Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že v Austrálii kvůli zavěšení nevypukne žádný spor. Zavěšení Red Bullu a Mercedesu jsou podle ní po posledních úpravách, které učinili na její popud po předsezónních testech, v pořádku. Charlie Whiting navíc slibuje, že si v kvalifikaci posvítí také na spalování oleje místo paliva.
Ferrari během zimní přípravy rozvířilo vody, když adresovalo FIA dopis týkající se teoretické myšlenky, kterou chtěli na svém voze uplatnit. Obecně se má ale za to, že jejich skutečnou motivací bylo zpochybnit chytrá řešení Mercedesu a Red Bullu.
FIA zareagovala a před testy minulý měsíc poskytla objasnění, podle kterého zavěšení nesmí záměrně napomáhat aerodynamické výkonnosti. Během předsezónních testů v Barceloně navíc zkontrolovala řešení všech týmů. Zavěšení Mercedesu a Red Bullu podle ní nevyhovovala plně jejímu výkladu, po úpravách před Austrálii je ale už všechno v pořádku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting v Melbourne dnes uvedl: "Nesmíte mít zavěšení, které ovlivňuje aerodynamickou výkonnost vozu nebo cokoliv jiného - pouze náhodně. Tohle nepovolíme. Takový je přístup, který jsme zvolili. Chtěli jsme vidět, zda je zavěšení obecně zavěšením nebo tam je převážně kvůli aerodynamické výkonnosti auta. To je změnou.
Letos jsme se na to soustředili podstatně více. Pokud se systémy zavěšení chovají asymetricky, pak to není moc ospravedlnitelné. Když jde tedy zavěšení při jedné rychlosti dolů a při jiné zpět, pak by pro to opravdu neměl být žádný důvod. Pokud nás o tom nedokážou přesvědčit, tak to nesmí používat," vysvětluje Whiting.
Zatím není jasné, jaký to bude mít dopad na výkonnost Red Bull či Mercedesu. Podle sportovního ředitele Stříbrných šípů Tota Wolffa nové vysvětlení "nebude mít žádný vliv na naši výkonnost." Ani v loňské sezóně Mercedes svůj chytrý systém nepoužíval ve všech závodech, neměl by pro ně tedy být klíčový.
"Marcin [Budkowski] a Jo [Bauer] v Barceloně odvedli spoustu práce, když prošly všechny systémy. A ty, které zatím prohlídli [v Austrálii], jsou takové, jaké by měly být. Neočekáváme žádné problémy," pokračuje ředitel závodu FIA. Podle našich informací již bylo zkontrolováno všech 10 týmů a všechny pravidlům vyhovují.
Whiting se také vrátil k otázce spalování oleje místo paliva, což je otázka, kterou v případě Mercedesu zpochybnil Red Bull: "Rozhodně to monitorujeme. V Barceloně jsme na tom odvedli hodně práce. Prohlédneme si tady všechny olejové systémy a náhodně budeme kontrolovat spotřebu oleje, abychom zajistili, že není využíván jako palivo."
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.