Přípravná část závodního víkendu v Austrálii se přesouvá do své poslední části, a na jezdce tak čeká závěrečný třetí trénink, který na rozdíl od prvních dvou bude trvat pouze 60 minut.
Jsou čtyři hodiny ráno našeho času (14:00 v Melbourne) a my jsme na začátku sobotního programu VC Austrálie, který je tvořen poslední 60-ti minutovkou v podobě volného tréninku a samozřejmě kvalifikací. Ta začne v 7:00 středoevropského času (17:00 v Austrálii).
První zásadní informací je náhlá změna sestavy Sauberu, jelikož do třetího tréninku za švýcarskou stáj nastupuje záložní jezdec Ferrari Antonio Giovinazzi, který si nové C36 - Ferrari vyzkoušel již v Barceloně. Ital nahradil Wehrelina, který nakonec v Austrálii vůbec nepojede kvůli problémům s bolestí zad.
Prvním jezdcem na trati je Romain Grosjean v Haasu, který měl včera problémy s upevněným T- křidelka. To nakonec americká stáj musel z obou vozů odstranit. Nyní to ale vypadá, že Haas své problémy vyřešil a křidélko se na vozu objevilo.
Na trať vyjíždí i Valtteri Bottas na Mercedesu a Grosjeanův kolega Magnuessen, který si při prvních dvou trénincích prošel problémy s vyvážením vozu a únikem vody v pohonné jednotce.
Zhruba 5 minut po začátku se z trati stahuje Bottas a vyjíždí Ricciardo a jeden z jezdců Ferrari. Ricciardo je také prvním jezdcem s měřeným časem a nastavuje laťku na 1:25,589 na super-měkké směsi.
Ricciardův čas ale hned překonává Räikkänen, a to zhruba o 7 desetin. Tento čas ale následně vylepšuje Vettel ve své Gině s časem 1:24,308. “Auto prostě z zastavilo, nevím co se stalo,” hlásí Räikkänen, nakonec ale Fin své auto restartuje a může bez větších problémů dojet do boxové uličky. Vettel následně překonává hranici 1:24,0 s časem 1:23,989.
Na trati se pomalu ale jistě objevuje zbytek pole, včetně Lewise Hamiltona, který kraloval při včerejších trénincích a zbytku pole uštědřil více jak půl vteřiny. Při svém prvním měřeném kole trojnásobný mistr světa zajíždí o 4 desetiny pomalejší čas než Vettel a dostává se na pomyslné druhé místo.
Britská režie nám nabízí menší kulturní okénko, když se v paddocku objevuje australská herečka Nicole Kidman - další z celebrit, které se na první velké ceně roku 2017 ukázaly. Včera byl na okruhu k vidění americký herec a komik Chris Rock.
?SPOTTED ? Oscar winner Nicole Kidman enjoying the action at Albert Park ? #AusGP ?? #F1 pic.twitter.com/RUOtCiJQhR
— Formula 1 (@F1) March 25, 2017Polovina tréninků za námi a Räikkänen překonává čas svého kolegy o 1 tisícinu vteřiny s časem 1:23,988. Red Bull se snaží na čas Ferrari konstantně útočit, ale Ricciardo zajíždí čas o více jak 1 vteřinu pomalejší než hřebci z Maranella.
Sebastian Vettel 40 minut po začátku třetího tréninku zajíždí vůbec nejrychlejší čas v historii okruhu - 1:23,380.
Red Bull se stále trápí a rakouská stáj není schopna na Ferrari najít recept. “Ferrari je na tom nyní lépe,” komentuje živě situaci Christian Horner.
Deset minut před koncem tu máme červené vlajky, jelikož mladá puška Stroll škrtl se svým Williamsem zeď a musel své auto zastavit. “Narval jsem to zdi,” trefně komentuje situaci mladík do týmového rádia. Tímto incidentem tak třetí trénink předčasně končí.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.