Sauber potřebuje nutně bodovat, aby se dostal na desáté místo a získal vysokou finanční prémii za to, že skončí mezi týmy v první desítce. Jeho jezdec Felipe Nasr ale uznává, že to bude těžké a že k tomu bude v následujících závodech potřebovat štěstí či pomoc safety caru.
Před švýcarským týmem se nachází Manor, který svůj jediný bod zásluhou Pascala Wehrleina vybojoval v Rakousku. Pokud by se ale podařilo skórovat i jemu, dostal by se díky lepším dílčím výsledkům (čtyři dvanáctá místa) před svého britského rivala.
Aby se vyhnul své druhé sezóně bez jediného získaného bodu v posledních třech letech, na to má ještě pět pokusů. Problémem je, že mu po převzetí novými majiteli (Longbow Finance) stále schází rychlost a to se nezmění zřejmě ani v Japonsku, kam má přivézt novou podlahu.
"Máme několik menších vylepšení, která míří do Japonska, tam přehodnoťme, jak na tom budeme," vybízí Nasr. "Potřebujeme jen trochu štěstí, potřebujeme, aby nám nahrál safety car. Momentálně se musí sejít vnější faktory, a pak můžeme získat bod, protože čistě svou vlastní rychlostí na to nemáme, já ani Marcus [Ericsson]."
Poslední závod v Malajsii nedokončil oficiálně podle závady brzdového systému brake-by-wire. Při jeho návratu do boxů se však podle zvuku nezdál být v pořádku motor Ferrari. Jenže na svého dodavatele si nesmí stěžovat.
"Žel jsem musel v závodě skončit. Selhal nám systém brake-by-wire, proto jsme museli s vozem zajet do boxů. Stalo se to v 15. zatáčce. Pedál byl zkrátka příliš dlouhý," vysvětluje Nasr.
Sauber však bude muset prošetřit potenciální problém se spojkou, protože ani jednomu z jeho pilotů se v Sepangu nepovedl start. Prvotní rozjezd z místa byl dobrý, nikoliv však zrychlení ve druhé fázi.
"Měl jsem příšerný rozjezd z místa. Bod záběru jsme během nájezdu na rošt získali, byl dobrý. Po startu jsem ohromně před 1. zatáčkou ztratil. Dívají se na spojku, Marcus měl podobný problém. Když se podíváte na opakovaný záznam, dobře jsme vystřelili, ale pak jsme tam zůstali - dalších 100 metrů jsme nezrychlovali, byla to fakt bída," přibližuje Brazilec.
Jeho týmový kolega Ericsson sice závod dokončil na 12. místě, během něj mu ale přestal fungovat nápojový systém, když teploty v kokpitu dosahovaly 60 °C: "Musel jsem zvládnout vzdálenost celého závodu bez jakýchkoliv tekutin. To bylo opravdu těžké."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.