Lewis Hamilton si loni na svůj účet připsal dalších 25 miliónů liber (jen od Mercedesu) a s majetkem v hodnotě 131 miliónů liber se tak stal nejbohatším sportovcem Britského království.
Trojnásobný mistr světa a průběžně druhý muž letošního šampionátu Lewis Hamilton v tabulce nejbohatších britských sportovců přeskočil fotbalisty Zlatana Ibrahimoviče (110 miliónů liber) a Wayne Rooneyho (93 milionů liber) z Manchasteru United. Hlavní zásluhou byly příjmy od stáje Mercedes a partnerů L’Oréal, výrobce hodinek IWC a spolčenosti Bombardier.
Dalším mužem v pořadí je Jenson Button, který v současné době figuruje na pozici rezervního pilota McLarenu. Jeho majetek dosahuje hodnoty 86 milionů liber. Dále pak v seznamu nejlépe placených sportovců figurují jména jako Rory McIlroy (golf), Andy Murray (tenis) či Gareth Bale (fotbal). Zajímavostí také je, že v TOP10 není jediná žena.
Here it is. Very proud to share with you my signature @MonsterEnergy drink, '44'. ?? #44Unleashed #MonsterEnergy #ambassador pic.twitter.com/aaPnmukPPv
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) April 27, 2017Přestože Hamilton žije v Monaku, tak v roce 2012 řekl, že daně platí ve své domovině: “Lidé si neuvědomují, že daně platím tady, ale nevydělávám tu všechny peníze. Závodím v 19 zemích světa, takže vydělávám peníze na 20 místech a daně tak musím platit všude možně. Spoustu toho daním ale i zde. Přispívám této zemi a navíc pracuji v týmu, který má 1000 zaměstnanců. Je třeba sledovat mnohem větší obrázek.”
V případě, že by Lewis vyhrál svůj čtvrtý titul, tak by si mohl finančně polepšit a jeho roční příjmy od Mercedesu by se zvedly na nějakých 33 miliónů liber.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.