Ne nadarmo se říká, že peníze figurují až na prvním místě. Ve Formuli 1 hrají velkou roli a každý milion je moc dobře znát. Zvláště pak pro tým neustále balancující na hraně existence, pro nějž mohou prize money znamenat otázku samotné existence.
Manor až do Grand Prix Brazílie měl jistou naději, že uzavře letošní sezónu úspěšným umístěním, které mu poskytne kýžený finanční polštář. Zásluhu na tom měl Pascal Wehrlein, který přivezl týmu nečekaný bod za 10. místo v Grand Prix Rakouska. Jenže jeho největší soupeř Sauber na Interlagosu dokázal zásluhou Felipe Nasra změnit události. Manoru nepomohl ani fakt, že se Esteban Ocon dlouho pohyboval na bodovaných příčkách.
Závodní ředitel Manoru Dave Ryan sice tvrdí, že v týmu je bojovná nálada a ještě není nic definitivně ztraceno, ale zároveň připouští, že se s novou okolností bude "potřeba vypořádat". Podle jeho názoru nešlo o nic jiného, než že švýcarský tým dokázal odvést v Brazílii lepší práci.
"Takové je závodění. Takové věci se zkrátka stávají. Byli jsme s 10. místem hodně spokojení, ale Sauber dokázal zabojovat. Výkon Ericssona v závodě před Brazílií byl opravdu impozantní. Nemohli jsme přehlédnout, že byl opravdu dobrý.
"Rozdíl ve finanční odměně za desáté a jedenácté místo je značný. Bylo by hezké ji vyinkasovat, ale když nám nepřipadne, bude nutné se s tím smířit. Je to vlastně jednoduché. Není snadné to přiznat, ale veškerá pochvala patří Nasrovi, odjel vynikající závod.
Snažili jsme se, jak to jenom šlo, byli jsme blízko úspěchu, měli dva vozy na bodech poměrně dlouhou dobu a opravdu jsme zasáhli do závodu, což pro nás bylo dobré. Až do posledního restartu. Moc dobře jsme věděli, jaká je situace ohledně bodového zisku. Ačkoliv jsme se opravdu hodně snažili, nebyli jsme nakonec dostatečně rychlí," shrnul Ryan situaci ohledně posledního závodu.
"Stále ještě zbývá jeden závod. Ericsson málem bodoval v Mexiku, takže... bude to opravdu moc těžké. Nebudeme se ohlížet na počasí, nechceme se vzdát, dokud nepřejedeme v Abú Zabí cílovou čáru, stát se může cokoliv," hodnotí Ryan vyhlídky před posledním závodem s tím, že vyhlídky Manoru jsou mizivé, protože se nepředpokládá deštivý závod.
Na otázku, zda by pokles na 11. místo a tím omezený přísun financí měl nějaký vliv na složení jezdecké sestavy Ryan podotkl, že si nic takového nemyslí.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.