Po určité době nejistoty, co bude s jedním z ikonických okruhů na britské půdě padlo rozhodnutí. Okruh, na kterém se jezdí s určitými přestávkami od roku 1950 a na němž to vlastně "všechno začalo", není na prodej.
Po dobu několika měsíců byl vlastník okruhu Britský autoklub - British Racing Driver's Club (BRDC) v jednání s potenciálními investory, mezi nimiž byla i skupina Jaguar Land Rover či firma MotorSport Vision vedená expilotem F1 Jonathanem Palmerem. Záměrem byla snaha zajistit provoz okruhu a získat dostatek finančních prostředků, aby se na Silverstone nadále jezdila britská Grand Prix.
Mezitím se začalo spekulovat, zda se pod hlavičkou Grand Prix Velké Británie nepojede v Doningtonu - tento okruh zatím hostil jediný závod F1, Grand Prix Evropy v roce 1993. Tato varianta ale padla, protože majitelé Doningtonu neprojevili o Formuli 1 zájem. Začalo se tedy spekulovat, zda Britové nebudou nuceni z důvodu rostoucích nákladů se F1 vzdát. Po změně vlastníků ale BRDC přehodnotila svůj postoj a rozhodla se, že nyní bude spravovat okruh ve vlastní režii.
"Očekávali jsme nějaké zásadní jednání s našimi blíže neurčenými zámořskými investory na začátku nového roku. Po další zvážení situace a zejména po dokončení prodeje Formule 1 subjektu Liberty Media jsme se nyní rozhodli další jednání o eventuálním prodeji odložit a pokračovat formou vlastního financování. Ačkoliv takové rozhodnutí nese určité riziko, cítíme dostatečnou důvěru ze strany nových vyhlídek s ohledem na naše podnikání," uvedl oficiálně v prohlášení pro členy klubu jeho předseda John Grant.
Nicméně navzdory tomuto rozhodnutí Grant uvedl, že k několika změnám přeci jenom dojde, především v zázemí okruhu. Mezi jednu z nich patří zrušení funkce klubového sekretáře a zavedení postu dobrovolného klubového ambasadora.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.