Velkolepé představení s názvem F1 Live London má být něčím novým v éře F1 a prvním velkým krokem vlastníků Liberty Media na cestě vstříc divákům. Ale zdaleka ne všichni jsou dnešní podívanou v oblasti Whitehallu nadšeni.
Jak uvedl šéf týmu Red Bull Racing Christian Horner, Silverstone po nedávných eskapádách riskuje, že po dnešní ukázce v ulicích Londýna slavný okruh může pozvolna ztratit svou pozici. Ostatně včera oznámil Britský klub závodních pilotů (British Racing Driver's Club - BRDC), jehož kontrakt vyprší po roce 2019, může kvůli stále rostoucím nákladům hodlá postoupit práva na konání britské Grand Prix jinému subjektu. Horner se proto domnívá, že by noví majitelé mohli od roku 2020 mohli sáhnout po variantě konání závodu v ulicích anglické metropole. Zvláště když byly vyřešeny právní problémy.
"Silverstone je skvělá trať. Týmy a piloti milují jízdu na tomto okruhu. Navíc Liberty Media slíbila, že britskou Grand Prix zachová. Ale v souvislosti s londýnským happeningem, pokud bude mít úspěch - a dá se předpokládat, že se tak stane - a s ohledem na nedávné legislativní změny na území města Londýna, si lze představit, že Grand Prix v Londýně bude pro pány z Liberty Media značně atraktivní. Silverstone musí být opatrnější v tom směru, jak se chovají a vyjednávají, protože jim nejspíš nedochází, že by mohli o Grand Prixs přijít. Hodně mě překvapilo, že povolili doložku o možné přestávce," popisuje situaci Horner.
Šéf prozatím třetího týmu v Poháru konstruktérů rovněž nerozumí tomu, jak mohli zástupci Silverstone nechat situaci dojít tak daleko, když bylo zřejmé, že smluvní podmínky už jsou delší dobu životaschopné.
"Podepsali smlouvu a dobře věděli, do čeho jdou. A teď si uvědomili, že si takové podmínky nemohou dovolit, i když mají každý rok plný dům. Nic takového neměli podepsat, nebo prostě počítali špatně. Navíc se jim nepovedla přestavba, umístili boxy na špatné místo. Na jedné z tratí s největší historií vytvořili paddock s nulovou atmosférou, takže šlo o vážnou chybu v samotném řízení. Je to britská Grand Prix a mělo by to být znát, ale došlo k několika pochybením. Já osobně bych dal přednost závodům v Silverstone, doufám, že se povede uzavřít dohodu o budoucím pořádání. Ale to asi bude potřebovat nové vedení s moderním názorem, aby bedlivě posoudilo, jak okruh dále provozovat," dodává Horner.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.