Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa hodnotí pokroky dosažené v letošní sezóně a spokojenost s výkony, které jejich pohonná jednotka za zády McLarenu MP4-31 předváděla. Jaké mají cíle pro zbývající závody?
Japonský výrobce je stále nejslabším motorem ve Formuli 1. Hasegawa na otázku zda je potěšen pokrokem, který letos po loňském propadáku dosáhli, odpovídá: "Nemůžu říct, že bychom byli potěšení - spíše jsme spokojeni. Dosáhli jsme toho hodně, ale stále jsme vzdáleni našemu cíli. Zlepšení motoru bylo dobré, nikoliv však dostačující."
Sportovní šéf, který u Hondy převzal funkci po Jasuhisovi Arajovi, přiznává, že letos byli po katastrofálním začátku v roce 2015 pod velkým tlakem: "Nemáme nástroj pro měření tlaku, ale samozřejmě byl velký. Atmosféra byla zpočátku hodně nervózní, ale nyní je díky dosaženému pokroku mnohem lepší. Některé výsledky jsou povzbuzující, takže nyní cítíme více motivace než napětí, a to působí velký rozdíl."
Největšího pokroku dosáhl japonský výrobce v oblasti rekuperaci energie - v té je nyní na špici: "Systém je na úrovni našich soupeřů, a v některých hlediscích je dokonce překonává. Ale motor s vnitřním spalováním je pořád horší." Honda za špičkou zaostává o více než 60 koní, to se má ale příští rok změnit.
Zrušení systému žetonů jí umožní výrazně pozměnit architekturu své pohonné jednotky. Kompresor i turbínu zřejmě umístí mimo prostor mezi válci, což jim umožní tyto komponenty zvětšit a dosahovat vyššího výkonu. Kromě toho se v Sakuře zabývají systémem tryskového zapalování (TJI - Turbulent Jet Ignition), který již soupeři adoptovali. Ten jim pomůže dále zvýšit efektivitu jejich motoru.
Jak vidí odstranění omezení v podobě žetonů Hasegawa? "Do určité míry to je úlevou. Ale i když tento systém příští rok zmizí, tak to neznamená, že zmizí i problém - technologická omezení zůstávají."
Všichni výrobci ale podle něj budou na srovnatelné úrovni výkonnosti: "Pokud jde o vyrovnání výkonů, tak věřím, že k tomu časem dojde samo a že by to nemělo být výsledkem nějakých umělých omezení."
K letošním cílům Hondy uvádí: "Očekáváme mnohem lepší efektivitu motoru. Ve zbývajících závodech by oba vozy měly postupovat do poslední části kvalifikace a získávat body, abychom do zimní přestávky mohli vstoupit s dobrou náladou."
"Potřeboval bych ještě více než to, ale nemá to smysl si dávat příliš vysoké cíle. Musím zajistit, abychom sezónu zakončili s dobrým základem pro přípravu na rok 2017," popisuje Hasegawa. Letos se již žádných vylepšení od Hondy nedočkáme, zbyl ji jediný žeton.
"Samozřejmě jsme už vývoj museli přesunout na příští rok, takže si nemyslím, že bychom v jeho zbytku mohli nasadit nějaké vylepšení. Ale ta poslední, která jsme představili v Malajsii a ve Spa, byla velkým vylepšením. Myslím, že jsme s nimi dosáhli slušné úrovně pokroku. Nejsme spokojeni, můžeme však být o něco veselejší," dodává sportovní ředitel Hondy.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.