Pirelli bude moci podle svého sportovního ředitele Paula Hemberyho v příští sezóně reagovat rychleji na kritiku ze strany pilotů. Vysvětluje také důvody, proč nemohli připravit tak kvalitní pneumatiky, jako v minulosti Michelin či Bridgestone.
Po Velké ceně Brazílie si celá řada pilotů stěžovala na "příšerné" pneumatiky do deště - například Romain Grosjean, který havaroval při nájezdu na startovní rošt, Marcus Ericsson, Kevin Magnussen či Kimi Räikkönen. Vozy se těžko řídily i na rovinkách, kde se potýkaly s aquaplaningem.
Před pár lety vozy generovaly vyšší přítlak, proto bylo snadnější se s ním vyrovnat. Navíc má současná generace s přeplňovanými hybridními pohonnými jednotkami vyšší výkon a krouticí moment a dosahuje vyšších rychlostí. Přesto pneumatiky Pirelli za mokra nejsou na úrovni Michelinu či Bridgestoneu před několika lety.
Během války pneumatikářů uprostřed minulého desetiletí měli týmy s různými výrobci smlouvy (např. Bridgestone s Ferrari, Michelin s Renaultem, Williamsem a McLarenem) a intenzívně se testovalo - všechny druhy směsí a konstrukcí, u pneumatik do deště i různé druhy vzorků.
Například Michelin během jednoho dne deštivého testu vyzkoušel 18 - 20 různých sad, které se lišili v pevnosti, vzorku i směsi. Během tohoto procesu se snažil vyřadit ty, které pro nebyly správné pro mokré závody. Jenže Pirelli během sezóny nemůže ani testovat, ani nemá k dispozici reprezentativní monopost. To by se nyní mělo konečně změnit.
Podle Hemberyho k vývoji lepších pneumatik do deště pomohou testy v průběhu sezóny: "Měli jsme [jen] čtyři nebo pět dní jízd za simulovaného deštivého počasí, kdy jsme zkrápěli různé okruhy, které jsme navštívili, abychom připravili správné pneumatiky do deště pro další rok, a netestovali jsme ale se správnými auty."
"Budoucí auta nevyrazí dříve než v únoru/březnu, takže půjde o průběžný proces. Výhodou, kterou budeme tentokrát mít ve srovnání s předchozími roky, je to, že budeme moci testovat v průběhu sezóny s aktuálními vozy - a to je obrovská změna," pochvaluje si sportovní ředitel Pirelli.
"Samozřejmě nemůžeme říct, že vše bude od prvního dne perfektní. Jsem si jistý tím, že přijdeme na nějaká překvapení, alespoň však teď máme příležitost pracovat na změně během roku. To je pro nás absolutně skvělá situace poté, co jsme v uplynulých třech letech nemohli testovat ani jeden den," pokračuje pro Autosport Hembery.
A co říká na kritiku pilotů po závodě v Brazílii? "Zdá se, že si Max vedl dobře, byl působivý. Pokud jde o mě, právě jsme zažili jeden z nejlepších závodů za našich šest let v F1, takže to z diváckého hlediska moc špatně nevypadalo.
Příští rok pro nás po přechodu na širší pneumatiky bude první výzvou překonání aquaplaningu. Na to se můžeme zaměřit při simulacích a získat ponětí o absolutních úrovních. Pak to bude o získání správných úrovní přilnavosti, což bude tvořit velkou část naší práce v průběhu příštího roku a také v roce 2018," dodává Hembery.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.