Ferrari je po Japonsku přesvědčeno, že co do rychlosti opět předčí svého soupeře o druhou příčku v šampionátu - rakouský Red Bull.
Kimi Räikkönen se v sobotu kvalifikoval na třetím místě, Sebastian Vettel na čtvrtém - oba tedy sice skončili za Mercedesy, ale před oběma Red Bully. Za ně se propadli až po penalizacích - finský pilot musel měnit převodovku (+ 5 míst) a Němec si přivezl trest z Malajsie, kde po startu narazil do Nica Rosberga (+ 3 místa).
V samotném závodě se Vettel propracoval dopředu a bojoval o stupně vítězů s Lewisem Hamiltonem, zatímco Räikkönen dojel pátý před Danielem Ricciardem.
"O víkendu jsme i přes penalizaci zaznamenali spoustu pozitiv. Kvalifikace byla velmi silná. Rychlost vozu v závodě byla dobrá - byli jsme v něm druhým nejrychlejším autem," ohlíží se Vettel zpět za Velkou cenou Japonska.
"Nejsem ale úplně spokojený, protože když máte na pódium a nezískáte ho, tak to je vždy trochu zklamáním. Ale o voze jsme s ohledem na budoucnost poznali také mnoho dobrého. Pokud to srovnáme se Silverstone, které je co do vlastností dráhy podobné - a navíc bylo docela větrno, tak jsme se od té doby hodně zlepšili," upozorňuje pilot Scuderie, která ale svého rakouského rivala kvůli druhému místu Maxe Verstappena další 4 body ztratila. Čtyři závody před koncem jí schází už 50. bodů.
Mohlo by Ferrari ještě letos porazit v boji o druhou příčku Red Bull? "Tento víkend jsme rychlost měli. Ale konečný výsledek neodpovídá skutečné rychlosti, kterou máme. Vidíme, že se závod od závodu mezi týmy hodně mění, proto netuším, kde budeme v příštím závodě. Můj pocit byl dobrý, všechno fungovalo, auto se tady ovládalo dobře a snad to v příštím závodě bude stejné," odpovídá Räikkönen.
Stáj z Maranella v Japonsku zkoušela několik nových dílů, které se na voze objevili již během tréninku v Malajsii - například deflektory či netopýří křídlo pod nosem. Podle Kimiho vedly k malému zlepšení.
"Trochu jsme je využili v posledním závodě a rozhodli jsme se je použít pro srovnání i tady. Mé tempo bylo po celý víkend dobré a na auto bychom nedali nic, o čem bychom si nemysleli, že je užitečné. Není to jako den a noc, jde tu a tam o drobné rozdíly. Neřekl bych, že jsme tady byli najednou konkurenceschopní kvůli tomu, protože důvod neznám, ale všechny tyto věci pomáhají," dodává finský pilot.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.