Týmy se během sezóny 2016 usilovně snažily stáhnout náskok dominantního Mercedesu. Komu se ve vývoji dařilo oproti začátku a kdo naopak ve srovnání s prvním závodem ztrácel relativně nejvíce?
Při výpočtu těchto údajů jsem vycházel z nejrychlejšího kola, který předvedl vždy ten lepší jezdec z dvojice daného týmu. Sečetl jsem jeho nejlepší sektory (ideální kolo) a porovnal jej se součtem sektorů vítěze kvalifikace, což byl letos v 20 případech z 21 pilot Mercedesu (Stříbrné šípy byly v kvalifikaci poraženy pouze Red Bullem v Monaku).
V první tabulce jsem srovnával první kvalifikaci sezóny z Austrálie s tou poslední v Abú Zabí. Největší zlepšení předvedl Manor (o 3,8 %), kterému úvod s nevyladěným vozem vůbec nevyšel - v předsezónních testech ujel nejméně (1182,37) kilometrů a učil se za pochodu.
Velký pokrok je vidět také u Red Bull, jenž stáhl 1 % z náskoku Mercedesu, naopak jeho sesterská stáj Toro Rosso ztratila 1,45 %. Okruh Jas Marina ji nesedl, svůj narůstající deficit navíc svalují na pohonnou jednotku Ferrari loňské specifikace - tu Scuderia letos již nevyvíjela. Na začátku to moc velká výhoda nebyla, postupně ji ale překonal Renault i Honda (zejména díky lepšímu systému pro rekuperaci energie).
Prvních pět vs. posledních pětJak asi tušíte, kvůli možnosti jednorázových výkyvů ve výkonnosti týmů nejde o to nejpřesnější porovnání. Proto jsem se ve druhé části zaměřil na větší vzorek - zprůměroval jsem ztrátu na Mercedes v prvních pěti (Austrálie, Bahrajn, Čína, Rusko, Španělsko) a v posledních pěti (Japonsko, USA, Mexiko, Brazílie, Abú Zabí) kvalifikacích sezóny 2016.
Jak se tedy změnila relativní výkonnost, pokud srovnáme kvalifikační rychlost každého týmu z první a z poslední čtvrtiny letošního ročníku? Největší zlepšení předvedli v závěru startovního pole Manor (- 1,48 %) a Renault (- 0,77 %), ze špičkových týmů vyčnívá Red Bull, jenž ve vývoji předčil všechny soupeře z Top 8 (- 0,72 %). Nutno podotknout, že velkou měrou se na tom u obou podílel výrobce pohonných jednotek Renault, který do Monaka přivezl nový, výkonnější motor.
Na druhou stranu je dobře vidět stagnace Ferrari, jež letos ve vývoji zcela zaspalo (z náskoku Stříbrných šípů stáhlo jen 0,06 %). Zlepšovat se nedokázal ani Williams, jehož ztráta dokonce o 0,29 % narostla, a postupně se se starým motorem propadalo i Toro Rosso (+ 0,6 %), které do závodu v Austrálii startovalo jako třetí nejrychlejší tým.
Dominance MercedesuNa závěr se podívejme na to, jak byl na tom se svým náskokem letošní mistr světa. Stříbrné šípy potřetí za sebou ovládli šampionát Formule 1 - a pokud soupeři věřili v zákon klesajících zisků a v to, že se jim již nemůžou vzdalovat kvůli teoretickému výkonnostnímu stropu, šeredně se mýlily. Mercedes letos dominoval ještě více, než Red Bull ve svých nejslavnějších letech - na soupeře měl průměrně náskok 0,87 %.
Stížností na to bylo ale o něco méně kvůli tomu, že spolu oba jeho jezdci bojovali až do posledního závodu o titul. To zaručovalo skvělé titulky, zajímavé příběhy a spoustu zájmu. Pokud by tým stanovil jedničku a jel pouze na jednoho z nich, pak by zaúřadovala politika a soupeři by se snažili o dřívější a razantnější změnu pravidel. Není to sportovní, ale tak už to v F1 chodívá.
Nyní nezbývá doufat v to, že změny před sezónou 2017 dostatečně zamíchají rozložením sil a že vítězný tým závodu nebude znám předem. Vzhledem k rozpočtu a zdrojům Mercedesu to však není zaručeno a je možné, že jeho nadvláda bude pokračovat i příští rok.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.