Velkolepé představení s názvem F1 Live London má být něčím novým v éře F1 a prvním velkým krokem vlastníků Liberty Media na cestě vstříc divákům. Ale zdaleka ne všichni jsou dnešní podívanou v oblasti Whitehallu nadšeni.
Jak uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner, Silverstone po nedávných eskapádách riskuje, že po dnešní ukázce v ulicích Londýna slavný okruh může pozvolna ztratit svou pozici. Ostatně včera oznámil Britský klub závodních pilotů (British Racing Driver's Club - BRDC), jehož kontrakt vyprší po roce 2019, může kvůli stále rostoucím nákladům hodlá postoupit práva na konání britské Grand Prix jinému subjektu. Horner se proto domnívá, že by noví majitelé mohli od roku 2020 mohli sáhnout po variantě konání závodu v ulicích anglické metropole. Zvláště když byly vyřešeny právní problémy.
"Silverstone je skvělá trať. Týmy a piloti milují jízdu na tomto okruhu. Navíc Liberty Media slíbila, že britskou Grand Prix zachová. Ale v souvislosti s londýnským happeningem, pokud bude mít úspěch - a dá se předpokládat, že se tak stane - a s ohledem na nedávné legislativní změny na území města Londýna, si lze představit, že Grand Prix v Londýně bude pro pány z Liberty Media značně atraktivní. Silverstone musí být opatrnější v tom směru, jak se chovají a vyjednávají, protože jim nejspíš nedochází, že by mohli o Grand Prixs přijít. Hodně mě překvapilo, že povolili doložku o možné přestávce," popisuje situaci Horner.
Šéf prozatím třetího týmu v Poháru konstruktérů rovněž nerozumí tomu, jak mohli zástupci Silverstone nechat situaci dojít tak daleko, když bylo zřejmé, že smluvní podmínky už jsou delší dobu životaschopné.
"Podepsali smlouvu a dobře věděli, do čeho jdou. A teď si uvědomili, že si takové podmínky nemohou dovolit, i když mají každý rok plný dům. Nic takového neměli podepsat, nebo prostě počítali špatně. Navíc se jim nepovedla přestavba, umístili boxy na špatné místo. Na jedné z tratí s největší historií vytvořili paddock s nulovou atmosférou, takže šlo o vážnou chybu v samotném řízení. Je to britská Grand Prix a mělo by to být znát, ale došlo k několika pochybením. Já osobně bych dal přednost závodům v Silverstone, doufám, že se povede uzavřít dohodu o budoucím pořádání. Ale to asi bude potřebovat nové vedení s moderním názorem, aby bedlivě posoudilo, jak okruh dále provozovat," dodává Horner.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.