Psal se rok 1980 a svět s jistou nedůvěrou hleděl na McLaren, kam nastoupil ambiciózní Ron Dennis. Byl to jeho druhý atak Formule 1, na ten první v podobě týmu Token už určitě rád zapomněl. Jenže i anabáze u McLarenu došla do svého konce.
Rodák z Wokingu (jak příznačné) oslaví příští rok kulaté 70. narozeniny. Zdá se, že F1 pořád ještě opustit nehodlá, i když odvolání z funkce výkonného ředitele McLaren Group, v jehož barvách strávil téměř 35 let, mu zcela určitě zasadilo těžkou ránu. Nyní se objevují první zprávy, zatím spíše na bázi prověřujících, že Ron Dennis projevil zájem převzít tým Manor.
Poslední tým startovního pole intenzivně hledá nové investory, svou roli tu hraje fakt, že současný závodní ředitel Dave Ryan s Dennisem dlouhá léta spolupracoval, takže by případné spojení nebo i jiné řešení probíhalo jistě v odlišném duchu. Je tu však ještě současný vlastník Stephen Fitzpatrick, který oslovil amerického podnikatele Tavo Hellmunda, ovšem tato jednání poněkud ochladla ve chvíli, kdy Manor přišel v GP Brazílie o velmi nadějnou desátou příčku v Poháru konstruktérů.
Další skupinu potenciálních zájemců vede někdejší sportovní ředitel týmu Graeme Lowdon, který odešel z Manoru na sklonku minulé sezóny. Po jeho boku stojí indonéský podnikatel Ricardo Gelael, majitel indonéské pobočky řetězce KFC, nesoucí jméno Jagonya Ayam. Svůj vliv už projevil v juniorských kategoriích, kde podporuje svého syna Seana a nově spojil své aktivity s Italem Antoniem Giovinazzim, který byl v nedávné době angažován jako třetí pilot Ferrari.
Pochopitelně se spekuluje o tom, jaké "věno" by přivedl k Manoru Dennis. Tady se nabízí eventualita, která u McLarenu neprošla. Konsorcium čínských dodavatelů by pro malý britský tým bylo určitě vítanou vzpruhou. Zatím nezbývá než čekat, jak se situace vyvine...
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.