Sauber potřebuje nutně bodovat, aby se dostal na desáté místo a získal vysokou finanční prémii za to, že skončí mezi týmy v první desítce. Jeho jezdec Felipe Nasr ale uznává, že to bude těžké a že k tomu bude v následujících závodech potřebovat štěstí či pomoc safety caru.
Před švýcarským týmem se nachází Manor, který svůj jediný bod zásluhou Pascala Wehrleina vybojoval v Rakousku. Pokud by se ale podařilo skórovat i jemu, dostal by se díky lepším dílčím výsledkům (čtyři dvanáctá místa) před svého britského rivala.
Aby se vyhnul své druhé sezóně bez jediného získaného bodu v posledních třech letech, na to má ještě pět pokusů. Problémem je, že mu po převzetí novými majiteli (Longbow Finance) stále schází rychlost a to se nezmění zřejmě ani v Japonsku, kam má přivézt novou podlahu.
"Máme několik menších vylepšení, která míří do Japonska, tam přehodnoťme, jak na tom budeme," vybízí Nasr. "Potřebujeme jen trochu štěstí, potřebujeme, aby nám nahrál safety car. Momentálně se musí sejít vnější faktory, a pak můžeme získat bod, protože čistě svou vlastní rychlostí na to nemáme, já ani Marcus [Ericsson]."
Poslední závod v Malajsii nedokončil oficiálně podle závady brzdového systému brake-by-wire. Při jeho návratu do boxů se však podle zvuku nezdál být v pořádku motor Ferrari. Jenže na svého dodavatele si nesmí stěžovat.
"Žel jsem musel v závodě skončit. Selhal nám systém brake-by-wire, proto jsme museli s vozem zajet do boxů. Stalo se to v 15. zatáčce. Pedál byl zkrátka příliš dlouhý," vysvětluje Nasr.
Sauber však bude muset prošetřit potenciální problém se spojkou, protože ani jednomu z jeho pilotů se v Sepangu nepovedl start. Prvotní rozjezd z místa byl dobrý, nikoliv však zrychlení ve druhé fázi.
"Měl jsem příšerný rozjezd z místa. Bod záběru jsme během nájezdu na rošt získali, byl dobrý. Po startu jsem ohromně před 1. zatáčkou ztratil. Dívají se na spojku, Marcus měl podobný problém. Když se podíváte na opakovaný záznam, dobře jsme vystřelili, ale pak jsme tam zůstali - dalších 100 metrů jsme nezrychlovali, byla to fakt bída," přibližuje Brazilec.
Jeho týmový kolega Ericsson sice závod dokončil na 12. místě, během něj mu ale přestal fungovat nápojový systém, když teploty v kokpitu dosahovaly 60 °C: "Musel jsem zvládnout vzdálenost celého závodu bez jakýchkoliv tekutin. To bylo opravdu těžké."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.