Odcházející technický ředitel Williamsu Pat Symonds tvrdí, že vozy pro rok 2017 jsou kvůli nedostatku času pro testování v aerodynamických tunelech stále velmi nevyspělé. Přesto se podle něj od sebe moc lišit nebudou a v případě stejného nátěru bychom je těžko rozeznávali.
Příští rok začne pro Formuli 1 nová éra, protože dojde k velkým technickým změnám: vozy, křídla a pneumatiky budou širší, což povede k jejich zrychlením zhruba o pět sekund na kolo. Pravidla však byla dokončena poměrně pozdě a týmy neměly dostatek času pro vývoj monopostů nové generace v aerodynamických tunelech.
"Myslím, že největší změnou je to, že je k dispozici méně času pro vývoj - omezen je čas i počet testů v aerodynamickém tunelu. Pokud se vrátíte zpět do roku 2009, tak došlo k obrovské změně, ale o ní jsme hovořili celé věky, návrhy dávno kolovaly a my jsme provozovali tunely 24 hodin denně 7 dní v týdnu, Toyota takto fungovala dokonce ve dvou tunelech. Byla spousta času pro zkoumání," vzpomíná Symonds.
"K další celkem velké změně došlo v roce 2014, kdy jsme měli několik aerodynamických změn plus hodně nových věcí kolem chlazení a podobné věci. Do té doby jsme na to stále měli poměrně dost času, akorát jsme v té fázi absolvovali 80 testů za týden," pokračuje Symonds pro motorsport.com
"Tentokrát jsme dostali naše pneumatiky pro aerodynamické tunely na konci února - až tehdy jsme tedy opravdu začali s testováním v aerodynamickém tunelu. Samozřejmě jsme se před tím věnovali CFD simulacím, a abych byl upřímný, trochu jsme testovali v tunelu s využitím zadních pneumatik vpředu a snažili jsme se získat určitou představu o základním průtokovém režimu.
Ale od února už šlo [jen] o 65 testů na týden a také jsme měli práci s vozy pro rok 2016. Takže si myslím, že vývoj je velmi nevyspělý ve srovnání s tím, kde jsme byli dříve. Proto si jsem jistý tím, že bude pokračovat a že si lidé nejsou úplně jisti svými cíli, jak je nazývají, zatímco já jim říkám očekávání."
Přesto se podle odstupujícího technického ředitele Williamsu vozy soupeřů nebudou moc lišit: "Pravidla toho celkem dost nařizují. Existuje oblast u krytu motoru, kde se můžeme dočkat několika variací a věcí. Existují některé trochu otevřenější oblasti, ale ty si opravdu nepovšimnete, abych byl upřímný. Pokud byste je všechny natřeli na černo, pak byste si opět sotva něčeho všimli."
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.