"Virtuální safety car je nanic, F1 neprospívá," tvrdí Sainz

Carlos Sainz by virtuální safety car zrušil
Carlos Sainz by virtuální safety car zrušil, foto: Red Bull Content Pool
Petr Hlawiczka 5. října 2016 6:20
Sdílej:

Virtuální safety car (VSC) je podle Carlose Sainze k ničemu a Formule 1 jej momentálně nepotřebuje. Jaký má k takovému názoru důvod?

Mladý Španěl na využití virtuálního safety caru po odstoupení Lewise Hamiltona v Malajsii doplatil, protože byl v boxech těšně před tím, než Mercedesu explodoval motor. Proto se mu nelíbí, že někteří piloti díky němu získávají nefér výhodu a jiní naopak ztrácejí.

"Podle mého názoru je trochu zbytečný. Nemám ho rád. Není to něco, co bych si užíval," zlobí se po Velké ceně Malajsie, v níž komisaři VSC použili hned třikrát. "Protože když jezdíte uprostřed pole, tak vždy preferujete safety car, řádný safety car, který by pole shluknul dohromady."

"Funguje tak, jak by měl. Ale lidé si očividně hodně hrají se zahříváním svých pneumatik, aby si vytvořili vlastní odstupy před zastávkami. Hodně si tím můžete pomoci ke své výhodě nebo k nevýhodě druhých, takže si to opravdu neužívám. Nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 prospívalo. To je můj osobní názor," pokračuje Sainz.

VSC podle něj také přispívá k nevyhnutelné výhodě pro toho, kdo je první: "Pokud jsem lídrem závodu, tak se mi zřejmě bude zamlouvat. Když ale jezdím uprostřed pole, tak ho asi mít rád nebudu. Působil jsem v mnoha závodních sériích, kde pokud máte 10sekundový náskok a najednou před vámi vyjede safety car, tak musíte znovu bojovat. Když se na to podívám, možná to je férovější, ale nemyslím si, že by šlo o něco, co by F1 potřebovala - obzvlášť pro jezdce středu pole."

V Sepangu po své zastávce na jeho využití doplatil, místo něj desáté místo a bod vybojoval Jolyon Palmer s Renaultem. Ten byl o něco rychlejší než Toro Rosso, což Sainz nepříjemně překvapilo.

"Jednozastávková strategie se jim rozhodně vyplatila. Byli před námi v kvalifikaci, takže měli neustále o něco lepší rychlost než my, obzvlášť vzhledem k tomu, že se Kevin kvalifikoval na použitých pneumatikách. Mohli jste to skutečně pozorovat v posledním stintu, kde byl Renault o trošku rychlejší, i když jsem měl čerstvé pneumatiky a tlačil jsem na to 16 kol jako v kvalifikaci. To se nám nelíbilo a na této trati jsme to nečekali," dodává Sainz.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.