V Austrálii se k mikrofonu dostali i nejvyšší představitelé společnosti Liberty Media a novináři měli možnost vyzpovídat například Rosse Brawna, který načrtl svou vizi budoucnosti tohoto sportu. Rád by vytvořil perfektní svět, ve kterém by vše šlapalo, jak má.
Formule 1 se posledních pár let potýká s určitou formou generační krize. Jsou tu problémy ohledně dominance, které tu ale byly vždy, jen dnes lidem vadí více, jelikož nutná dávka napětí a adrenalinu, kterou dnešní divák vyžaduje je mnohem vyšší. Pak je tu zpátečnický přístup k sociálním sítím a šílené náklady spojené s vývojem.
A právě tyto oblasti by rádi lidé z Liberty Media v budoucnu změnili. Pomyslnou čáru za "starou" érou udělalo odvolání Bernieho Ecclestonea a představení nového trojčlenného vedení, ve kterém je mimo jiné i legenda Ross Brawn. Ten byl jmenován do funkce ředitele pro motorsport a jeho hlavní náplní bude komunikace s týmy a dalšími orgány, aby byl v F1 nastolen zdravější ekosystém.
"Role, kterou nyní zastávám, ještě v rámci FOM nikdy nebyla. Mým cílem je aktivně pracovat s týmy a Mezinárodní automobilovou federací, abychom společně hledali ta nejlepší řešení a dokázali z F1 udělat co možná nejlepší sport. Slovem nejlepší myslím hlavně dobré závodění, zdravé podmínky pro všechny týmy a jezdce. Prostě si představte perfektní svět," řekl nový šéf motorsportu F1.
"Chceme se pokusit tento perfektní svět vybudovat, alespoň ze závodní perspektivy. Je to pro mě velmi vzrušující, jelikož se znovu vracím ke každoroční pravidelné návštěvě všech velkých cen a tak dále," pokračoval Ross Brawn.
Letošek je rokem značných technických změn. Robustnější vozy a širší pneumatiky by měly primárně vyzdvihovat aerodynamickou stránku vozů, ale objevují se názory, že vysoký přítlak a mohutnost vozů uškodí samotnému předjíždění, kde selský rozum napovídá, že výhodu budou mít spíše agilnější auta. Pokud by tedy zážitek ze závodění nebyl divácky atraktivní, tak dle Brawna nastanou změny, které se tyto problémy budou snažit odstranit.
"Ve Formuli 1 máte nějakou proceduru, která rozhoduje o tom, jakým směrem se sport bude vyvíjet a já si stále myslím, že je velmi důležitá, ale pokud se ukáže, že letošní změny nejsou ideální z perspektivy samotného závodění, tak proti tomu budeme bojovat. Můžete si být jistí, že s FIA budeme pracovat na řešení, pokud takovéto problémy nastanou."
Přestože je Brawnova vize až poeticky krásná, tak se nedá očekávat, že by nějaké významnější změny přišly před rokem 2020, kdy vyprší smlouva ohledně hybridních pohonných jednotek. Budoucnost je dle Brawna primárně v hledání dlouhodobých řešení.
"Bez pochyby budeme řešit problémy, které se objeví za pochodu, ale na větší změny bude potřeba více času. Musíme vše řešit s FIA a prodiskutovat případné změny s týmy. Tyto změny budeme muset navíc přinést v ten pravý čas, abychom někomu nezpůsobili nějaké zbytečné újmy, co se týče investorů a týmové struktury.
Klíčovým faktorem je samozřejmě motor. Současné pohonné jednotky jsou výstavní kousky moderního inženýrství, ale ukazuje se, že jsou příliš nákladné a složité - někteří dodavatelé tak čelí problémům.
Jaké motory chceme v budoucnu? To si musíme nejdříve určit a pak můžeme vytvářet nějaké časové plány, něco se již řešilo na podzim a myslím si, že by to s představením nových motorů dávalo smysl. Jak jinak chcete řešit budoucnost? Bez znalosti specifikace motoru to prostě nelze. Máme ale již nějaké plány, které k sobě dobře pasují," zakončil Ross Brawn.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.