Mezinárodní automobilová federace (FIA) věří, že v Austrálii kvůli zavěšení nevypukne žádný spor. Zavěšení Red Bullu a Mercedesu jsou podle ní po posledních úpravách, které učinili na její popud po předsezónních testech, v pořádku. Charlie Whiting navíc slibuje, že si v kvalifikaci posvítí také na spalování oleje místo paliva.
Ferrari během zimní přípravy rozvířilo vody, když adresovalo FIA dopis týkající se teoretické myšlenky, kterou chtěli na svém voze uplatnit. Obecně se má ale za to, že jejich skutečnou motivací bylo zpochybnit chytrá řešení Mercedesu a Red Bullu.
FIA zareagovala a před testy minulý měsíc poskytla objasnění, podle kterého zavěšení nesmí záměrně napomáhat aerodynamické výkonnosti. Během předsezónních testů v Barceloně navíc zkontrolovala řešení všech týmů. Zavěšení Mercedesu a Red Bullu podle ní nevyhovovala plně jejímu výkladu, po úpravách před Austrálii je ale už všechno v pořádku.
Závodní ředitel FIA Charlie Whiting v Melbourne dnes uvedl: "Nesmíte mít zavěšení, které ovlivňuje aerodynamickou výkonnost vozu nebo cokoliv jiného - pouze náhodně. Tohle nepovolíme. Takový je přístup, který jsme zvolili. Chtěli jsme vidět, zda je zavěšení obecně zavěšením nebo tam je převážně kvůli aerodynamické výkonnosti auta. To je změnou.
Letos jsme se na to soustředili podstatně více. Pokud se systémy zavěšení chovají asymetricky, pak to není moc ospravedlnitelné. Když jde tedy zavěšení při jedné rychlosti dolů a při jiné zpět, pak by pro to opravdu neměl být žádný důvod. Pokud nás o tom nedokážou přesvědčit, tak to nesmí používat," vysvětluje Whiting.
Zatím není jasné, jaký to bude mít dopad na výkonnost Red Bull či Mercedesu. Podle sportovního ředitele Stříbrných šípů Tota Wolffa nové vysvětlení "nebude mít žádný vliv na naši výkonnost." Ani v loňské sezóně Mercedes svůj chytrý systém nepoužíval ve všech závodech, neměl by pro ně tedy být klíčový.
"Marcin [Budkowski] a Jo [Bauer] v Barceloně odvedli spoustu práce, když prošly všechny systémy. A ty, které zatím prohlídli [v Austrálii], jsou takové, jaké by měly být. Neočekáváme žádné problémy," pokračuje ředitel závodu FIA. Podle našich informací již bylo zkontrolováno všech 10 týmů a všechny pravidlům vyhovují.
Whiting se také vrátil k otázce spalování oleje místo paliva, což je otázka, kterou v případě Mercedesu zpochybnil Red Bull: "Rozhodně to monitorujeme. V Barceloně jsme na tom odvedli hodně práce. Prohlédneme si tady všechny olejové systémy a náhodně budeme kontrolovat spotřebu oleje, abychom zajistili, že není využíván jako palivo."
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.