Formule 1 se dle bývalého jezdce a šampiona Jacquese Villeneuva vydala špatným směrem v okamžiku, kdy začala naslouchat svým fanouškům. Zavedení systému pro omezení odporu (DRS) na zadním křídle podle něj zničilo předjíždění.
"F1 se žel vydala špatným směrem tehdy, když začala naslouchat fanouškům, protože ti si stěžovali na nedostatek předjíždění. K čemu to F1 vedlo? Zavedla DRS. Protože díky němu budeme mít v závodech stovky předjetí," stěžuje si bývalý mistr světa.
"Ale uveďte mi jedno předjetí, které si od zavedení DRS pamatujete. Nedokážete to, protože nevidíte, jak na tom piloti pracují. V motorkách to jezdcům někdy trvá 10 kol, než předjedou jeden druhého," vysvětluje Villeneuve.
"Ale v těch 10 kolech vidíte práci, která s tím souvisí. A když dojde k předjetí, wau. Všech těch 10 kol sedíte na hraně své židle. Nyní tomu tak není. Další rovinka, stisk tlačítka, předjetí, hotovo," popisuje situaci v současné Formuli 1.
"Chcete vidět velké soutěžení. Chcete vidět, jak se boxeři opravdu navzájem ničí a chcete poznat, kdo je nejsilnější. Nechcete, aby měli velké rukavice, aby si neublížili," volí Villeneuve znázornění z dalšího sportu.
"Ty jsou tak trochu jako DRS - neriskujme, zmáčkněme tlačítko. Je to jako předjíždění na dálnici. Vlastně tak kvůli tomu nevidíte pořádné závodění. Dostává se vám tuny předjížděcích manévru, jsou však nudné. Takže to maří účel," kroutí hlavou Kanaďan.
F1 podle něj má být hodně rychlým a drahým sportem: "F1 byla vždy o extrému, posouvala hranice. Má být příliš rychlá, příliš drahá, šílená. Takovou ji nemáme. Vidíte jezdce, jak vystupují z auta, aniž by byli zpocení, protože auto celý závod masírují a jezdí o osm sekund pomaleji než v kvalifikaci. A to je špatné."
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.