Třetí trénink na závod Indy 500 se jel za silného větru. Kvůli tomu většina pilotů absolvovala mnohem méně kol, někteří se na dráze vůbec neobjevili. Své hodnocení po náročném dnu přidává Fernando Alonso, který si v pořadí oproti předchozím částem polepšil.
Třetí trénink zakončil Španěl na čtvrté příčce, kterou si zajistil časem 40,9961 sekundy s průměrnou rychlostí 219,533 m/h (353,229 km/h). Na čele skončil Ed Carpenter, jenž byl o 0,6182 s rychlejší (222,894 m/h). Ale zatímco předchozí den piloti ujeli přes 2400 kol, včera jich bylo jen 408.
"Bylo to těžké, to rozhodně," uvádí Alonso s odkazem na silný vítr. "Podmínky dnes nepomohly, proto ti velcí kluci moc nejezdili, ale pro mě jsou jakékoliv podmínky stále dobrou lekcí. Dnes to tedy bylo o tom - naučit se jezdit za těchto silných větrů a nastavit si auto zatáčku po zatáčce."
"Vše šlo podle plánu. tým tyto jízdy využil také k tomu, aby otestoval něco na zádi v oblasti ladění motoru, takže šlo o produktivní den," pochvaluje si pilot McLarenu i přes náročné podmínky, které během třetího tréninku panovaly na oválu v Indianapolis.
Kromě toho se také uprostřed dne věnoval nácviku zastávek v boxech, byť při tom využíval tréninkový nájezd do boxů, nikoliv ten, který budou piloti muset volit během závodu Indy 500 příští týden. "Zastávky v boxech jsme trénovali nejen kvůli mně, ale také kvůli klukům," komentuje Alonso.
"Naučili jsme se pár věc na jejich straně a také na mé straně - jak najíždět do rychlé uličky, do pomalé uličky, protože při tréninku to je samozřejmě OK, ale když v závodě zajede 33 aut do boxů, tak tady bude hodně rušno," vysvětluje.
Svůj den i rostoucí zájem fanoušků si celkově užíval: "Baví mě to, rozhodně. Dostává se mi velké podpory fanoušků, dostávají se k nám tady v boxové uličce a v garáži velmi blízko. Zdá se, že mě všude následují. Myslím, že toho jiní piloti využívají. Čekají na mě, a oni si pak jdou bez problémů. Tak už to chodí, jsem tady nový, takže všichni potřebují poprvé můj podpis. Doufám, že zítra už ho podruhé potřebovat nebudou," dodává s úsměvem Alonso.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.