Mezinárodní automobilová federace ve Vídni řešila mimo jiné i díry v současné konzistenci rozhodnutích, které letos komisaři udělali. Pracuje se prý na nových metodách, které pomohou tento neduh odstranit.
Krom toho, že ve Vídni oznámil Nico Rosberg svůj odchod z Formule 1, tak program nabízel i jiné zásadní body, které bylo třeba prodiskutovat. Jedním z nich byla i konzistence současných pravidel a rozhodnutích, která v letošní sezóně komisaři učinili. Dle předsedy komisařů Garryho Conellyho právě konzistence patřila mezi nejvíce diskutované body.
"Prošli jsme pravidla a nyní pracujeme s Mezinárodní automobilovou federací na jejich lepším výkladu, aby byla možnost dělat lepší rozhodnutí. Hodně jsme se bavili o tom, jak zlepšit konzistenci současných regulí. Myslíme si, že je ještě třeba udělat více mítinků ohledně rozhodnutí, která padla v minulosti. tak abychom rozuměli, jak komisaři pracují s danou situací, hlavně když je potřeba dělat subjektivní rozhodnutí například ohledně nějakých nebezpečných manévrů na trati. Každý to totiž vidí jinak. Samozřejmě se to řeší kolektivně, ale je třeba zajistit, aby taková rozhodnutí byla více konzistentní," okomentoval situaci Conelly.
Jedno z řešení by mohlo být zavedení videosystému, kdy by se zpětně zkoumali učiněná rozhodnutí. Poté bylo ještě navrženo, že by zatáčky, kde ke zkracování dochází byly uzpůsobeny tak, aby jakékoliv vyjetí z tratě jezdce stálo více času než čisté projetí.
"Podívali jsme se na systém, který DMSB používá k přezkoumávání závodů. Komisaři si spolu sednou a podívají se na video a zhodnotí rozhodnutí, která učinili. Myslím si, že by to bylo dobré dělat každé tři až čtyři závody. V celém šampionátu je asi jen 11 nebo 12 zatáček, kde si pilot může nějakým očividným způsobem zkrátit trať. Jsou řešení, která se dají použít k vyřešení těchto potíží. Když například vyjedete v první zatáčce v Monze, tak vám zabere více času dostat se zpět na trať a je to de facto trest pro pilota. Je pak jednoduché takovouto situaci posuzovat. Pravidla říkají, že jezdci se mohou vrátit zpět na trať, pokud to udělají bezpečně a nezískají žádnou trvající výhodu. To je ale hodně subjektivní. Nelze přesně říci, co je trvající výhoda. Tímto bychom se tomu vyhnuli, pokud by vyjetí vždy znamenalo časovou ztrátu," sdělil Conelly.
Conelly nakonec ještě dodal: "Není to vůbec jednoduchá role, jelikož do hry vstupuje subjektivita. Není to jako tenis, kde je míček buď v autu, nebo v hřišti. Někdy je to těžké posuzovat, ale nikdy o tom nerozhoduje jen jedna osoba a my se snažíme, aby rozhodnutí byla co možná nejkonzistentnější. Myslím si, že se nám to daří, ale je vždy prostor pro další zlepšování a my se budeme i nadále snažit posouvat."
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.