Simulace potvrzují zrychlení nové generace vozů Formule 1, podle jednoho týmu se až 70 % okruhu v Barceloně pojede na s plynem na podlaze. Jaké to bude mít důsledky?
V minulosti piloti projížděli s plným plynem 50 % katalánského okruhu, podle jedné ze simulací toto číslo stoupne až na 70 %. K tomu přispěje zejména vyšší přítlak nových vozů (kolem 20 %) a zrychlení až o 5 sekund na kolo.
Třetí zatáčku v Barceloně budou projíždět zhruba o 30 km/h rychleji, boční přetížení přitom přesáhne 5 G, což dá zabrat tělu pilotů. Podle simulací Magneti Marelli se například v Monze pojede naplno až 80 % okruhu (v minulosti 69 %).
Nejrychlejší čas loňské kvalifikace na Velkou cenu Španělska zaznamenal Lewis Hamilton: 1:22,000 min. Oproti roku 2014 došlo k zrychlení o 2,681 vteřiny - o to se postarali konstruktéři vozů a pohonných jednotek, pravidla se neměnila. Původním záměrem při jejich změně bylo dostat se pod 1:20 min. O 1,5 sekundy se postará Pirelli pomocí širších pneumatik, časy se tak zřejmě propadnou mnohem výrazněji pod 80 vteřin.
Technický ředitel McLarenu Tim Goss v článku s rozborem nových pravidel uvedl, že některé zatáčky díky vyššímu přítlaku a jízdě pod plným plynem už nebudou týmy považovány za zatáčky.
Méně zatáček bude znamenat méně příležitostí pro chybu a pro předjetí, s rychlostí ale zároveň stoupne zatížení součástek a pohonných jednotek. Týmy budou mít pro celý rok k dispozici pouze 4 kusy, tj. v rámci úsporných opatření o jednu méně než loni. Každá proto bude muset vydržet pět závodních víkendů a zvládnout vyšší výkony v závodech, protože množství paliva se s minimální hmotností (stopne ze 702 na 722 kg) zvyšuje ze 100 na 105 kg.
S rostoucím přítlakem bude tedy stejně důležitá také výkonnost motorů. Vozy budou širší, budou klást větší aerodynamický odpor, každý kůň navíc proto bude znát. Přesnější představu o zrychlení získáme po předsezónních testech, nebo spíše až po prvním závodě v Melbourne. Jedna věc je jistá: u nových vozů můžeme očekávat velké zrychlení. Povede to ale také ke zlepšení závodů?
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.