Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve pochvaluje dopad technických změn na vzhled současných monopostů. Ty nám přes zimu totiž pěkně povyrostly díky širším gumám a křídlům.
Poprvé za posledních několik let jezdci přes zimu nemuseli škrtit sacharidy a naopak se jel pořádný objem. Někteří piloti prý ani předepsané množství jídla nemohli sníst. V pomyslné objemovce byly ale i samotná auta.
Šíře předního křídla narostla o 30 cm a zadního dokonce o celých 40 cm. Gumy se z 24,5 cm dostaly svou šířkou na 30,5 cm a průměrem šly o 15 cm dolů. Vše se projevilo i na minimální váze, která původně měla být 722 kg, ale nakonec FIA tento limit zvedla na 728 kg. Což je rozdíl celých 26 kg oproti roku 2016.
Jezdci a týmy jsou se vzhledy vozů více než spokojeni, ale objevují se i názory, které odsuzují vzhled kvůli návratu žraločích ploutví. Jedním z odpůrců tohoto aerodynamického prvku je například šéf Red Bullu Horner.
Jacques Villeneuve, kanadský mistr světa z roku 1997, je ale s novým vzhledem monopostů velmi spokojen. Navíc se mu líbí i myšlenka jedné zastávky, která usnadní divákům pochopit dění na trati.
"Z toho, co jsem zatím viděl během testů, jsem velmi nadšený. Auta vypadají skvěle. Jsou to prostě velké, drsné formule 1. Je to rozhodně posun.
Dalším aspektem jsou i pneumatiky, se kterými byly dříve problémy a jezdci nemohli tolik tlačit na pilu. Na současných gumách mohou jezdci být opravdu agresivní. Navíc nás čeká méně zastávek v boxech.
To sice nepotěší úplně všechny, ale méně zastávek otevře více strategických možností a bude snažší pochopit, co se vlastně děje na trati. Nové gumy dovolí více chyb v zatáčkách a nezničí se, což je dobré pro jezdce, kteří tak budou moci být více agresivní," řekl Kanaďan ve videu z produkce Pirelli.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.