Alonso namísto Velké ceny Monaka pojede tradiční Indy 500 za oceánem. Toto rozhodnutí spustilo značnou kontroverzi, ale většinově se sečkalo s pochopením, jelikož současná forma McLarenu je doslova tristní a nevypadá to, že by šla v následujících týdnech zásadně nahoru.
Alonso měl již možnost zajet do Ameriky, kde se podíval na závod IndyCar v Alabamě a popovídal si s představiteli týmu Andretti. Sám Španěl byl pak překvapen, jak na něj Američané reagovali.
"Byl jsem na letišti v Indianapolis a Chicagu, všichni mě zastavovali a chtěli si potřást rukou a popřát mi hodně štěstí. Bylo to jako u mě doma ve Španělsku. Je to velká velká změna," okomentoval situaci Alonso.
"Jak jsem již řekl, největší překvapení tohoto víkendu byl ten zájem médií a lidí o mou osobu. Většinou jsem se v Americe mohl pohybovat dosti uvolněně, rád jsem tam trávil dovolenou, jelikož mě málokdo poznal a měl jsem tam i nějaké soukromí. Nyní už to neplatí, alespoň co se týče letištních hal," dodal rodák z asturisjkého Ovieda.
Dle Alonsa je svět IndyCar diametrálně odlišný od Formule 1: "Vše je tu jiné. Ať už mluvíme o paddocku, fanoušcích, lidech kolem vás nebo způsobu, jakým komunikujete s týmem a soupeři. Byl jsem pozván na jeden briefing z jezdci a bylo to něco naprosto jiného, než co znám z F1."
"Byl to docela náročný víkend, pak jsem musel letět do Indy, abych si vyzkoušel sedačku a vyřešil nějaké další záležitosti s týmem. V úterý jsem pak jezdil na simulátoru. Bylo to ale jen na pár hodin, asi tři nebo čtyři. Pak jsem si osahal auto i na ovále," pokračoval Alonso.
"Realita bude samozřejmě jiná, jelikož na simulátoru je hračka jet 370 km/h. Monopost bude naživo rozhodně náročnější, ale alespoň že jsem měl možnost vidět auto a vidět, co bude člověk potřebovat v zatáčkách," dodal dvojnásobný mistr světa.
Alonso přiznává, že závod v Indy mu může pomoci i po stránce psychické. "Taky mi to pomůže naučit se zase novým věcem. Člověk si pročistí hlavu je zase na začátku a učí se od znova. Mám motivaci a chci zajet co nejlepší závod. Snad ho dokončím a třeba přispěji i nějakým bodíkem. Bude to hodně hektické, takže jsem rád, že si to tu mohu užít již teď."
Co se týče setkání se šéfem týmu Michaelem Andrettim, je Alonso velmi spokojen. "Byl k nám velmi příjemný a přivítal nás, jak se patří. Připravil pro nás malou grilovačku, kam dorazili i další jezdci. On má s Indy 500 obrovské zkušenosti, takže bude skvělým poradcem."
"Bude pro mě připravovat strategii. Hodně jsem s ním diskutoval, měli jsme k tomu řadu příležitostí- obědy, večeře a tak dále. Je velkou oporou," zakončil Alonso.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.