Bývalý týmový šéf Giancarlo Minardi kritizuje finanční systém Formule 1. Krach Manoru je podle něj jasným dokladem toho, že nefunguje. Poté přidává své typy na vylepšení závodů a jejich sledovanosti.
S koncem Manoru přišlo o práci přes 200 lidí, a počet vozů na startovním roštu se nám tak letos oproti minulé sezóně sníží na dvacet. Britská stáj sice nikdy nebojovala na špici, jejího zániku ale lituje spousta lidí od fanoušků po inženýry i šéfy konkurenčních stájí.
"Když tým opustí F1, jde o chybu celého systému. Nesmíme zapomínat na to, že současná pravidla jsou platná až do roku 2020," upozorňuje Minardi, jehož týmy absolvovaly v F1 mezi roky 1985 - 2005 340 startů, než se proměnily v současné Toro Rosso.
Svět Formule 1 přitom generuje dostatek peněz na to, aby mohlo závodit více aut. Podle Minardiho ale největší problém způsobil přechod na nové hybridní pohonné jednotky v roce 2014, což dostalo více týmů do finančních potíží.
"V posledních letech si F1 vybrala silniční technologii, aby F1 jinými slovy maximálně vyždímala technologii při zavedení pohonných jednotek. A to vedlo k obrovskému vzrůstu nákladů. Já bych raději tu technologii pohonných jednotek viděl ve vytrvalostních závodech. F1 je závodním sprintem, bojem kolo na kolo mezi jezdci," pokračuje Minardi.
Jak F1 vylepšit?Poté se obrací k současné změně pravidel - přechodu na širší auta, jež mají být o 5 sekund na kolo rychlejší: "V Melbourne uvidíme vozy, které jsou dle simulací o čtyři až pět sekund rychlejší. K čemu to je dobré? Rozhodně to nepomůže podívané, protože diváci na tribunách či v televizi si to nebudou uvědomovat."
Proto by si Minardi přál, aby noví majitelé přivedli F1 zpět k jejím základům: "Raději bych viděl více dnů společného testování, jež by přilákaly fanoušky, kteří utekli, protože ztratili zájem. Měli bychom se vrátit na trať místo trávení času na simulátorech."
"Snažil bych se také snížit počet lidí v týmu. Měli bychom zakázat využívání vzdálených týmů inženýrů - inženýrů, kteří pracují v továrně současně s těmi na dráze. Také bych bez jakýchkoliv omezení uvolnil vývoj motorů a vozů.
Při zastávkách bych snížil počet mechaniků pracujících na voze na osm, protože by to zlepšilo podívanou u televize. Bylo by to také vzrušující ze strategického hlediska, navíc by to pomohlo snížit náklady," dodává bývalý šéf F1 týmu.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.