V Austrálii se k mikrofonu dostali i nejvyšší představitelé společnosti Liberty Media a novináři měli možnost vyzpovídat například Rosse Brawna, který načrtl svou vizi budoucnosti tohoto sportu. Rád by vytvořil perfektní svět, ve kterém by vše šlapalo, jak má.
Formule 1 se posledních pár let potýká s určitou formou generační krize. Jsou tu problémy ohledně dominance, které tu ale byly vždy, jen dnes lidem vadí více, jelikož nutná dávka napětí a adrenalinu, kterou dnešní divák vyžaduje je mnohem vyšší. Pak je tu zpátečnický přístup k sociálním sítím a šílené náklady spojené s vývojem.
A právě tyto oblasti by rádi lidé z Liberty Media v budoucnu změnili. Pomyslnou čáru za "starou" érou udělalo odvolání Bernieho Ecclestonea a představení nového trojčlenného vedení, ve kterém je mimo jiné i legenda Ross Brawn. Ten byl jmenován do funkce ředitele pro motorsport a jeho hlavní náplní bude komunikace s týmy a dalšími orgány, aby byl v F1 nastolen zdravější ekosystém.
"Role, kterou nyní zastávám, ještě v rámci FOM nikdy nebyla. Mým cílem je aktivně pracovat s týmy a Mezinárodní automobilovou federací, abychom společně hledali ta nejlepší řešení a dokázali z F1 udělat co možná nejlepší sport. Slovem nejlepší myslím hlavně dobré závodění, zdravé podmínky pro všechny týmy a jezdce. Prostě si představte perfektní svět," řekl nový šéf motorsportu F1.
"Chceme se pokusit tento perfektní svět vybudovat, alespoň ze závodní perspektivy. Je to pro mě velmi vzrušující, jelikož se znovu vracím ke každoroční pravidelné návštěvě všech velkých cen a tak dále," pokračoval Ross Brawn.
Letošek je rokem značných technických změn. Robustnější vozy a širší pneumatiky by měly primárně vyzdvihovat aerodynamickou stránku vozů, ale objevují se názory, že vysoký přítlak a mohutnost vozů uškodí samotnému předjíždění, kde selský rozum napovídá, že výhodu budou mít spíše agilnější auta. Pokud by tedy zážitek ze závodění nebyl divácky atraktivní, tak dle Brawna nastanou změny, které se tyto problémy budou snažit odstranit.
"Ve Formuli 1 máte nějakou proceduru, která rozhoduje o tom, jakým směrem se sport bude vyvíjet a já si stále myslím, že je velmi důležitá, ale pokud se ukáže, že letošní změny nejsou ideální z perspektivy samotného závodění, tak proti tomu budeme bojovat. Můžete si být jistí, že s FIA budeme pracovat na řešení, pokud takovéto problémy nastanou."
Přestože je Brawnova vize až poeticky krásná, tak se nedá očekávat, že by nějaké významnější změny přišly před rokem 2020, kdy vyprší smlouva ohledně hybridních pohonných jednotek. Budoucnost je dle Brawna primárně v hledání dlouhodobých řešení.
"Bez pochyby budeme řešit problémy, které se objeví za pochodu, ale na větší změny bude potřeba více času. Musíme vše řešit s FIA a prodiskutovat případné změny s týmy. Tyto změny budeme muset navíc přinést v ten pravý čas, abychom někomu nezpůsobili nějaké zbytečné újmy, co se týče investorů a týmové struktury.
Klíčovým faktorem je samozřejmě motor. Současné pohonné jednotky jsou výstavní kousky moderního inženýrství, ale ukazuje se, že jsou příliš nákladné a složité - někteří dodavatelé tak čelí problémům.
Jaké motory chceme v budoucnu? To si musíme nejdříve určit a pak můžeme vytvářet nějaké časové plány, něco se již řešilo na podzim a myslím si, že by to s představením nových motorů dávalo smysl. Jak jinak chcete řešit budoucnost? Bez znalosti specifikace motoru to prostě nelze. Máme ale již nějaké plány, které k sobě dobře pasují," zakončil Ross Brawn.
            Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
            Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
            Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
            Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
            Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.
            Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
            Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
            Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
            Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
            Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
            Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
            Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.