Ne nadarmo se říká, že peníze figurují až na prvním místě. Ve Formuli 1 hrají velkou roli a každý milion je moc dobře znát. Zvláště pak pro tým neustále balancující na hraně existence, pro nějž mohou prize money znamenat otázku samotné existence.
Manor až do Grand Prix Brazílie měl jistou naději, že uzavře letošní sezónu úspěšným umístěním, které mu poskytne kýžený finanční polštář. Zásluhu na tom měl Pascal Wehrlein, který přivezl týmu nečekaný bod za 10. místo v Grand Prix Rakouska. Jenže jeho největší soupeř Sauber na Interlagosu dokázal zásluhou Felipe Nasra změnit události. Manoru nepomohl ani fakt, že se Esteban Ocon dlouho pohyboval na bodovaných příčkách.
Závodní ředitel Manoru Dave Ryan sice tvrdí, že v týmu je bojovná nálada a ještě není nic definitivně ztraceno, ale zároveň připouští, že se s novou okolností bude "potřeba vypořádat". Podle jeho názoru nešlo o nic jiného, než že švýcarský tým dokázal odvést v Brazílii lepší práci.
"Takové je závodění. Takové věci se zkrátka stávají. Byli jsme s 10. místem hodně spokojení, ale Sauber dokázal zabojovat. Výkon Ericssona v závodě před Brazílií byl opravdu impozantní. Nemohli jsme přehlédnout, že byl opravdu dobrý.
"Rozdíl ve finanční odměně za desáté a jedenácté místo je značný. Bylo by hezké ji vyinkasovat, ale když nám nepřipadne, bude nutné se s tím smířit. Je to vlastně jednoduché. Není snadné to přiznat, ale veškerá pochvala patří Nasrovi, odjel vynikající závod.
Snažili jsme se, jak to jenom šlo, byli jsme blízko úspěchu, měli dva vozy na bodech poměrně dlouhou dobu a opravdu jsme zasáhli do závodu, což pro nás bylo dobré. Až do posledního restartu. Moc dobře jsme věděli, jaká je situace ohledně bodového zisku. Ačkoliv jsme se opravdu hodně snažili, nebyli jsme nakonec dostatečně rychlí," shrnul Ryan situaci ohledně posledního závodu.
"Stále ještě zbývá jeden závod. Ericsson málem bodoval v Mexiku, takže... bude to opravdu moc těžké. Nebudeme se ohlížet na počasí, nechceme se vzdát, dokud nepřejedeme v Abú Zabí cílovou čáru, stát se může cokoliv," hodnotí Ryan vyhlídky před posledním závodem s tím, že vyhlídky Manoru jsou mizivé, protože se nepředpokládá deštivý závod.
Na otázku, zda by pokles na 11. místo a tím omezený přísun financí měl nějaký vliv na složení jezdecké sestavy Ryan podotkl, že si nic takového nemyslí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.