Netradiční druhý čtvrteční trénink nejvíce sedl Vettelovi, ten nadělil druhému Ricciardovi takřka půl sekundy. Volné jízdy navíc ovlivnila nehoda Lance Strolla, který svůj Williams zaparkoval do barikád před kasínem.
Jsou dvě hodiny odpoledne a nás čeká druhá devadesátiminutovka volných jízd na Azurovém pobřeží. Teplota vzduchu je příjemných 22 stupňů. Povrch je o 17 stupňů teplejší. Hlavními otázníky pro druhý trénink je forma Jensona Buttona, který ráno zajel 14. nejrychlejší čas, a to se ztrátou 1,5 vteřiny. Dále nás bude zajímat, zda Renault pořešil problém s baterií na voze Nica Hülkenberga. S obtížemi se potýkal i Sauber Marcuse Ericssona, zde ale zlobila převodovka. Ani jeden z těchto pilotů zatím nezajel měřený čas.
Nedá se očekávat, že se dnes dočkáme čistých kvalifikačních časů, jelikož třetí trénink proběhne až v sobotu a mechanici budou jistě dělat celou řadu změn. Nyní ale již jako první do úzkých uliček Monte Carla vyjíždí Renault Nica Hülkenberga, Haas Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana.
Na trati jsou nyní i další jezdci a první měřený okruh zajíždí Magnussen, hned za ním se pak řítí Grosjean, který drží nejrychlejší čas 1:16,741. Překonává ho Kimi, kterému to ale vrací Magnussen s novým nejrychlejším časem 1:14,796.
Nyní se na první místo dostává Vandoorne na McLarenu, a to na ultra-měkké směsi. Oranžový vůz ale překonává ruský bohatýr Kvjat s časem 1:14,031. Mezitím Ocon škrtá zadkem vozu bariéru, ale bez problémů je schopen pokračovat.
Na první místo se dostává Sainz a jako první překonává svým časem hranici 1:14,000. Do boxů ale musí nyní zajet Joylon Palmer, kterému se kouří z motoru a vypadá to, že Renault bude mít ještě perný víkend.
Své měřené časy začínají zajíždět i jezdci Mercedesu, a to na super-měkké směsi. Zatím z toho ale žádný zázrak není. Na čele se drží Kvjat s časem 1:13,331, tedy časem lepším než zajel Hamilton v ranním tréninku.
Na trati se konečně objevuje i Jenson Button na ultra-měkké a svým prvním časem se zatím zapojuje na poslední místo se ztrátou více jak 12 vteřin. “Nefungují mi gumy,” hlásí do rádia Hamilton a zajíždí do boxů.
25 minut po začátku mají již všichni piloti zajetý alespoň jeden měřený čas. Ve vedení stále Kvjat. Střídá ho ale jeho bývalý týmový kolega z Red Bullu Ricciardo na ultra-měkké, a to s časem rychlejším o 51 tisícin.
Jezdci pomalu ale jistě přechází na ultra-měkkou směs a začínají zlepšovat své časy. Po polovině tréninku Ricciarda překonává Vettel o více jak půl vteřiny s časem 1:12,759.
Pár minut před třetí tu máme žluté vlajky v prvním a druhém sektoru, které zavinil Lance Stroll. U kasina totiž svůj Williams poslal do svodidel. Auto bude muset být odvezeno a trénink je z tohoto důvodu pozastaven.
V 15:00 bude trénink restartován a na jezdce tak bude čekat ještě 30 minut volných jízd v ulicích na Francouzské riviéře.
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: #Vettel fastest, #Mercedes chose wrong setup, #Kvyat 2nd pic.twitter.com/9nw1hgzNXh
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 25, 2017Většina jezdců se vrací na trať, ale žádné větší změny se v prvních deseti minutách po restartu nemění. Stále je nejrychlejší Vettel, za ním Ricciardo s Kimim. A na čtvrté a páté pozici jsou překvapivě oba jezdci Toro Rosso.
“To je neuvěřitelné,” stěžuje si Verstappen na řazení svého RB13, který dnes již několikrát málem vyletěl z trati.
Vstupujeme do posledních 10 minut dnešního druhého volného tréninku na Velkou cenu Monaka. Své esa z rukávu zatím neukázal Mercedes, který na špici ztrácí cca 1 vteřinu. Dá se ale předpokládat, že je to jen klasické pytlování písku.
Žádné změny se již nedějí a druhý trénink v Monackém knížectví je u konce.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar
Lewis Hamilton přiznal, že závěr před letní přestávkou byl pro něj noční můrou, ale kvalifikace na Zandvoortu mu vrátila optimismus.
Oliver Bearman z týmu Haas dokázal proměnit problémy v kvalifikaci na Velké ceně Nizozemska ve svůj prospěch. Britský nováček vyměnil novou motorovou jednotku od Ferrari, což mu dává větší volnost v nadcházejících závodech, ale bude startovat z pit lane.
Kimi Antonelli ukončil páteční trénink v Zandvoortu předčasně, když zaparkoval svůj Mercedes v kačírku. Pro nováčka to znamenalo ztrátu cenných kol a dat na náročné trati u Severního moře.
Isack Hadjar předvedl v Zandvoortu skvělý výkon a vybojoval čtvrté místo na startu. Pro francouzského mladíka je to zatím nejlepší kvalifikační výsledek v F1.
Red Bullu dochází trpělivost. Helmut Marko oznámil, že Yuki Tsunoda má čas do Grand Prix Mexika, aby prokázal, že si zaslouží místo v Red Bullu pro sezónu 2026 po boku Maxe Verstappena.
Oscar Piastri vybojoval překvapivě pole position na Velkou cenu Holandska, když překonal svého týmového kolegu Landa Norrise, jenž ovládl všechny páteční tréninky.