Ferrari je po Japonsku přesvědčeno, že co do rychlosti opět předčí svého soupeře o druhou příčku v šampionátu - rakouský Red Bull.
Kimi Räikkönen se v sobotu kvalifikoval na třetím místě, Sebastian Vettel na čtvrtém - oba tedy sice skončili za Mercedesy, ale před oběma Red Bully. Za ně se propadli až po penalizacích - finský pilot musel měnit převodovku (+ 5 míst) a Němec si přivezl trest z Malajsie, kde po startu narazil do Nica Rosberga (+ 3 místa).
V samotném závodě se Vettel propracoval dopředu a bojoval o stupně vítězů s Lewisem Hamiltonem, zatímco Räikkönen dojel pátý před Danielem Ricciardem.
"O víkendu jsme i přes penalizaci zaznamenali spoustu pozitiv. Kvalifikace byla velmi silná. Rychlost vozu v závodě byla dobrá - byli jsme v něm druhým nejrychlejším autem," ohlíží se Vettel zpět za Velkou cenou Japonska.
"Nejsem ale úplně spokojený, protože když máte na pódium a nezískáte ho, tak to je vždy trochu zklamáním. Ale o voze jsme s ohledem na budoucnost poznali také mnoho dobrého. Pokud to srovnáme se Silverstone, které je co do vlastností dráhy podobné - a navíc bylo docela větrno, tak jsme se od té doby hodně zlepšili," upozorňuje pilot Scuderie, která ale svého rakouského rivala kvůli druhému místu Maxe Verstappena další 4 body ztratila. Čtyři závody před koncem jí schází už 50. bodů.
Mohlo by Ferrari ještě letos porazit v boji o druhou příčku Red Bull? "Tento víkend jsme rychlost měli. Ale konečný výsledek neodpovídá skutečné rychlosti, kterou máme. Vidíme, že se závod od závodu mezi týmy hodně mění, proto netuším, kde budeme v příštím závodě. Můj pocit byl dobrý, všechno fungovalo, auto se tady ovládalo dobře a snad to v příštím závodě bude stejné," odpovídá Räikkönen.
Stáj z Maranella v Japonsku zkoušela několik nových dílů, které se na voze objevili již během tréninku v Malajsii - například deflektory či netopýří křídlo pod nosem. Podle Kimiho vedly k malému zlepšení.
"Trochu jsme je využili v posledním závodě a rozhodli jsme se je použít pro srovnání i tady. Mé tempo bylo po celý víkend dobré a na auto bychom nedali nic, o čem bychom si nemysleli, že je užitečné. Není to jako den a noc, jde tu a tam o drobné rozdíly. Neřekl bych, že jsme tady byli najednou konkurenceschopní kvůli tomu, protože důvod neznám, ale všechny tyto věci pomáhají," dodává finský pilot.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.