Pascal Wehrlein minulý týden zaskočil za Lewise Hamiltona a s Mercedesem ujel na širších pneumatikách pro příští sezónu další kilometry. Podělil se o své dojmy a předložil svůj názor, jakého zrychlení dosáhnout monoposty Formule 1.
Mladý talent Mercedesu, jenž letos závodí za Manor, má s širšími pneumatikami již bohaté zkušenosti. Testoval v září v Paul Ricard, kde na těch hladkých během tří dnů (6. - 9. 9.) ujel 286 kol, poté přidal na konci měsíce (21. a 22. 9.) dalších 270 kol na směsích určených pro mokré podmínky. Minulý týden navíc zaskočil za zraněného Lewise Hamiltona v Barceloně a za deště tam přidal dalších 31 kol.
"Moc toho říct nemůžu, ale ano - pneumatiky jsou rychlejší," potvrzuje Wehrlein. O kolik? "Pět sekund na kolo je celkem reálné. Jestli to bude čtyři nebo šest sekund, to se uvidí, budou však mnohem rychlejší. A navíc - širší pneumatiky lépe vypadají."
Pokrok se podle některých těžko hodnotí, protože se stále testuje jen s rok starými, upravenými monoposty, které nevytvářejí dostatečné množství přítlaku.: "Musíme si počkat na to, jaké to bude s vozy pro rok 2017, ale nové pneumatiky poskytují vyšší přilnavost. To je fakt," upozorňuje Wehrlein.
Získávají jezdci testující pneumatiky před rokem 2017 výhodu?Příležitost vyzkoušet si nové pneumatiky mají pouze piloti tří týmů: Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Je pro ně možnost osahat si produkty pro sezónu 2017 výhodou? Pilotům Mercedesu a Red Bullu se do toho moc nechce, Fernando Alonso si ale nedávno postěžoval, že získávají nefér výhodu (čtěte zde). Sebastian Vettel například využil jakoukoliv příležitost, která se mu k testování naskytla.
"Můžu vám zaručit, že díky tomu bude mít příští rok výhodu. Bez jakékoliv pochyby budou tyto pneumatiky založeny z velké části na jeho vstupních informacích. Jde o neuvěřitelně chytrý tah z jeho strany a neuvěřitelná hloupost ostatních jezdců, kteří si nevyhradili čas na testování, když měli možnost. To je přesně to, co dělal Michael Schumacher. Využil každou šanci, která se mu k testu naskytla," komentuje situaci Stefan Johansson, bývalý pilot McLarenu a Ferrari.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.