Lance Stroll má podle odcházejícího technického ředitele Williamsu Pata Symondse talent. Svými výkony na tým během letošního testování zapůsobil.
Mladý Kanaďan bude v příštím ročníku Formule 1 debutovat poté, co ovládl evropskou sérii F3. Protože se jedná o velký skok, jeho otec zafinancoval rozsáhlý testovací program - podobný tomu, kterým před dvaceti lety prošel jeho krajan Jacques Villeneuve.
"Existovaly takové testovací programy - myslím, že Jacques Villeneuve absolvoval velmi soustředěný program s Williamsem v roce 1995. Vím, že zamířili specificky na mnoho tratí, kde v té době týmy netestovaly," vzpomíná Symonds.
"Obecně řečeno, všichni ti kluci, kteří byli řádnými testovacími piloty, odjeli a testovali, takže nasbírali kilometry, ale pozornost se vždy soustředila spíše na vývoj auta než na vývoj jezdců. My jsme to v tomto případě otočili, takže se to spíše podobá starému programu Jacquese, kdy jste učili jezdce," pokračuje odstupující technický ředitel Williamsu.
"Například v Abú Zabí [Lance Stroll] trénoval zastávky. Měli jsme tam celou posádku pro zastávky v boxech a nacvičovala se jedna zastávka za druhou. Posádka trénink nepotřebovala, ale on ano. Na to se soustředila pozornost," přibližuje výcvik svého nového jezdce.
A jak si Lance během testovacího programu vedl? "Myslím, že to bylo celkem poučné. Program zahrnoval auto z roku 2014 a tyto akademické pneumatiky - ty jsou celkem odlišné. Nevíte, jak moc, nemáme na nich data. Můžeme se ale podívat na to, co dělá se svými daty Lance a porovnat to s Valtterim [Bottasem] v roce 2014 a Felipem [Massou]. A to na mě docela zapůsobilo," připouští Symonds.
"Okruhy se učil celkem rychle, a to vždy charakterizuje dobrého jezdce. A na konci dvou dnů ve voze jezdil docela dobře. Navíc se učí. Velká část jízdy s vozem F1 je nyní o pečování o pneumatiky a o učení se toho, jak to dělat - učit se ty věci, nad nimiž inženýři neustále remcají.
Takže musel vyrazit, propálit se sadou pneumatik a říct: 'Do prdele, teď vím, že nemůžu jezdit naplno.' Jedná se o tyto věci. On se učí, což je dobré," uzavírá Symonds své hodnocení pokroků Lance Strolla.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.