Jsou to drsné Formule 1, tvrdí nadšený Villeneuve. Jedna věc mu dělá radost

Villeneuve, Jacques
Villeneuve, Jacques, foto: Williams F1 Team
Albert Hadáček 9. března 2017 16:59
Sdílej:

Mistr světa z roku 1997 Jacques Villeneuve pochvaluje dopad technických změn na vzhled současných monopostů. Ty nám přes zimu totiž pěkně povyrostly díky širším gumám a křídlům.

Poprvé za posledních několik let jezdci přes zimu nemuseli škrtit sacharidy a naopak se jel pořádný objem. Někteří piloti prý ani předepsané množství jídla nemohli sníst. V pomyslné objemovce byly ale i samotná auta. 

Šíře předního křídla narostla o 30 cm a zadního dokonce o celých 40 cm. Gumy se z 24,5 cm dostaly svou šířkou na 30,5 cm a průměrem šly o 15 cm dolů. Vše se projevilo i na minimální váze, která původně měla být 722 kg, ale nakonec FIA tento limit zvedla na 728 kg. Což je rozdíl celých 26 kg oproti roku 2016. 

Jezdci a týmy jsou se vzhledy vozů více než spokojeni, ale objevují se i názory, které odsuzují vzhled kvůli návratu žraločích ploutví. Jedním z odpůrců tohoto aerodynamického prvku je například šéf Red Bullu Horner.

Jacques Villeneuve, kanadský mistr světa z roku 1997, je ale s novým vzhledem monopostů velmi spokojen. Navíc se mu líbí i myšlenka jedné zastávky, která usnadní divákům pochopit dění na trati.

"Z toho, co jsem zatím viděl během testů, jsem velmi nadšený. Auta vypadají skvěle. Jsou to prostě velké, drsné formule 1. Je to rozhodně posun.

Dalším aspektem jsou i pneumatiky, se kterými byly dříve problémy a jezdci nemohli tolik tlačit na pilu. Na současných gumách mohou jezdci být opravdu agresivní. Navíc nás čeká méně zastávek v boxech.

To sice nepotěší úplně všechny, ale méně zastávek otevře více strategických možností a bude snažší pochopit, co se vlastně děje na trati. Nové gumy dovolí více chyb v zatáčkách a nezničí se, což je dobré pro jezdce, kteří tak budou moci být více agresivní," řekl Kanaďan ve videu z produkce Pirelli.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.