Nový výkonný ředitel McLarenu Zak Brown se netají přáním vrátit se se svým týmem zpět do vytrvalostních závodů Le Mans.
Stáj z Wokingu ve 24hodinovém závodě naposledy sbírala vavříny v roce 1995, kdy J. J. Lehto, Masanori Sekija a Yannick Dalmas triumfovali s vozem F1 GTR. McLaren pak v této sérii pokračoval až do roku 1998.
Brownovi by návrat do ní seděl k myšlence lepší propagace McLarenu, který vyrábí i silniční vozidla: "Le Mans jsme vyhráli a závod je součástí naší historie. A k mé práci patří i rozhodování o tom, kdy by značka McLaren měla závodit.
Návrat do Le Mans je něco, co jsme identifikovali a o čem diskutujeme. Já bych nás tam osobně moc rád viděl - a nejsem jediný, kdo tyto názory sdílí," pokračuje nový šéf McLarenu, jenž se po odchodu Rona Dennise ujal kormidla po boku Jonathana Neala. Konečné rozhodnutí v této záležitost má ve svých rukou ale provozní ředitel automobilky McLaren Mike Flewitt.
Britský tým by v Le Mans závodil v kategorii GTE. Brown ale na dotaz, zda by McLaren nepostavil i vůz kategorie LMP1, pro Autosport odpověděl: "Nikdy neříkej nikdy." Dát dohromady program pro vytrvalostní závody ale podle něj McLarenu zabere "několik let."
McLaren pro kategorii GTE připravoval pro sezónu 2013 vůz MP4-12C GTC, projekt však nakonec nebyl realizován. Nedávno na pozici nového ředitele motorsportu pro zvláštní operace automobilky jmenoval Dana Walmsleyho, bývalého šéfa týmu Strakka Racing. Zdá se tedy, že by příští pokus na vstup do Le Mans již mohl vyjít.
Red Bull zažil zklamání na Velké ceně Číny, kde se popáté za posledních sedm závodů neprobojoval na stupně vítězů.
Ferrari se po Velké Číny ceně ocitlo v nepříjemné situaci, když byli oba jeho jezdci diskvalifikováni kvůli technickým nesrovnalostem. Ferrari však na vzniklou situaci reagovalo rychle a svým fanouškům poskytlo oficiální vysvětlení.
Liam Lawson ví, že jeho výkony rozhodují o jeho budoucnosti v Red Bullu, ale nemá čas se na auto dostatečně přizpůsobit. V Číně skončil dvanáctý.
Obě Ferrari s Pierrem Gaslym byli po závodě Velké ceny Číny diskvalifikováni, což znamená, že přicházejí o cenné body. Vozy neprošly technickou kontrolou po závodě.
V závěru Velké ceny Číny čelil Lando Norris problémům s brzdovým pedálem, což málem změnilo výsledek jeho závodu.
Oscar Piastri dominantně zvítězil ve Velké ceně Číny, když od startu až do cíle udržoval bezpečný náskok před týmovým kolegou Landem Norrisem.
Lewis Hamilton dosáhl historického vítězství ve Formuli 1, když poprvé v kariéře vyhrál závod bez podpory motoru Mercedes. Ve všech svých dosavadních vítězstvích od roku 2012 vždy závodil s motorem Stříbrných šípů.
Júki Cunoda zazářil i při Velké ceně Číny, kde ve sprintu obsadil šesté místo a následně si vybojoval místo v první desítce na startovním roštu.
Liam Lawson čelí nejisté budoucnosti v Red Bullu. Přestože má před sebou teprve druhý závod za tým, jeho slabé výkony už vyvolaly obavy a spekulace o jeho dalším působení.
Tým Racing Bulls byl potrestán za nebezpečné vypuštění Isacka Hadjara během třetí části kvalifikace na Velkou cenu Číny, kdy se dostal do dráhy Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton, po historickém vítězství ve sprintu pro Ferrari, plánuje "mistrovský plán" na vítězství v hlavním závodě. Přes páté místo v kvalifikaci věří, že úpravy auta a správná strategie mu pomohou bojovat s konkurencí o první místo.
Charles Leclerc označil výkon Ferrari v kvalifikaci na Velkou cenu Číny za realistický obraz aktuální formy týmu. Oba piloti se do závodu postaví z páté a šesté pozice.