Alonso namísto Velké ceny Monaka pojede tradiční Indy 500 za oceánem. Toto rozhodnutí spustilo značnou kontroverzi, ale většinově se sečkalo s pochopením, jelikož současná forma McLarenu je doslova tristní a nevypadá to, že by šla v následujících týdnech zásadně nahoru.
Alonso měl již možnost zajet do Ameriky, kde se podíval na závod IndyCar v Alabamě a popovídal si s představiteli týmu Andretti. Sám Španěl byl pak překvapen, jak na něj Američané reagovali.
"Byl jsem na letišti v Indianapolis a Chicagu, všichni mě zastavovali a chtěli si potřást rukou a popřát mi hodně štěstí. Bylo to jako u mě doma ve Španělsku. Je to velká velká změna," okomentoval situaci Alonso.
"Jak jsem již řekl, největší překvapení tohoto víkendu byl ten zájem médií a lidí o mou osobu. Většinou jsem se v Americe mohl pohybovat dosti uvolněně, rád jsem tam trávil dovolenou, jelikož mě málokdo poznal a měl jsem tam i nějaké soukromí. Nyní už to neplatí, alespoň co se týče letištních hal," dodal rodák z asturisjkého Ovieda.
Dle Alonsa je svět IndyCar diametrálně odlišný od Formule 1: "Vše je tu jiné. Ať už mluvíme o paddocku, fanoušcích, lidech kolem vás nebo způsobu, jakým komunikujete s týmem a soupeři. Byl jsem pozván na jeden briefing z jezdci a bylo to něco naprosto jiného, než co znám z F1."
"Byl to docela náročný víkend, pak jsem musel letět do Indy, abych si vyzkoušel sedačku a vyřešil nějaké další záležitosti s týmem. V úterý jsem pak jezdil na simulátoru. Bylo to ale jen na pár hodin, asi tři nebo čtyři. Pak jsem si osahal auto i na ovále," pokračoval Alonso.
"Realita bude samozřejmě jiná, jelikož na simulátoru je hračka jet 370 km/h. Monopost bude naživo rozhodně náročnější, ale alespoň že jsem měl možnost vidět auto a vidět, co bude člověk potřebovat v zatáčkách," dodal dvojnásobný mistr světa.
Alonso přiznává, že závod v Indy mu může pomoci i po stránce psychické. "Taky mi to pomůže naučit se zase novým věcem. Člověk si pročistí hlavu je zase na začátku a učí se od znova. Mám motivaci a chci zajet co nejlepší závod. Snad ho dokončím a třeba přispěji i nějakým bodíkem. Bude to hodně hektické, takže jsem rád, že si to tu mohu užít již teď."
Co se týče setkání se šéfem týmu Michaelem Andrettim, je Alonso velmi spokojen. "Byl k nám velmi příjemný a přivítal nás, jak se patří. Připravil pro nás malou grilovačku, kam dorazili i další jezdci. On má s Indy 500 obrovské zkušenosti, takže bude skvělým poradcem."
"Bude pro mě připravovat strategii. Hodně jsem s ním diskutoval, měli jsme k tomu řadu příležitostí- obědy, večeře a tak dále. Je velkou oporou," zakončil Alonso.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.