Ferrari je po Japonsku přesvědčeno, že co do rychlosti opět předčí svého soupeře o druhou příčku v šampionátu - rakouský Red Bull.
Kimi Räikkönen se v sobotu kvalifikoval na třetím místě, Sebastian Vettel na čtvrtém - oba tedy sice skončili za Mercedesy, ale před oběma Red Bully. Za ně se propadli až po penalizacích - finský pilot musel měnit převodovku (+ 5 míst) a Němec si přivezl trest z Malajsie, kde po startu narazil do Nica Rosberga (+ 3 místa).
V samotném závodě se Vettel propracoval dopředu a bojoval o stupně vítězů s Lewisem Hamiltonem, zatímco Räikkönen dojel pátý před Danielem Ricciardem.
"O víkendu jsme i přes penalizaci zaznamenali spoustu pozitiv. Kvalifikace byla velmi silná. Rychlost vozu v závodě byla dobrá - byli jsme v něm druhým nejrychlejším autem," ohlíží se Vettel zpět za Velkou cenou Japonska.
"Nejsem ale úplně spokojený, protože když máte na pódium a nezískáte ho, tak to je vždy trochu zklamáním. Ale o voze jsme s ohledem na budoucnost poznali také mnoho dobrého. Pokud to srovnáme se Silverstone, které je co do vlastností dráhy podobné - a navíc bylo docela větrno, tak jsme se od té doby hodně zlepšili," upozorňuje pilot Scuderie, která ale svého rakouského rivala kvůli druhému místu Maxe Verstappena další 4 body ztratila. Čtyři závody před koncem jí schází už 50. bodů.
Mohlo by Ferrari ještě letos porazit v boji o druhou příčku Red Bull? "Tento víkend jsme rychlost měli. Ale konečný výsledek neodpovídá skutečné rychlosti, kterou máme. Vidíme, že se závod od závodu mezi týmy hodně mění, proto netuším, kde budeme v příštím závodě. Můj pocit byl dobrý, všechno fungovalo, auto se tady ovládalo dobře a snad to v příštím závodě bude stejné," odpovídá Räikkönen.
Stáj z Maranella v Japonsku zkoušela několik nových dílů, které se na voze objevili již během tréninku v Malajsii - například deflektory či netopýří křídlo pod nosem. Podle Kimiho vedly k malému zlepšení.
"Trochu jsme je využili v posledním závodě a rozhodli jsme se je použít pro srovnání i tady. Mé tempo bylo po celý víkend dobré a na auto bychom nedali nic, o čem bychom si nemysleli, že je užitečné. Není to jako den a noc, jde tu a tam o drobné rozdíly. Neřekl bych, že jsme tady byli najednou konkurenceschopní kvůli tomu, protože důvod neznám, ale všechny tyto věci pomáhají," dodává finský pilot.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.