Bývalý moderátor motoristické show Top Gear na nově vzniklé internetové platformě Drivetribe zveřejnil svůj pohled na současnou F1.
Hvězdné trio Hammond, May a Clarkson asi není třeba představovat. Tato trojice moderátorů dlouhá léta stála za kultovním pořadem Top Gear a před dvěma týdny chlapi rozjeli nový projekt The Grand Tour - seriál z produkce Amazonu, který je ještě nabušenější a ostřejší verzí svého de facto britského předchůdce.
Na mediální vlně okolo prvních dílů The Grand Tour se svezl i další projekt, za kterým stojí zmíněná trojice motoristických novinářů - sociální síť Drivetribe. Ta byla spuštěna před pár dny a jedná se o místo, kde lze nalézt zajímavý multimediální obsah ze všech oblastí motorismu.
Jeremy Clarkson na Drivetribe zveřejnil i zajímavý sloupek, kde se zamýšlí nad současným stavem královny motorsportu a nabízí i zajímavé řešení, které by ze závodů udělalo větší drama.
V první části příspěvku Clarkson popisuje, jak moc ho současná Formule 1 nebaví díky přehnané svázanosti jezdců a zbytečné komplexnosti, kdy formuli přirovnává k počítači, který jen někdo pár hodin udržuje v chodu. Tvrdí, že diváky nezajímají technologie jako např. DRS či KERS. Dále dodává, že širší pneumatiky a křídla tento problém nevyřeší. Musí se změnit celý systém a předkládá svůj návrh.
"Pokud Hamilton v kvalifikaci vybojuje pole position, tak jeho týmový kolega bude začínat z poslední příčky. Když Verstappen bude druhý, tak jeho kolega začne jako předposlední a tak to půjde dál.
Tohle z kvalifikace udělá skvělou show, jelikož poražení vašeho týmového parťáka bude rozhodující. Navíc pak i samotný závod bude mnohem zajímavější, jelikož nejrychlejší auta budou na začátku a na konci startovního roštu. Nejpomalejší týmy se budou držet někde ve středu pole a budou tak tvořit překážku během celého závodu, která zaručí dostatek předjíždění.
Navíc se vám nikdy nestane, že dva piloti z jednoto týmu budou jezdit po boku, takže nebudou zbytečné omezování rozkazy z boxové zídky," vysvětluje Clarkson svůj nápad.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.