Třetí trénink na závod Indy 500 se jel za silného větru. Kvůli tomu většina pilotů absolvovala mnohem méně kol, někteří se na dráze vůbec neobjevili. Své hodnocení po náročném dnu přidává Fernando Alonso, který si v pořadí oproti předchozím částem polepšil.
Třetí trénink zakončil Španěl na čtvrté příčce, kterou si zajistil časem 40,9961 sekundy s průměrnou rychlostí 219,533 m/h (353,229 km/h). Na čele skončil Ed Carpenter, jenž byl o 0,6182 s rychlejší (222,894 m/h). Ale zatímco předchozí den piloti ujeli přes 2400 kol, včera jich bylo jen 408.
"Bylo to těžké, to rozhodně," uvádí Alonso s odkazem na silný vítr. "Podmínky dnes nepomohly, proto ti velcí kluci moc nejezdili, ale pro mě jsou jakékoliv podmínky stále dobrou lekcí. Dnes to tedy bylo o tom - naučit se jezdit za těchto silných větrů a nastavit si auto zatáčku po zatáčce."
"Vše šlo podle plánu. tým tyto jízdy využil také k tomu, aby otestoval něco na zádi v oblasti ladění motoru, takže šlo o produktivní den," pochvaluje si pilot McLarenu i přes náročné podmínky, které během třetího tréninku panovaly na oválu v Indianapolis.
Kromě toho se také uprostřed dne věnoval nácviku zastávek v boxech, byť při tom využíval tréninkový nájezd do boxů, nikoliv ten, který budou piloti muset volit během závodu Indy 500 příští týden. "Zastávky v boxech jsme trénovali nejen kvůli mně, ale také kvůli klukům," komentuje Alonso.
"Naučili jsme se pár věc na jejich straně a také na mé straně - jak najíždět do rychlé uličky, do pomalé uličky, protože při tréninku to je samozřejmě OK, ale když v závodě zajede 33 aut do boxů, tak tady bude hodně rušno," vysvětluje.
Svůj den i rostoucí zájem fanoušků si celkově užíval: "Baví mě to, rozhodně. Dostává se mi velké podpory fanoušků, dostávají se k nám tady v boxové uličce a v garáži velmi blízko. Zdá se, že mě všude následují. Myslím, že toho jiní piloti využívají. Čekají na mě, a oni si pak jdou bez problémů. Tak už to chodí, jsem tady nový, takže všichni potřebují poprvé můj podpis. Doufám, že zítra už ho podruhé potřebovat nebudou," dodává s úsměvem Alonso.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.