Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se netají přáním vrátit se se svým týmem zpět do vytrvalostních závodů Le Mans.
Stáj z Wokingu ve 24hodinovém závodě naposledy sbírala vavříny v roce 1995, kdy J. J. Lehto, Masanori Sekija a Yannick Dalmas triumfovali s vozem F1 GTR. McLaren pak v této sérii pokračoval až do roku 1998.
Brownovi by návrat do ní seděl k myšlence lepší propagace McLarenu, který vyrábí i silniční vozidla: "Le Mans jsme vyhráli a závod je součástí naší historie. A k mé práci patří i rozhodování o tom, kdy by značka McLaren měla závodit.
Návrat do Le Mans je něco, co jsme identifikovali a o čem diskutujeme. Já bych nás tam osobně moc rád viděl - a nejsem jediný, kdo tyto názory sdílí," pokračuje nový šéf McLarenu, jenž se po odchodu Rona Dennise ujal kormidla po boku Jonathana Neala. Konečné rozhodnutí v této záležitost má ve svých rukou ale provozní ředitel automobilky McLaren Mike Flewitt.
Britský tým by v Le Mans závodil v kategorii GTE. Brown ale na dotaz, zda by McLaren nepostavil i vůz kategorie LMP1, pro Autosport odpověděl: "Nikdy neříkej nikdy." Dát dohromady program pro vytrvalostní závody ale podle něj McLarenu zabere "několik let."
McLaren pro kategorii GTE připravoval pro sezónu 2013 vůz MP4-12C GTC, projekt však nakonec nebyl realizován. Nedávno na pozici nového ředitele motorsportu pro zvláštní operace automobilky jmenoval Dana Walmsleyho, bývalého šéfa týmu Strakka Racing. Zdá se tedy, že by příští pokus na vstup do Le Mans již mohl vyjít.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.