Bývalý pilot F1 a současný předseda GPDA (Asociace jezdců Grand Prix) se rozpovídal o přínosu nových pravidel a stránkách, kde by se současná F1 měla ještě zlepšit.
“Jezdcům se auta líbí. Těm vozům to prostě věříte a lépe se to pak prodává. Když se stane, že několikanásobný mistr světa nemůže popadnout dech, když mluví do týmového rádia, protože se snaží jet agresivně, tak pak nikoho nemusíte přesvětčovad o náročnosti tohoto sportu. Jezdci mohou jezdit na hraně po celou dobu závodu, což je dobře,” okomentoval aktuální situaci Alex Wurz
Je tu ale i několik věcí, které by dle něj měly být jinak. Závodům by prý pomohla ještě větší vyrovnanost výkonů jednotlivých monopostů a lepší záběry a střihy z televizních kamer.
"Kdybych měl svůj seznam přání, tak bych na něj napsal, že potřebujeme ještě zmenšit rozdíly mezi top týmy a chvostem pole. To by přineslo více závodění. Další oblastí, kde má Formule 1 stále rezervy, je kvalita přenosů, respektive úhly a střihy, které režie používá."
"Vysílání je na tom nyní lépe, jelikož jsou k dispozici záběry z kamer upevněných přímo na voze. Ty se trochu třesou a divák může vidět tu rychlost. Kdyby televize ještě přestala používat pomalé záběry, které zabírají velkou část trati, tak by se s obrazem dalo lépe pracovat. Díky rychlým střihům by byla akce dynamičtější. Je to teď na nových majitelích, aby své dítko propagovali, propagovali a ještě jedou propagovali."
Nakonec došlo i na choulostivou otázku ohledně předjíždění. Dle statistik se při letošní VC Austrálie předjíždělo zhruba čtyřikrát méně než při loňském závodě. Wurz ale tvrdí, že předjíždění bude vždy těžké, a to i v případě, že budete mít ideální vozy.
"Mám pochopení pro to, že kluci říkají, jak je těžké předjíždět. Hodně se o tom mluví. Nikdo si ale nemůže myslet, že i kdybychom měli auta snů a všechno by bylo těsné, tak by to ulehčilo předjíždění. Když se podíváme zpět na začátek milénia, tak lidi také říkali, že se nepředjíždí a že je to nuda. Ale byla to jedna z nejpopulárnějších etap F1, jelikož závody byly autentické a zábavné,” zakončil Wurz.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce