Lance Stroll má podle odcházejícího technického ředitele Williamsu Pata Symondse talent. Svými výkony na tým během letošního testování zapůsobil.
Mladý Kanaďan bude v příštím ročníku Formule 1 debutovat poté, co ovládl evropskou sérii F3. Protože se jedná o velký skok, jeho otec zafinancoval rozsáhlý testovací program - podobný tomu, kterým před dvaceti lety prošel jeho krajan Jacques Villeneuve.
"Existovaly takové testovací programy - myslím, že Jacques Villeneuve absolvoval velmi soustředěný program s Williamsem v roce 1995. Vím, že zamířili specificky na mnoho tratí, kde v té době týmy netestovaly," vzpomíná Symonds.
"Obecně řečeno, všichni ti kluci, kteří byli řádnými testovacími piloty, odjeli a testovali, takže nasbírali kilometry, ale pozornost se vždy soustředila spíše na vývoj auta než na vývoj jezdců. My jsme to v tomto případě otočili, takže se to spíše podobá starému programu Jacquese, kdy jste učili jezdce," pokračuje odstupující technický ředitel Williamsu.
"Například v Abú Zabí [Lance Stroll] trénoval zastávky. Měli jsme tam celou posádku pro zastávky v boxech a nacvičovala se jedna zastávka za druhou. Posádka trénink nepotřebovala, ale on ano. Na to se soustředila pozornost," přibližuje výcvik svého nového jezdce.
A jak si Lance během testovacího programu vedl? "Myslím, že to bylo celkem poučné. Program zahrnoval auto z roku 2014 a tyto akademické pneumatiky - ty jsou celkem odlišné. Nevíte, jak moc, nemáme na nich data. Můžeme se ale podívat na to, co dělá se svými daty Lance a porovnat to s Valtterim [Bottasem] v roce 2014 a Felipem [Massou]. A to na mě docela zapůsobilo," připouští Symonds.
"Okruhy se učil celkem rychle, a to vždy charakterizuje dobrého jezdce. A na konci dvou dnů ve voze jezdil docela dobře. Navíc se učí. Velká část jízdy s vozem F1 je nyní o pečování o pneumatiky a o učení se toho, jak to dělat - učit se ty věci, nad nimiž inženýři neustále remcají.
Takže musel vyrazit, propálit se sadou pneumatik a říct: 'Do prdele, teď vím, že nemůžu jezdit naplno.' Jedná se o tyto věci. On se učí, což je dobré," uzavírá Symonds své hodnocení pokroků Lance Strolla.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.