Třetí trénink na závod Indy 500 se jel za silného větru. Kvůli tomu většina pilotů absolvovala mnohem méně kol, někteří se na dráze vůbec neobjevili. Své hodnocení po náročném dnu přidává Fernando Alonso, který si v pořadí oproti předchozím částem polepšil.
Třetí trénink zakončil Španěl na čtvrté příčce, kterou si zajistil časem 40,9961 sekundy s průměrnou rychlostí 219,533 m/h (353,229 km/h). Na čele skončil Ed Carpenter, jenž byl o 0,6182 s rychlejší (222,894 m/h). Ale zatímco předchozí den piloti ujeli přes 2400 kol, včera jich bylo jen 408.
"Bylo to těžké, to rozhodně," uvádí Alonso s odkazem na silný vítr. "Podmínky dnes nepomohly, proto ti velcí kluci moc nejezdili, ale pro mě jsou jakékoliv podmínky stále dobrou lekcí. Dnes to tedy bylo o tom - naučit se jezdit za těchto silných větrů a nastavit si auto zatáčku po zatáčce."
"Vše šlo podle plánu. tým tyto jízdy využil také k tomu, aby otestoval něco na zádi v oblasti ladění motoru, takže šlo o produktivní den," pochvaluje si pilot McLarenu i přes náročné podmínky, které během třetího tréninku panovaly na oválu v Indianapolis.
Kromě toho se také uprostřed dne věnoval nácviku zastávek v boxech, byť při tom využíval tréninkový nájezd do boxů, nikoliv ten, který budou piloti muset volit během závodu Indy 500 příští týden. "Zastávky v boxech jsme trénovali nejen kvůli mně, ale také kvůli klukům," komentuje Alonso.
"Naučili jsme se pár věc na jejich straně a také na mé straně - jak najíždět do rychlé uličky, do pomalé uličky, protože při tréninku to je samozřejmě OK, ale když v závodě zajede 33 aut do boxů, tak tady bude hodně rušno," vysvětluje.
Svůj den i rostoucí zájem fanoušků si celkově užíval: "Baví mě to, rozhodně. Dostává se mi velké podpory fanoušků, dostávají se k nám tady v boxové uličce a v garáži velmi blízko. Zdá se, že mě všude následují. Myslím, že toho jiní piloti využívají. Čekají na mě, a oni si pak jdou bez problémů. Tak už to chodí, jsem tady nový, takže všichni potřebují poprvé můj podpis. Doufám, že zítra už ho podruhé potřebovat nebudou," dodává s úsměvem Alonso.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.