Formule 1 se dle bývalého jezdce a šampiona Jacquese Villeneuva vydala špatným směrem v okamžiku, kdy začala naslouchat svým fanouškům. Zavedení systému pro omezení odporu (DRS) na zadním křídle podle něj zničilo předjíždění.
"F1 se žel vydala špatným směrem tehdy, když začala naslouchat fanouškům, protože ti si stěžovali na nedostatek předjíždění. K čemu to F1 vedlo? Zavedla DRS. Protože díky němu budeme mít v závodech stovky předjetí," stěžuje si bývalý mistr světa.
"Ale uveďte mi jedno předjetí, které si od zavedení DRS pamatujete. Nedokážete to, protože nevidíte, jak na tom piloti pracují. V motorkách to jezdcům někdy trvá 10 kol, než předjedou jeden druhého," vysvětluje Villeneuve.
"Ale v těch 10 kolech vidíte práci, která s tím souvisí. A když dojde k předjetí, wau. Všech těch 10 kol sedíte na hraně své židle. Nyní tomu tak není. Další rovinka, stisk tlačítka, předjetí, hotovo," popisuje situaci v současné Formuli 1.
"Chcete vidět velké soutěžení. Chcete vidět, jak se boxeři opravdu navzájem ničí a chcete poznat, kdo je nejsilnější. Nechcete, aby měli velké rukavice, aby si neublížili," volí Villeneuve znázornění z dalšího sportu.
"Ty jsou tak trochu jako DRS - neriskujme, zmáčkněme tlačítko. Je to jako předjíždění na dálnici. Vlastně tak kvůli tomu nevidíte pořádné závodění. Dostává se vám tuny předjížděcích manévru, jsou však nudné. Takže to maří účel," kroutí hlavou Kanaďan.
F1 podle něj má být hodně rychlým a drahým sportem: "F1 byla vždy o extrému, posouvala hranice. Má být příliš rychlá, příliš drahá, šílená. Takovou ji nemáme. Vidíte jezdce, jak vystupují z auta, aniž by byli zpocení, protože auto celý závod masírují a jezdí o osm sekund pomaleji než v kvalifikaci. A to je špatné."
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.