Ferrari odmítá zprávy o tom, že letošní vůz je navržen taky, aby více vyhovoval jízdnímu stylu Sebastiana Vettela. Na to má doplácet jeho týmový kolega Kimi Räikkönen.
Zatímco Vettel s 68 mistrovskými body letošní šampionát vede, tak Räikkönenovi jich nasbíral jen polovinu a patří mu až čtvrtá příčka za oběma piloty Mercedesu. Vzhledem k tomu, jak se neustále pere s letošním vozem SF70H a jeho nastavením se někteří domnívají, že Ferrari ho stavělo spíše pro německého čtyřnásobného šampiona, který loni také častěji testoval - s Pirelli např. využil každou nabídnutou příležitost.
"Mluvil jsem s inženýrem Ferrari Jockem Clearem a řekl, že Kimi chce takové auto, které je velmi citlivé na první pohyb volantem," popisuje bývalý pilot a Räikkönenův krajan Mika Salo. "Loni bylo auto takové, jaké si Kimi přál, a Vettela pravidelně porážel."
Technický ředitel Ferrari Mattia Binotto ale taková podezření rozptyluje slovy: "Neřekl bych, že je tomu tak. Auto je dobré po stránce aerodynamiky i motoru, a oba naši jezdci jsou mistry světa. Jsem si jistý, že Kimi bude schopný velmi brzy zajíždět dobré výsledky."
Finský pilot si v Bahrajnu po změně nastavení auto více pochvaloval, proto jeho zlepšení očekává i Vettel, jenž moc vysvětlení pro trápení svého týmového kolegy ale nemá: "Nevím. V testech jsme byli podobně silní, takže obecně nemám odpověď a netuším, s čím má problémy."
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.