Lance Stroll má podle odcházejícího technického ředitele Williamsu Pata Symondse talent. Svými výkony na tým během letošního testování zapůsobil.
Mladý Kanaďan bude v příštím ročníku Formule 1 debutovat poté, co ovládl evropskou sérii F3. Protože se jedná o velký skok, jeho otec zafinancoval rozsáhlý testovací program - podobný tomu, kterým před dvaceti lety prošel jeho krajan Jacques Villeneuve.
"Existovaly takové testovací programy - myslím, že Jacques Villeneuve absolvoval velmi soustředěný program s Williamsem v roce 1995. Vím, že zamířili specificky na mnoho tratí, kde v té době týmy netestovaly," vzpomíná Symonds.
"Obecně řečeno, všichni ti kluci, kteří byli řádnými testovacími piloty, odjeli a testovali, takže nasbírali kilometry, ale pozornost se vždy soustředila spíše na vývoj auta než na vývoj jezdců. My jsme to v tomto případě otočili, takže se to spíše podobá starému programu Jacquese, kdy jste učili jezdce," pokračuje odstupující technický ředitel Williamsu.
"Například v Abú Zabí [Lance Stroll] trénoval zastávky. Měli jsme tam celou posádku pro zastávky v boxech a nacvičovala se jedna zastávka za druhou. Posádka trénink nepotřebovala, ale on ano. Na to se soustředila pozornost," přibližuje výcvik svého nového jezdce.
A jak si Lance během testovacího programu vedl? "Myslím, že to bylo celkem poučné. Program zahrnoval auto z roku 2014 a tyto akademické pneumatiky - ty jsou celkem odlišné. Nevíte, jak moc, nemáme na nich data. Můžeme se ale podívat na to, co dělá se svými daty Lance a porovnat to s Valtterim [Bottasem] v roce 2014 a Felipem [Massou]. A to na mě docela zapůsobilo," připouští Symonds.
"Okruhy se učil celkem rychle, a to vždy charakterizuje dobrého jezdce. A na konci dvou dnů ve voze jezdil docela dobře. Navíc se učí. Velká část jízdy s vozem F1 je nyní o pečování o pneumatiky a o učení se toho, jak to dělat - učit se ty věci, nad nimiž inženýři neustále remcají.
Takže musel vyrazit, propálit se sadou pneumatik a říct: 'Do prdele, teď vím, že nemůžu jezdit naplno.' Jedná se o tyto věci. On se učí, což je dobré," uzavírá Symonds své hodnocení pokroků Lance Strolla.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.