Mercedes své potíže se zahříváním pneumatik zřejmě vyřešil a v posledních závodech měl nad Ferrari navrch. Co v Maranellu chystají pro to, aby udrželi Sebastiana Vettela na čele šampionátu a dostali se na první místo i mezi konstruktéry?
Rychlý okruh v britském Silverstone, kde se bude závodit hned po Rakousku, by měl Ferrari sedět - totéž ale tvrdí Mercedes, který letos postavil auto s nejdelším rozvorem.
Scuderia proto v Anglii nasadí novou verzi své pohonné jednotky, která má být o poznání výkonnější díky novým pístům (vrací se ocel) a novému systému mikro-vstřikování (tlak ve spalovací komoře má dosahovat 400 barů a kompresním poměr 16:1), nový benzín chystá i jejich palivový partner Shell. V Itálii píšou dokonce o zisku až 50 koní, což bych bral spíše s rezervou.
U Vettela půjde o třetí motor v letošní sezóně. V Baku ho vystrašil únik chladicí kapaliny z motoru, proto před kvalifikací do vozu vrátili první motor z dřívější části sezóny - na kontě už má 4822 km! Příští víkend v Rakousku použije druhý motor, který tento týden zkoumali v Maranellu.
Obě Ferrari pak v Silverstone, který je citlivý na výkon motoru a efektivní aerodynamiku, použijí třetí motor. Za posledních 10 let tam italská stáj vyhrála pouze dvakrát.
Zajímavý byl také vývoj v technické oblasti, když FIA před Baku obeslala týmy s další, přísnější technickou směrnicí týkající se spalování oleje. V padoku se hovořilo o tom, že byla namířena proti Ferrari, které toho podle soupeřů stále do určité míry využívalo.
Pirelli učinilo před Silverstone také změnu, když oznámilo, že doručí měkčí pneumatiky. Tvrdé směsi podle nich letos už znovu neuvidíme, podle dodavatele jsou příliš tvrdé. I když jsou pneumatiky na britském okruhu vystavovány vysoké zátěži, tak se tam letos dočkáme super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých směsí. (podobně jako ve Spa i v Suzuce později).
Mercedes se sice se zahříváním pneumatik trápil, ale po Monaku provedl rozsáhlou analýzu a své problémy dokázal vyřešit. Našel lepší nastavení a pomáhá také snižování hmotnosti jejich vozu, což umožňuje ho lépe vyvážit.
V Silverstone tento týden také potvrdili upravený rozvrh závodního víkendu. Diváci se dočkají vozů na trati už ve čtvrtek - půjde ale jen o Formuli 2 a GP3, nikoliv o monoposty F1. To se zdá být součástí dlouhodobější strategie, aby organizátoři mohli vydělat více peněz. Vstupné ve čtvrtek činí 1200 korun (40 liber) pro dospělé, 600 korun (20 liber) pro děti (do 10 let zdarma). V neděli ale cena lístků na tribuny vystoupá minimálně na 7800 korun (260 liber) a obecný přístup na okruh kdekoliv na trávu za 5540 korun (185 liber).
Předsezónní testy ve Formuli 1 trvají pouhé tři dny, což podle některých jezdců není dostatečné. Zatímco inženýři získávají cenná data, piloti mají pocit, že strávili za volantem příliš málo času. Fernando Alonso a Carlos Sainz proto volají po změně a upozorňují na nesrovnalost s jinými vrcholovými sporty.
Lewis Hamilton se na tiskové konferenci F1 během posledního dne testování vyjadřoval optimisticky, avšak jeho nálada mohla být po závěrečném šachovnicovém praporku výrazně jiná.
Liam Lawson má za sebou svůj první oficiální test jako pilot Red Bullu. Po odchodu Sergia Péreze se mu podařilo porazit bývalého týmového kolegu z Racing Bulls, Jukiho Cunodu, v souboji o místo partnera Maxe Verstappena.
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.