Wehrlein po testu širších pneumatiky prozradil, o kolik auta zrychlí v roce 2017

Pascal Wehrlein během testů 2017 pneumatik Pirelli v Barceloně 13. října 2016
Pascal Wehrlein během testů 2017 pneumatik Pirelli v Barceloně 13. října 2016, foto: Pirelli
Petr Hlawiczka 19. října 2016 06:30
Sdílej:

Pascal Wehrlein minulý týden zaskočil za Lewise Hamiltona a s Mercedesem ujel na širších pneumatikách pro příští sezónu další kilometry. Podělil se o své dojmy a předložil svůj názor, jakého zrychlení dosáhnout monoposty Formule 1.

Mladý talent Mercedesu, jenž letos závodí za Manor, má s širšími pneumatikami již bohaté zkušenosti. Testoval v září v Paul Ricard, kde na těch hladkých během tří dnů (6. - 9. 9.) ujel 286 kol, poté přidal na konci měsíce (21. a 22. 9.) dalších 270 kol na směsích určených pro mokré podmínky. Minulý týden navíc zaskočil za zraněného Lewise Hamiltona v Barceloně a za deště tam přidal dalších 31 kol.

"Moc toho říct nemůžu, ale ano - pneumatiky jsou rychlejší," potvrzuje Wehrlein. O kolik? "Pět sekund na kolo je celkem reálné. Jestli to bude čtyři nebo šest sekund, to se uvidí, budou však mnohem rychlejší. A navíc - širší pneumatiky lépe vypadají."

Pokrok se podle některých těžko hodnotí, protože se stále testuje jen s rok starými, upravenými monoposty, které nevytvářejí dostatečné množství přítlaku.: "Musíme si počkat na to, jaké to bude s vozy pro rok 2017, ale nové pneumatiky poskytují vyšší přilnavost. To je fakt," upozorňuje Wehrlein.

Získávají jezdci testující pneumatiky před rokem 2017 výhodu?Příležitost vyzkoušet si nové pneumatiky mají pouze piloti tří týmů: Ferrari, Mercedesu a Red Bullu. Je pro ně možnost osahat si produkty pro sezónu 2017 výhodou? Pilotům Mercedesu a Red Bullu se do toho moc nechce, Fernando Alonso si ale nedávno postěžoval, že získávají nefér výhodu (čtěte zde). Sebastian Vettel například využil jakoukoliv příležitost, která se mu k testování naskytla.

"Můžu vám zaručit, že díky tomu bude mít příští rok výhodu. Bez jakékoliv pochyby budou tyto pneumatiky založeny z velké části na jeho vstupních informacích. Jde o neuvěřitelně chytrý tah z jeho strany a neuvěřitelná hloupost ostatních jezdců, kteří si nevyhradili čas na testování, když měli možnost. To je přesně to, co dělal Michael Schumacher. Využil každou šanci, která se mu k testu naskytla," komentuje situaci Stefan Johansson, bývalý pilot McLarenu a Ferrari.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.