Alonso namísto Velké ceny Monaka pojede tradiční Indy 500 za oceánem. Toto rozhodnutí spustilo značnou kontroverzi, ale většinově se sečkalo s pochopením, jelikož současná forma McLarenu je doslova tristní a nevypadá to, že by šla v následujících týdnech zásadně nahoru.
Alonso měl již možnost zajet do Ameriky, kde se podíval na závod IndyCar v Alabamě a popovídal si s představiteli týmu Andretti. Sám Španěl byl pak překvapen, jak na něj Američané reagovali.
"Byl jsem na letišti v Indianapolis a Chicagu, všichni mě zastavovali a chtěli si potřást rukou a popřát mi hodně štěstí. Bylo to jako u mě doma ve Španělsku. Je to velká velká změna," okomentoval situaci Alonso.
"Jak jsem již řekl, největší překvapení tohoto víkendu byl ten zájem médií a lidí o mou osobu. Většinou jsem se v Americe mohl pohybovat dosti uvolněně, rád jsem tam trávil dovolenou, jelikož mě málokdo poznal a měl jsem tam i nějaké soukromí. Nyní už to neplatí, alespoň co se týče letištních hal," dodal rodák z asturisjkého Ovieda.
Dle Alonsa je svět IndyCar diametrálně odlišný od Formule 1: "Vše je tu jiné. Ať už mluvíme o paddocku, fanoušcích, lidech kolem vás nebo způsobu, jakým komunikujete s týmem a soupeři. Byl jsem pozván na jeden briefing z jezdci a bylo to něco naprosto jiného, než co znám z F1."
"Byl to docela náročný víkend, pak jsem musel letět do Indy, abych si vyzkoušel sedačku a vyřešil nějaké další záležitosti s týmem. V úterý jsem pak jezdil na simulátoru. Bylo to ale jen na pár hodin, asi tři nebo čtyři. Pak jsem si osahal auto i na ovále," pokračoval Alonso.
"Realita bude samozřejmě jiná, jelikož na simulátoru je hračka jet 370 km/h. Monopost bude naživo rozhodně náročnější, ale alespoň že jsem měl možnost vidět auto a vidět, co bude člověk potřebovat v zatáčkách," dodal dvojnásobný mistr světa.
Alonso přiznává, že závod v Indy mu může pomoci i po stránce psychické. "Taky mi to pomůže naučit se zase novým věcem. Člověk si pročistí hlavu je zase na začátku a učí se od znova. Mám motivaci a chci zajet co nejlepší závod. Snad ho dokončím a třeba přispěji i nějakým bodíkem. Bude to hodně hektické, takže jsem rád, že si to tu mohu užít již teď."
Co se týče setkání se šéfem týmu Michaelem Andrettim, je Alonso velmi spokojen. "Byl k nám velmi příjemný a přivítal nás, jak se patří. Připravil pro nás malou grilovačku, kam dorazili i další jezdci. On má s Indy 500 obrovské zkušenosti, takže bude skvělým poradcem."
"Bude pro mě připravovat strategii. Hodně jsem s ním diskutoval, měli jsme k tomu řadu příležitostí- obědy, večeře a tak dále. Je velkou oporou," zakončil Alonso.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.