V Austrálii se k mikrofonu dostali i nejvyšší představitelé společnosti Liberty Media a novináři měli možnost vyzpovídat například Rosse Brawna, který načrtl svou vizi budoucnosti tohoto sportu. Rád by vytvořil perfektní svět, ve kterém by vše šlapalo, jak má.
Formule 1 se posledních pár let potýká s určitou formou generační krize. Jsou tu problémy ohledně dominance, které tu ale byly vždy, jen dnes lidem vadí více, jelikož nutná dávka napětí a adrenalinu, kterou dnešní divák vyžaduje je mnohem vyšší. Pak je tu zpátečnický přístup k sociálním sítím a šílené náklady spojené s vývojem.
A právě tyto oblasti by rádi lidé z Liberty Media v budoucnu změnili. Pomyslnou čáru za "starou" érou udělalo odvolání Bernieho Ecclestonea a představení nového trojčlenného vedení, ve kterém je mimo jiné i legenda Ross Brawn. Ten byl jmenován do funkce ředitele pro motorsport a jeho hlavní náplní bude komunikace s týmy a dalšími orgány, aby byl v F1 nastolen zdravější ekosystém.
"Role, kterou nyní zastávám, ještě v rámci FOM nikdy nebyla. Mým cílem je aktivně pracovat s týmy a Mezinárodní automobilovou federací, abychom společně hledali ta nejlepší řešení a dokázali z F1 udělat co možná nejlepší sport. Slovem nejlepší myslím hlavně dobré závodění, zdravé podmínky pro všechny týmy a jezdce. Prostě si představte perfektní svět," řekl nový šéf motorsportu F1.
"Chceme se pokusit tento perfektní svět vybudovat, alespoň ze závodní perspektivy. Je to pro mě velmi vzrušující, jelikož se znovu vracím ke každoroční pravidelné návštěvě všech velkých cen a tak dále," pokračoval Ross Brawn.
Letošek je rokem značných technických změn. Robustnější vozy a širší pneumatiky by měly primárně vyzdvihovat aerodynamickou stránku vozů, ale objevují se názory, že vysoký přítlak a mohutnost vozů uškodí samotnému předjíždění, kde selský rozum napovídá, že výhodu budou mít spíše agilnější auta. Pokud by tedy zážitek ze závodění nebyl divácky atraktivní, tak dle Brawna nastanou změny, které se tyto problémy budou snažit odstranit.
"Ve Formuli 1 máte nějakou proceduru, která rozhoduje o tom, jakým směrem se sport bude vyvíjet a já si stále myslím, že je velmi důležitá, ale pokud se ukáže, že letošní změny nejsou ideální z perspektivy samotného závodění, tak proti tomu budeme bojovat. Můžete si být jistí, že s FIA budeme pracovat na řešení, pokud takovéto problémy nastanou."
Přestože je Brawnova vize až poeticky krásná, tak se nedá očekávat, že by nějaké významnější změny přišly před rokem 2020, kdy vyprší smlouva ohledně hybridních pohonných jednotek. Budoucnost je dle Brawna primárně v hledání dlouhodobých řešení.
"Bez pochyby budeme řešit problémy, které se objeví za pochodu, ale na větší změny bude potřeba více času. Musíme vše řešit s FIA a prodiskutovat případné změny s týmy. Tyto změny budeme muset navíc přinést v ten pravý čas, abychom někomu nezpůsobili nějaké zbytečné újmy, co se týče investorů a týmové struktury.
Klíčovým faktorem je samozřejmě motor. Současné pohonné jednotky jsou výstavní kousky moderního inženýrství, ale ukazuje se, že jsou příliš nákladné a složité - někteří dodavatelé tak čelí problémům.
Jaké motory chceme v budoucnu? To si musíme nejdříve určit a pak můžeme vytvářet nějaké časové plány, něco se již řešilo na podzim a myslím si, že by to s představením nových motorů dávalo smysl. Jak jinak chcete řešit budoucnost? Bez znalosti specifikace motoru to prostě nelze. Máme ale již nějaké plány, které k sobě dobře pasují," zakončil Ross Brawn.
Juan Pablo Montoya věří, že Max Verstappen jednoho dne usedne do Ferrari, ale nejprve pravděpodobně zamíří do Mercedesu a cesta k italskému týmu potrvá nejméně pět let.
Lando Norris zajel nejlepší čas v úvodním tréninku na Grand Prix Ázerbájdžánu. Jeho týmový kolega a rival v boji o titul, Oscar Piastri, musel kvůli problémům s motorem část tréninku vynechat.
Podle zdrojů z paddocku míří Isack Hadjar na postup do Red Bullu v roce 2026. Nadcházející tři závody jsou klíčové pro Yukiho Tsunodu, který nevylučuje návrat k týmu Racing Bulls.
Fernando Alonso říká, že během své dlouhé kariéry ve Formuli 1 zažil jak chvíle štěstí, tak i smůly, a celkově se podle něj tyto momenty vyrovnaly. Otevřeně ale přiznává, že nejvíc ho stále tíží fakt, že na další vítězství v závodě Grand Prix čeká už velmi dlouho.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.