Netradiční druhý čtvrteční trénink nejvíce sedl Vettelovi, ten nadělil druhému Ricciardovi takřka půl sekundy. Volné jízdy navíc ovlivnila nehoda Lance Strolla, který svůj Williams zaparkoval do barikád před kasínem.
Jsou dvě hodiny odpoledne a nás čeká druhá devadesátiminutovka volných jízd na Azurovém pobřeží. Teplota vzduchu je příjemných 22 stupňů. Povrch je o 17 stupňů teplejší. Hlavními otázníky pro druhý trénink je forma Jensona Buttona, který ráno zajel 14. nejrychlejší čas, a to se ztrátou 1,5 vteřiny. Dále nás bude zajímat, zda Renault pořešil problém s baterií na voze Nica Hülkenberga. S obtížemi se potýkal i Sauber Marcuse Ericssona, zde ale zlobila převodovka. Ani jeden z těchto pilotů zatím nezajel měřený čas.
Nedá se očekávat, že se dnes dočkáme čistých kvalifikačních časů, jelikož třetí trénink proběhne až v sobotu a mechanici budou jistě dělat celou řadu změn. Nyní ale již jako první do úzkých uliček Monte Carla vyjíždí Renault Nica Hülkenberga, Haas Kevina Magnussena a Romaina Grosjeana.
Na trati jsou nyní i další jezdci a první měřený okruh zajíždí Magnussen, hned za ním se pak řítí Grosjean, který drží nejrychlejší čas 1:16,741. Překonává ho Kimi, kterému to ale vrací Magnussen s novým nejrychlejším časem 1:14,796.
Nyní se na první místo dostává Vandoorne na McLarenu, a to na ultra-měkké směsi. Oranžový vůz ale překonává ruský bohatýr Kvjat s časem 1:14,031. Mezitím Ocon škrtá zadkem vozu bariéru, ale bez problémů je schopen pokračovat.
Na první místo se dostává Sainz a jako první překonává svým časem hranici 1:14,000. Do boxů ale musí nyní zajet Joylon Palmer, kterému se kouří z motoru a vypadá to, že Renault bude mít ještě perný víkend.
Své měřené časy začínají zajíždět i jezdci Mercedesu, a to na super-měkké směsi. Zatím z toho ale žádný zázrak není. Na čele se drží Kvjat s časem 1:13,331, tedy časem lepším než zajel Hamilton v ranním tréninku.
Na trati se konečně objevuje i Jenson Button na ultra-měkké a svým prvním časem se zatím zapojuje na poslední místo se ztrátou více jak 12 vteřin. “Nefungují mi gumy,” hlásí do rádia Hamilton a zajíždí do boxů.
25 minut po začátku mají již všichni piloti zajetý alespoň jeden měřený čas. Ve vedení stále Kvjat. Střídá ho ale jeho bývalý týmový kolega z Red Bullu Ricciardo na ultra-měkké, a to s časem rychlejším o 51 tisícin.
Jezdci pomalu ale jistě přechází na ultra-měkkou směs a začínají zlepšovat své časy. Po polovině tréninku Ricciarda překonává Vettel o více jak půl vteřiny s časem 1:12,759.
Pár minut před třetí tu máme žluté vlajky v prvním a druhém sektoru, které zavinil Lance Stroll. U kasina totiž svůj Williams poslal do svodidel. Auto bude muset být odvezeno a trénink je z tohoto důvodu pozastaven.
V 15:00 bude trénink restartován a na jezdce tak bude čekat ještě 30 minut volných jízd v ulicích na Francouzské riviéře.
#F1 #MonacoGP FP2 Best sectors: #Vettel fastest, #Mercedes chose wrong setup, #Kvyat 2nd pic.twitter.com/9nw1hgzNXh
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) May 25, 2017Většina jezdců se vrací na trať, ale žádné větší změny se v prvních deseti minutách po restartu nemění. Stále je nejrychlejší Vettel, za ním Ricciardo s Kimim. A na čtvrté a páté pozici jsou překvapivě oba jezdci Toro Rosso.
“To je neuvěřitelné,” stěžuje si Verstappen na řazení svého RB13, který dnes již několikrát málem vyletěl z trati.
Vstupujeme do posledních 10 minut dnešního druhého volného tréninku na Velkou cenu Monaka. Své esa z rukávu zatím neukázal Mercedes, který na špici ztrácí cca 1 vteřinu. Dá se ale předpokládat, že je to jen klasické pytlování písku.
Žádné změny se již nedějí a druhý trénink v Monackém knížectví je u konce.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.