FIA chce zlepšit konzistenci v rozhodování komisařů

FIA
FIA, foto: MiZ, F1NEWS.cz
Albert Hadáček 3. prosince 2016 11:30
Sdílej:

Mezinárodní automobilová federace ve Vídni řešila mimo jiné i díry v současné konzistenci rozhodnutích, které letos komisaři udělali. Pracuje se prý na nových metodách, které pomohou tento neduh odstranit.

Krom toho, že ve Vídni oznámil Nico Rosberg svůj odchod z Formule 1, tak program nabízel i jiné zásadní body, které bylo třeba prodiskutovat. Jedním z nich byla i konzistence současných pravidel a rozhodnutích, která v letošní sezóně komisaři učinili. Dle předsedy komisařů Garryho Conellyho právě konzistence patřila mezi nejvíce diskutované body.

"Prošli jsme pravidla a nyní pracujeme s Mezinárodní automobilovou federací na jejich lepším výkladu, aby byla možnost dělat lepší rozhodnutí. Hodně jsme se bavili o tom, jak zlepšit konzistenci současných regulí. Myslíme si, že je ještě třeba udělat více mítinků ohledně rozhodnutí, která padla v minulosti. tak abychom rozuměli, jak komisaři pracují s danou situací, hlavně když je potřeba dělat subjektivní rozhodnutí například ohledně nějakých nebezpečných manévrů na trati. Každý to totiž vidí jinak. Samozřejmě se to řeší kolektivně, ale je třeba zajistit, aby taková rozhodnutí byla více konzistentní," okomentoval situaci Conelly.

Jedno z řešení by mohlo být zavedení videosystému, kdy by se zpětně zkoumali učiněná rozhodnutí. Poté bylo ještě navrženo, že by zatáčky, kde ke zkracování dochází byly uzpůsobeny tak, aby jakékoliv vyjetí z tratě jezdce stálo více času než čisté projetí.

"Podívali jsme se na systém, který DMSB používá k přezkoumávání závodů. Komisaři si spolu sednou a podívají se na video a zhodnotí rozhodnutí, která učinili. Myslím si, že by to bylo dobré dělat každé tři až čtyři závody. V celém šampionátu je asi jen 11 nebo 12 zatáček, kde si pilot může nějakým očividným způsobem zkrátit trať. Jsou řešení, která se dají použít k vyřešení těchto potíží. Když například vyjedete v první zatáčce v Monze, tak vám zabere více času dostat se zpět na trať a je to de facto trest pro pilota. Je pak jednoduché takovouto situaci posuzovat. Pravidla říkají, že jezdci se mohou vrátit zpět na trať, pokud to udělají bezpečně a nezískají žádnou trvající výhodu. To je ale hodně subjektivní. Nelze přesně říci, co je trvající výhoda. Tímto bychom se tomu vyhnuli, pokud by vyjetí vždy znamenalo časovou ztrátu," sdělil Conelly.

Conelly nakonec ještě dodal: "Není to vůbec jednoduchá role, jelikož do hry vstupuje subjektivita. Není to jako tenis, kde je míček buď v autu, nebo v hřišti. Někdy je to těžké posuzovat, ale nikdy o tom nerozhoduje jen jedna osoba a my se snažíme, aby rozhodnutí byla co možná nejkonzistentnější. Myslím si, že se nám to daří, ale je vždy prostor pro další zlepšování a my se budeme i nadále snažit posouvat."

Témata:
FIA
Stalo se
Novinky
Günther Steiner

Předpověď Günthera Steinera. Verstappen se letos šampionem nestane

Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.

Novinky
Nový prezident FIA Mohamed ben Sulajem

Nová pravidla neznají bratra: FIA může trestat jezdce nejen za politické výroky

Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.

Novinky
Carlos Sainz s Ferrari SF-23 v Belgii

F1 2025: Nová technická směrnice FIA pro flexi křídla je připravena

V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.

Novinky
Lewis Hamitlon při testech v Barceloně (2025)

Ferrari udělá něco "bezprecedentního" pro příští test Lewise Hamiltona v Barceloně

Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.