Kdo si ještě vzpomene na časy, kdy zelenobílooranžové monoposty brázdily spíše zadní pozice startovního pole a jejich výkony dokonce vedly některé odborníky k odhadu, že se paddocku F1 dlouho neudrží.
Místo toho se Force India, přes všechny potíže spojené s jejím majitelem Vijay Mallyou, posouvá postupně vpřed a loni zaznamenal tým své historické maximum - prosadil se na čtvrté místo v Poháru konstruktérů. Zda ale nepůjde o Pyrrhovo umístění, naznačí už letošní ročník, kdy si na tým brousí zuby hned několik slavnějších a v minulosti podstatně úspěšnějších stájí.
A special message by @OconEsteban and @SChecoPerez - tune in tomorrow at 2pm UK time for our #VJM10 launch! Live on @SkySportsF1 website. pic.twitter.com/gsemqZZfl3
— Sahara Force India (@ForceIndiaF1) 21. února 2017Force India představí svou novinku VMJ10 jako třetí v pořadí, po týmech Sauber a Renault. Tým podobně jako jeho soupeři připravil zdravici, byť podstatně kratší, v podání obou pilotů s pozvánkou na slavnostní prezentaci, zveřejnil už i rozpis, kdo ve který testovací den usedne do nového vozu, takže je zřejmé, že si jej vyzkouší i třetí pilot Alfonso Celis.
New Force India set to be 4-6 seconds faster after F1's rules overhaul, says Sergio Perez https://t.co/b8PRfweLyF #SkyF1 pic.twitter.com/Jtv3FYBXiz
— Sky Sports F1 ? (@SkySportsF1) 22. února 2017Sláva by měla vypuknout dnes na Silverstone ve dvě hodiny odpoledne místního času, takže Středoevropané se mohou těšit o hodinu později. Na twitterovém účtě se zatím představují jednotliví partneři týmu, například výrobce energetických nápojů Hype bude mít pro letošní rok vyhrazené prostory na kokpitu, zpětných zrcátkách a zadním spoileru.
V zákulisí týmu se objevil rovněž velice populární moderátor stanice Sky Sports David "Crofty" Croft, který se podílí na přenosech závodů F1. Společně s ním je v zázemí Force Indie i jeho kolegyně Natalie Jane Pinkham, která se často pohybuje přímo v pit lane jednotlivých Grand Prix. Jak je vidět z příspěvku na twitterovém účtu týmu, oba přiložili ruku k dílu.
Právě Natalie Pinkham vyzpovídala nejdříve majitele týmu Vijay Mallyu a po něm přišel ke slovu její kolega David Croft, který si k doposud zakrytému monopostu pozval oba piloty týmu - Sergia "Checa" Péreze a Estebana Ocona.
U Force Indie nedělali takové tajnosti jako v případě Renaultu, čtvrt hodiny po zahájení představení nového vozu oba piloti odkryli plachtu s nápisem jednoho ze sponzorů, nahlédli do kokpitu, zapózovali u nového monopostu Force India VJM10 a poté společně se s oběma moderátory a majitelem týmu Vijay Mallyou usedli k debatě nejen o novém voze. Dalšími zúčastněnými byli výkonný ředitel Otmar Szafnauer a technický ředitel Andrew Green. Po krátké debatě následuje obligátní fotografování u nového vozu, pouze Ocon a Pérez tentokrát zaujali místo nikoli za, ale před monopostem.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.