Mercedes své potíže se zahříváním pneumatik zřejmě vyřešil a v posledních závodech měl nad Ferrari navrch. Co v Maranellu chystají pro to, aby udrželi Sebastiana Vettela na čele šampionátu a dostali se na první místo i mezi konstruktéry?
Rychlý okruh v britském Silverstone, kde se bude závodit hned po Rakousku, by měl Ferrari sedět - totéž ale tvrdí Mercedes, který letos postavil auto s nejdelším rozvorem.
Scuderia proto v Anglii nasadí novou verzi své pohonné jednotky, která má být o poznání výkonnější díky novým pístům (vrací se ocel) a novému systému mikro-vstřikování (tlak ve spalovací komoře má dosahovat 400 barů a kompresním poměr 16:1), nový benzín chystá i jejich palivový partner Shell. V Itálii píšou dokonce o zisku až 50 koní, což bych bral spíše s rezervou.
U Vettela půjde o třetí motor v letošní sezóně. V Baku ho vystrašil únik chladicí kapaliny z motoru, proto před kvalifikací do vozu vrátili první motor z dřívější části sezóny - na kontě už má 4822 km! Příští víkend v Rakousku použije druhý motor, který tento týden zkoumali v Maranellu.
Obě Ferrari pak v Silverstone, který je citlivý na výkon motoru a efektivní aerodynamiku, použijí třetí motor. Za posledních 10 let tam italská stáj vyhrála pouze dvakrát.
Zajímavý byl také vývoj v technické oblasti, když FIA před Baku obeslala týmy s další, přísnější technickou směrnicí týkající se spalování oleje. V padoku se hovořilo o tom, že byla namířena proti Ferrari, které toho podle soupeřů stále do určité míry využívalo.
Pirelli učinilo před Silverstone také změnu, když oznámilo, že doručí měkčí pneumatiky. Tvrdé směsi podle nich letos už znovu neuvidíme, podle dodavatele jsou příliš tvrdé. I když jsou pneumatiky na britském okruhu vystavovány vysoké zátěži, tak se tam letos dočkáme super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých směsí. (podobně jako ve Spa i v Suzuce později).
Mercedes se sice se zahříváním pneumatik trápil, ale po Monaku provedl rozsáhlou analýzu a své problémy dokázal vyřešit. Našel lepší nastavení a pomáhá také snižování hmotnosti jejich vozu, což umožňuje ho lépe vyvážit.
V Silverstone tento týden také potvrdili upravený rozvrh závodního víkendu. Diváci se dočkají vozů na trati už ve čtvrtek - půjde ale jen o Formuli 2 a GP3, nikoliv o monoposty F1. To se zdá být součástí dlouhodobější strategie, aby organizátoři mohli vydělat více peněz. Vstupné ve čtvrtek činí 1200 korun (40 liber) pro dospělé, 600 korun (20 liber) pro děti (do 10 let zdarma). V neděli ale cena lístků na tribuny vystoupá minimálně na 7800 korun (260 liber) a obecný přístup na okruh kdekoliv na trávu za 5540 korun (185 liber).
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.