Dnes probíhá v Paříži schůzka Mezinárodní automobilové federace s týmy Formule 1 ohledně budoucnosti pohonných jednotek. Současné hybridní šestiválce budou v F1 minimálně do roku 2020, ale co bude poté, je zatím velkou neznámou.
Vize všech je vcelku jasná, jednodušší, hlasitější a levnější motory. To ale nejde úplně ruku v ruce se současnými trendy a je proto otázkou, jakým směrem by se Formule 1 měla vydat. Na jednu stranu je závislá na automobilkách, které díky F1 mají možnost vyvíjet na nejvyšší úrovni. Na druhou stranu je Formule 1 pořád sportem a velkou show, které přílišná komplexnost dle FIA nesluší.
“Když mi dnes ukážete vůz formule 1, tak je to prostě moc složité, je to vyloženě high-tech, a to pro účely sportu není potřeba. Je to velmi citlivé téma, jelikož toto odvětví se pořád vyvíjí a těžko se bude obhajovat to, že vrchol motosportu tyto trendy nenásleduje. Nemyslím tím autonomní auta, ale odkazuji se primárně na různé elektronické prvky. My se musíme zaměřit na to, jak s tímto naložit v rámci motorsportu, což zahrnuje i Formuli 1,” okomentoval situaci prezident FIA.
"Motory jsou prostě moc drahé, moc složité a svým způsobem i moc spolehlivé. Byl jsem šokován, když jsem to viděl první den v Barceloně. Za mých časů bylo skvělé, když auta zvládla ujet 5 kol bez poruchy. Dneska auta zvládnou 70 až 80 kol. Jsou konstruována v laboratorních podmínkách v továrnách, kam nikdo nemá přístup,” pokračoval Todt.
Pokud by Formule 1 měla sledovat současné trendy, tak by asi jedinou cestou byl přechod na čistě elektrický pohon. O tom mluvil již Ross Brawn na podzim. Taková závodní série tu již ale je, a to Formule E. Samotné automobilky by se přechodu na “elektriku” pravděpodobně nebránily, ale málokterý fanoušek F1 by to dokázal skousnout. Navíc dle Jeana Todta i tyto technologie mají pořád své mouchy, což zle vidět právě ve Formuli E, kde jezdci musí při zastávce v boxech přeskakovat do druhého vozu.
“Nevýhodou elektrického pohonu je dojezd a nabíjecí doba. Nejlepší vozy jsou schopny ujet nějakých 200 km a nabíjení pak trvá 6-8 hodin. Budoucnost těchto aut vidím ve městech. Proto se snažíme závody Formule E dostat právě do metropolí.
Spousta aut ale dnes jezdí pořád na benzín a je tu i spousta hybridních vozů s rekuperačními systémy a turbem. Velkou budoucnost vidím také v palivových článcích. Je to naprosto jiná technologie a auta jsou schopná ujet klidně 600-1000 km s tím, že nabíjení trvá 3 minuty.
Zvažujeme, že bychom palivové články v nějaké závodní sérii v budoucnu využili. Co se ale týče Formule 1, tak tam se budeme snažit používat spíše konvenční motory. To ale neznamená, že se vrátíme někam o dekádu zpět. To se nikdy nestane,” zakončil prezident Mezinárodní automobilové federace.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.