Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznal, že kvůli současným problémům s pohonnou jednotkou sáhla k organizačním změnám, které se však projeví hned.
Hondě letos schází nejen výkonnost, ale i spolehlivost. I když se v Austrálii po velkých potížích v předsezónních testech dostala s jedním vozem do cíle, tak vztahy s McLarenem zůstávají po náročném počátku napjaté.
Její sportovní šéf nyní pro Racer přiznal, že od předsezónních testů proto sáhli k další personální restrukturalizaci: "Je to tak. Nezveřejňujeme detaily, ale část organizace jsme upravili a některé členy vyměnili. Normálně, když děláte změny, tak vás to ovlivní v dlouhodobém horizontu, ne do jednoho či dvou týdnů."
Před dalším závodem v Číně, který se jede tento víkend, očekává ještě horší výkonnost než v Austrálii, kde Fernando Alonso držel dlouho 10. příčku: "V Číně nám to může uškodit kvůli dlouhé rovince ještě více. Bude to tedy velmi bolestivé, proto se snažíme nasadit něco více, ale nemůžeme nic slibovat," říká Hasegawa.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier rovněž očekává nižší konkurenceschopnost: "Můžu předpovědět, že s naší rychlostí na tom nebudeme tak šťastně ve srovnání s našimi soupeři, jako tomu bylo v Austrálii. Dlouhé, rychlé rovinky v Šanghaji zřejmě odhalí slabiny našeho balíku ještě více než Albert Parku... Nejdůležitější bude zajistit spolehlivost s oběma vozy, než se začneme soustředit na výkonnost."
McLaren uvedl, že nepřemýšlí o stavbě vlastního pohonné jednotky, která by byla náročná na čas i zdroje, i když si připravuje motory pro své silniční vozy. Od roku 2021 mají navíc vstoupit v platnost nová pravidla - zatím se uvažuje o 1,6litrových motorech s dvojitým turbem (nyní pouze jedno) a bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Došlo by tedy k určitému zjednodušení, nárůstu hlučnosti a výkon by pak mohl dosahovat až 1200 koní.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.