Bývalý pilot F1 a současný předseda GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) se rozpovídal o přínosu nových pravidel a stránkách, kde by se současná F1 měla ještě zlepšit.
“Jezdcům se auta líbí. Těm vozům to prostě věříte a lépe se to pak prodává. Když se stane, že několikanásobný mistr světa nemůže popadnout dech, když mluví do týmového rádia, protože se snaží jet agresivně, tak pak nikoho nemusíte přesvětčovad o náročnosti tohoto sportu. Jezdci mohou jezdit na hraně po celou dobu závodu, což je dobře,” okomentoval aktuální situaci Alex Wurz
Je tu ale i několik věcí, které by dle něj měly být jinak. Závodům by prý pomohla ještě větší vyrovnanost výkonů jednotlivých monopostů a lepší záběry a střihy z televizních kamer.
"Kdybych měl svůj seznam přání, tak bych na něj napsal, že potřebujeme ještě zmenšit rozdíly mezi top týmy a chvostem pole. To by přineslo více závodění. Další oblastí, kde má Formule 1 stále rezervy, je kvalita přenosů, respektive úhly a střihy, které režie používá."
"Vysílání je na tom nyní lépe, jelikož jsou k dispozici záběry z kamer upevněných přímo na voze. Ty se trochu třesou a divák může vidět tu rychlost. Kdyby televize ještě přestala používat pomalé záběry, které zabírají velkou část trati, tak by se s obrazem dalo lépe pracovat. Díky rychlým střihům by byla akce dynamičtější. Je to teď na nových majitelích, aby své dítko propagovali, propagovali a ještě jedou propagovali."
Nakonec došlo i na choulostivou otázku ohledně předjíždění. Dle statistik se při letošní VC Austrálie předjíždělo zhruba čtyřikrát méně než při loňském závodě. Wurz ale tvrdí, že předjíždění bude vždy těžké, a to i v případě, že budete mít ideální vozy.
"Mám pochopení pro to, že kluci říkají, jak je těžké předjíždět. Hodně se o tom mluví. Nikdo si ale nemůže myslet, že i kdybychom měli auta snů a všechno by bylo těsné, tak by to ulehčilo předjíždění. Když se podíváme zpět na začátek milénia, tak lidi také říkali, že se nepředjíždí a že je to nuda. Ale byla to jedna z nejpopulárnějších etap F1, jelikož závody byly autentické a zábavné,” zakončil Wurz.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.