Ne nadarmo se říká, že peníze figurují až na prvním místě. Ve Formuli 1 hrají velkou roli a každý milion je moc dobře znát. Zvláště pak pro tým neustále balancující na hraně existence, pro nějž mohou prize money znamenat otázku samotné existence.
Manor až do Grand Prix Brazílie měl jistou naději, že uzavře letošní sezónu úspěšným umístěním, které mu poskytne kýžený finanční polštář. Zásluhu na tom měl Pascal Wehrlein, který přivezl týmu nečekaný bod za 10. místo v Grand Prix Rakouska. Jenže jeho největší soupeř Sauber na Interlagosu dokázal zásluhou Felipe Nasra změnit události. Manoru nepomohl ani fakt, že se Esteban Ocon dlouho pohyboval na bodovaných příčkách.
Závodní ředitel Manoru Dave Ryan sice tvrdí, že v týmu je bojovná nálada a ještě není nic definitivně ztraceno, ale zároveň připouští, že se s novou okolností bude "potřeba vypořádat". Podle jeho názoru nešlo o nic jiného, než že švýcarský tým dokázal odvést v Brazílii lepší práci.
"Takové je závodění. Takové věci se zkrátka stávají. Byli jsme s 10. místem hodně spokojení, ale Sauber dokázal zabojovat. Výkon Ericssona v závodě před Brazílií byl opravdu impozantní. Nemohli jsme přehlédnout, že byl opravdu dobrý.
"Rozdíl ve finanční odměně za desáté a jedenácté místo je značný. Bylo by hezké ji vyinkasovat, ale když nám nepřipadne, bude nutné se s tím smířit. Je to vlastně jednoduché. Není snadné to přiznat, ale veškerá pochvala patří Nasrovi, odjel vynikající závod.
Snažili jsme se, jak to jenom šlo, byli jsme blízko úspěchu, měli dva vozy na bodech poměrně dlouhou dobu a opravdu jsme zasáhli do závodu, což pro nás bylo dobré. Až do posledního restartu. Moc dobře jsme věděli, jaká je situace ohledně bodového zisku. Ačkoliv jsme se opravdu hodně snažili, nebyli jsme nakonec dostatečně rychlí," shrnul Ryan situaci ohledně posledního závodu.
"Stále ještě zbývá jeden závod. Ericsson málem bodoval v Mexiku, takže... bude to opravdu moc těžké. Nebudeme se ohlížet na počasí, nechceme se vzdát, dokud nepřejedeme v Abú Zabí cílovou čáru, stát se může cokoliv," hodnotí Ryan vyhlídky před posledním závodem s tím, že vyhlídky Manoru jsou mizivé, protože se nepředpokládá deštivý závod.
Na otázku, zda by pokles na 11. místo a tím omezený přísun financí měl nějaký vliv na složení jezdecké sestavy Ryan podotkl, že si nic takového nemyslí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.