Padlo hned několik návrhů, co dál, do hry vstoupil i nový vlastník F1, koncern Liberty Media a s ním šéf Chase Carey.
Jedním z prvních návrhů byla idea ze strany Liberty Media, podle níž by se postarala v dalších pěti ročnících o pořádání britské Grand Prix výměnou za bezplatný třítýdenní pronájem areálu okruhu. BRDC toto řešení odmítl s tím, že doufá v nový tříletý kontrakt s lepšími podmínkami, který by měl následovat po roce 2019.
Chase Carey na tento návrh reagoval poměrně rozhodně s tím, že nikde není psáno, že se britský závod nutně musí konat na Silverstone. Podle jeho slov bude mít Liberty Media hned několik možností, kam v budoucnu převést britskou Grand Prix, pokud jednání se zástupci Silverstone selže.
"Některým jejich zprávám ekonomické povahy příliš nerozumím, zvláště když je srovnám s našimi podnikatelskými aktivitami na jiných okruzích. Lidem, kteří provozují dobrý závod, vychází jiný obrázek než jaký původně namalovali. Nutno ale přiznat, že nemáme detailní informace o jejich účetnictví, jak to je s jejich náklady. Určitě je ale nijak neznevýhodňujeme, dostávají to sané, co ostatní. Silverstone si vážíme, máme tři roky na to, abychom našli společnou řeč. Rádi bychom preferovali pro Grand Prix Velké Británie Silverstone, ale za každou cenu tu být nemusí. Zájem už projevili zástupci jiných míst, ale nechci je proti sobě poštvat," nechává Carey stále otevřená vrátka pro tradiční britskou trať.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.