Bývalý moderátor motoristické show Top Gear na nově vzniklé internetové platformě Drivetribe zveřejnil svůj pohled na současnou F1.
Hvězdné trio Hammond, May a Clarkson asi není třeba představovat. Tato trojice moderátorů dlouhá léta stála za kultovním pořadem Top Gear a před dvěma týdny chlapi rozjeli nový projekt The Grand Tour - seriál z produkce Amazonu, který je ještě nabušenější a ostřejší verzí svého de facto britského předchůdce.
Na mediální vlně okolo prvních dílů The Grand Tour se svezl i další projekt, za kterým stojí zmíněná trojice motoristických novinářů - sociální síť Drivetribe. Ta byla spuštěna před pár dny a jedná se o místo, kde lze nalézt zajímavý multimediální obsah ze všech oblastí motorismu.
Jeremy Clarkson na Drivetribe zveřejnil i zajímavý sloupek, kde se zamýšlí nad současným stavem královny motorsportu a nabízí i zajímavé řešení, které by ze závodů udělalo větší drama.
V první části příspěvku Clarkson popisuje, jak moc ho současná Formule 1 nebaví díky přehnané svázanosti jezdců a zbytečné komplexnosti, kdy formuli přirovnává k počítači, který jen někdo pár hodin udržuje v chodu. Tvrdí, že diváky nezajímají technologie jako např. DRS či KERS. Dále dodává, že širší pneumatiky a křídla tento problém nevyřeší. Musí se změnit celý systém a předkládá svůj návrh.
"Pokud Hamilton v kvalifikaci vybojuje pole position, tak jeho týmový kolega bude začínat z poslední příčky. Když Verstappen bude druhý, tak jeho kolega začne jako předposlední a tak to půjde dál.
Tohle z kvalifikace udělá skvělou show, jelikož poražení vašeho týmového parťáka bude rozhodující. Navíc pak i samotný závod bude mnohem zajímavější, jelikož nejrychlejší auta budou na začátku a na konci startovního roštu. Nejpomalejší týmy se budou držet někde ve středu pole a budou tak tvořit překážku během celého závodu, která zaručí dostatek předjíždění.
Navíc se vám nikdy nestane, že dva piloti z jednoto týmu budou jezdit po boku, takže nebudou zbytečné omezování rozkazy z boxové zídky," vysvětluje Clarkson svůj nápad.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.