Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa přiznal, že kvůli současným problémům s pohonnou jednotkou sáhla k organizačním změnám, které se však projeví hned.
Hondě letos schází nejen výkonnost, ale i spolehlivost. I když se v Austrálii po velkých potížích v předsezónních testech dostala s jedním vozem do cíle, tak vztahy s McLarenem zůstávají po náročném počátku napjaté.
Její sportovní šéf nyní pro Racer přiznal, že od předsezónních testů proto sáhli k další personální restrukturalizaci: "Je to tak. Nezveřejňujeme detaily, ale část organizace jsme upravili a některé členy vyměnili. Normálně, když děláte změny, tak vás to ovlivní v dlouhodobém horizontu, ne do jednoho či dvou týdnů."
Před dalším závodem v Číně, který se jede tento víkend, očekává ještě horší výkonnost než v Austrálii, kde Fernando Alonso držel dlouho 10. příčku: "V Číně nám to může uškodit kvůli dlouhé rovince ještě více. Bude to tedy velmi bolestivé, proto se snažíme nasadit něco více, ale nemůžeme nic slibovat," říká Hasegawa.
Závodní ředitel McLarenu Eric Boullier rovněž očekává nižší konkurenceschopnost: "Můžu předpovědět, že s naší rychlostí na tom nebudeme tak šťastně ve srovnání s našimi soupeři, jako tomu bylo v Austrálii. Dlouhé, rychlé rovinky v Šanghaji zřejmě odhalí slabiny našeho balíku ještě více než Albert Parku... Nejdůležitější bude zajistit spolehlivost s oběma vozy, než se začneme soustředit na výkonnost."
McLaren uvedl, že nepřemýšlí o stavbě vlastního pohonné jednotky, která by byla náročná na čas i zdroje, i když si připravuje motory pro své silniční vozy. Od roku 2021 mají navíc vstoupit v platnost nová pravidla - zatím se uvažuje o 1,6litrových motorech s dvojitým turbem (nyní pouze jedno) a bez motorgenerátoru pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Došlo by tedy k určitému zjednodušení, nárůstu hlučnosti a výkon by pak mohl dosahovat až 1200 koní.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.