Psal se rok 1980 a svět s jistou nedůvěrou hleděl na McLaren, kam nastoupil ambiciózní Ron Dennis. Byl to jeho druhý atak Formule 1, na ten první v podobě týmu Token už určitě rád zapomněl. Jenže i anabáze u McLarenu došla do svého konce.
Rodák z Wokingu (jak příznačné) oslaví příští rok kulaté 70. narozeniny. Zdá se, že F1 pořád ještě opustit nehodlá, i když odvolání z funkce výkonného ředitele McLaren Group, v jehož barvách strávil téměř 35 let, mu zcela určitě zasadilo těžkou ránu. Nyní se objevují první zprávy, zatím spíše na bázi prověřujících, že Ron Dennis projevil zájem převzít tým Manor.
Poslední tým startovního pole intenzivně hledá nové investory, svou roli tu hraje fakt, že současný závodní ředitel Dave Ryan s Dennisem dlouhá léta spolupracoval, takže by případné spojení nebo i jiné řešení probíhalo jistě v odlišném duchu. Je tu však ještě současný vlastník Stephen Fitzpatrick, který oslovil amerického podnikatele Tavo Hellmunda, ovšem tato jednání poněkud ochladla ve chvíli, kdy Manor přišel v GP Brazílie o velmi nadějnou desátou příčku v Poháru konstruktérů.
Další skupinu potenciálních zájemců vede někdejší sportovní ředitel týmu Graeme Lowdon, který odešel z Manoru na sklonku minulé sezóny. Po jeho boku stojí indonéský podnikatel Ricardo Gelael, majitel indonéské pobočky řetězce KFC, nesoucí jméno Jagonya Ayam. Svůj vliv už projevil v juniorských kategoriích, kde podporuje svého syna Seana a nově spojil své aktivity s Italem Antoniem Giovinazzim, který byl v nedávné době angažován jako třetí pilot Ferrari.
Pochopitelně se spekuluje o tom, jaké "věno" by přivedl k Manoru Dennis. Tady se nabízí eventualita, která u McLarenu neprošla. Konsorcium čínských dodavatelů by pro malý britský tým bylo určitě vítanou vzpruhou. Zatím nezbývá než čekat, jak se situace vyvine...
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.