Virtuální safety car (VSC) je podle Carlose Sainze k ničemu a Formule 1 jej momentálně nepotřebuje. Jaký má k takovému názoru důvod?
Mladý Španěl na využití virtuálního safety caru po odstoupení Lewise Hamiltona v Malajsii doplatil, protože byl v boxech těšně před tím, než Mercedesu explodoval motor. Proto se mu nelíbí, že někteří piloti díky němu získávají nefér výhodu a jiní naopak ztrácejí.
"Podle mého názoru je trochu zbytečný. Nemám ho rád. Není to něco, co bych si užíval," zlobí se po Velké ceně Malajsie, v níž komisaři VSC použili hned třikrát. "Protože když jezdíte uprostřed pole, tak vždy preferujete safety car, řádný safety car, který by pole shluknul dohromady."
"Funguje tak, jak by měl. Ale lidé si očividně hodně hrají se zahříváním svých pneumatik, aby si vytvořili vlastní odstupy před zastávkami. Hodně si tím můžete pomoci ke své výhodě nebo k nevýhodě druhých, takže si to opravdu neužívám. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 prospívalo. To je můj osobní názor," pokračuje Sainz.
VSC podle něj také přispívá k nevyhnutelné výhodě pro toho, kdo je první: "Pokud jsem lídrem závodu, tak se mi zřejmě bude zamlouvat. Když ale jezdím uprostřed pole, tak ho asi mít rád nebudu. Působil jsem v mnoha závodních sériích, kde pokud máte 10sekundový náskok a najednou před vámi vyjede safety car, tak musíte znovu bojovat. Když se na to podívám, možná to je férovější, ale nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 potřebovala - obzvlášť pro jezdce středu pole."
V Sepangu po své zastávce na jeho využití doplatil, místo něj desáté místo a bod vybojoval Jolyon Palmer s Renaultem. Ten byl o něco rychlejší než Toro Rosso, což Sainz nepříjemně překvapilo.
"Jednozastávková strategie se jim rozhodně vyplatila. Byli před námi v kvalifikaci, takže měli neustále o něco lepší rychlost než my, obzvlášť vzhledem k tomu, že se Kevin kvalifikoval na použitých pneumatikách. Mohli jste to skutečně pozorovat v posledním stintu, kde byl Renault o trošku rychlejší, i když jsem měl čerstvé pneumatiky a tlačil jsem na to 16 kol jako v kvalifikaci. To se nám nelíbilo a na této trati jsme to nečekali," dodává Sainz.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.