Vedoucí týmy Formule 1 možná budou muset na poslední chvíli předělat své systémy zavěšení kol poté, co Ferrari zaslalo Mezinárodní automobilové federaci (FIA) stížnost na technologii, kterou používá Mercedes.
Mistrovský tým patří mezi ty, kdo vyvinuli zcela legální hydraulický systém, který vylepšuje stabilitu vozu po zákazu zavěšení typu FRIC (s propojením předního a zadního zavěšení) v roce 2014.
Mercedes umístil třetí, hydraulicky ovládanou pružinu za vahadla, aby řídil svislý posun zavěšení. Využívá pohyb zavěšení k tvorbě hydraulického tlaku, jenž funguje jako úložiště energie. Ta může být následně využita k ovládání zavěšení výhodným způsobem tehdy, když je to zapotřebí. Přínosy začaly být patrné už loni, nyní se toto řešení ale dostalo pod drobnohled Ferrari, které s dotazy před vánoci oslovilo FIA.
Dotazování se FIA, zda je nějaké řešení na konkurenčním voze legální, je v F1 běžnou praxí. V tomto případě by mohlo mít dopad také na Red Bull, kterému se daří jezdit s radikálním sklonem, který je základem jejich aerodynamického konceptu.
V dopise, jehož kopii obdržely všechny týmy, hlavní konstruktér Ferrari Simone Resta sděluje řediteli závodů Charliemu Whitingovi, že jeho stáj zvažuje nasazení systému, který by nahrazoval funkci FRIC zavěšení, aniž by došlo k propojení mezi přední a zadní části vozu.
Otázkou je, zda je takový systém v souladu s všepostihujícím článkem 3.15 technických pravidel, který zakazuje pohyblivá aerodynamická zařízení, která by mohla vylepšovat aerodynamické vlastnosti vozů.
"Zvažujeme nasazení rodiny zařízení systému zavěšení, o kterých věříme, že by mohly nabídnout vylepšení výkonnosti díky odezvě, která je komplexnější funkcí zatížení kol, než bychom získali jednoduchou kombinací pružin, tlumičů a inerterů," píše Resta.
"Ve všech případech by byly instalovány mezi nějakou kombinací odpružené části vozu a dvěma vahadly zavěšení na jedné ose, a dosahovala by podobného efektu jako systém FRIC, aniž by vyžadovala nějaké propojení mezi přední a zadní části auta," stojí dále v dopise.
Whiting odpověděl, že jakýkoliv systém zavěšení, který by fungoval podobně, jak Ferrari dále podrobněji specifikuje ve svém dopise, by nebyl v souladu s pravidly: "Jakýkoliv systém zavěšení, který by dokázal měnit odezvu systému zavěšení vozu způsobem, jaký popisujete v odstavcích 1 a 2, by z našeho pohledu zřejmě porušoval článek 3.15 technických pravidel F1."
Ostatním týmům však tato odpověď nedala, proto se podrobněji na celou situaci dále dotázaly. Rozhovory o tom s FIA nyní dále probíhají. Čelí tak závažnému rozhodnutí, zda nadále pracovat na zavěšení, jež možná bude nakonec zakázáno, nebo se pustit do vývoje alternativního systému, který by nedosahoval takové výkonnosti.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.
Lewis Hamilton opouštěl Interlagos po kvalifikaci s viditelným zklamáním, když se musel spokojit s 13. místem.
Lando Norris opět ukázal skvělou formu během napínavé kvalifikace na okruhu Interlagos. Britský jezdec naznačil, že v boji o titul mistra světa bude i nadále patřit mezi hlavní favority.
Oscar Piastri havaroval za mokrých podmínek na Interlagosu, což mu výrazně zkomplikovalo boj o titul a zvětšilo náskok jeho týmového kolegy v průběžném pořadí šampionátu.
Gabriel Bortoleto havaroval během brazilského sprintu a jeho vůz utrpěl vážná poškození. Pilot byl preventivně odeslán do lékařského centra .
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.