Mosley o Ecclestoneovi a nových pravidlech: s rostoucí rychlostí stoupá nebezpečí

Max Mosley
Max Mosley, foto: FIA
Petr Hlawiczka 6. února 2017 06:35
Sdílej:

Bývalý prezident FIA Max Mosley hovoří o posledních změnách ve vedení Formule 1, o dědictví Bernieho Ecclestonea a nových pravidlech. Co by dělal jinak?

"Myslím, že to pro [Liberty Media] může být docela těžký. Podle mě byl [Ecclestone] brilantní při jednání s promotéry, organizátory a s celou strukturou šampionátu. Pro někoho nově příchozího  to bez všech těch osobních vztahů může být těžké," komentuje Mosley pro CNN současné změny ve vedení.

"Pokud by to bylo na mně, tak bych ho nechal, ať dělá věci, v nichž je očividně velmi dobrý, a své úsilí bych soustředil na věci, jež se doposud nedělaly - jako například interaktivní televize, virtuální realita, sociální média, internet a další. To všechno bylo ve Formuli 1 trochu zanedbáváno, a to je ten druh věcí, v nichž Liberty zřejmě bude velmi dobrá," pokračuje bývalý prezident FIA.

Na otázku, co po sobě Ecclestone zanechává, odpovídá slovy: "Formule 1 je svým způsobem jeho dědictvím. Lidé zapomínají, že Světový šampionát v Rallye (WRC) má, a zřejmě vždy měl, větší potenciál než F1. Totéž pravděpodobně platí pro závody na větší vzdálenosti, jako je Le Mans. Ale Bernie přišel do F1 - tehdy byla velká, a on ji učinil mnohem větší.

Když jsem byl prezident FIA, tak jsem přemýšlel o tom, proč nemůžeme mít dalšího Bernieho, který by se postaral o rallye o vytrvalostní závody - zkrátka nikdo jiný takový nebyl. Všechna ta různá hlediska sportu lze vybudovat v tak velký byznys, jakým je Formule 1."

Podle něj by Liberty Media měla mít "otevřenou mysl" vůči formátu závodních víkendů: "Jen to, že je něco úspěšné, ještě neznamená, že to nelze dělat lépe."

Čeká ji náročné rozhodnutí v tom, jak silně podporovat vysílání závodů na placených kanálech. Mosley si také myslí, že angažování bývalého technického ředitele Ross Brawna bylo dobrou volbou, ale nová pravidla, jež mají letos zlepšit závodění, jsou "sporná."

"Osobně si myslím, že se zřejmě vydala špatným směrem. Byl bych pro méně aerodynamiky a zřejmě pro více mechanické přilnavosti.  Záměrně vozy zrychlovat je sporné, protože všechna pravidla, která v posledních 40 či 50 letech FIA zaváděla, je měla zpomalit - zpomalit či učinit bezpečnější, protože rychlost se samozřejmě rovná nebezpečí," dodává Mosley.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.