Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se netají přáním vrátit se se svým týmem zpět do vytrvalostních závodů Le Mans.
Stáj z Wokingu ve 24hodinovém závodě naposledy sbírala vavříny v roce 1995, kdy J. J. Lehto, Masanori Sekija a Yannick Dalmas triumfovali s vozem F1 GTR. McLaren pak v této sérii pokračoval až do roku 1998.
Brownovi by návrat do ní seděl k myšlence lepší propagace McLarenu, který vyrábí i silniční vozidla: "Le Mans jsme vyhráli a závod je součástí naší historie. A k mé práci patří i rozhodování o tom, kdy by značka McLaren měla závodit.
Návrat do Le Mans je něco, co jsme identifikovali a o čem diskutujeme. Já bych nás tam osobně moc rád viděl - a nejsem jediný, kdo tyto názory sdílí," pokračuje nový šéf McLarenu, jenž se po odchodu Rona Dennise ujal kormidla po boku Jonathana Neala. Konečné rozhodnutí v této záležitost má ve svých rukou ale provozní ředitel automobilky McLaren Mike Flewitt.
Britský tým by v Le Mans závodil v kategorii GTE. Brown ale na dotaz, zda by McLaren nepostavil i vůz kategorie LMP1, pro Autosport odpověděl: "Nikdy neříkej nikdy." Dát dohromady program pro vytrvalostní závody ale podle něj McLarenu zabere "několik let."
McLaren pro kategorii GTE připravoval pro sezónu 2013 vůz MP4-12C GTC, projekt však nakonec nebyl realizován. Nedávno na pozici nového ředitele motorsportu pro zvláštní operace automobilky jmenoval Dana Walmsleyho, bývalého šéfa týmu Strakka Racing. Zdá se tedy, že by příští pokus na vstup do Le Mans již mohl vyjít.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.