Sauber potřebuje nutně bodovat, aby se dostal na desáté místo a získal vysokou finanční prémii za to, že skončí mezi týmy v první desítce. Jeho jezdec Felipe Nasr ale uznává, že to bude těžké a že k tomu bude v následujících závodech potřebovat štěstí či pomoc safety caru.
Před švýcarským týmem se nachází Manor, který svůj jediný bod zásluhou Pascala Wehrleina vybojoval v Rakousku. Pokud by se ale podařilo skórovat i jemu, dostal by se díky lepším dílčím výsledkům (čtyři dvanáctá místa) před svého britského rivala.
Aby se vyhnul své druhé sezóně bez jediného získaného bodu v posledních třech letech, na to má ještě pět pokusů. Problémem je, že mu po převzetí novými majiteli (Longbow Finance) stále schází rychlost a to se nezmění zřejmě ani v Japonsku, kam má přivézt novou podlahu.
"Máme několik menších vylepšení, která míří do Japonska, tam přehodnoťme, jak na tom budeme," vybízí Nasr. "Potřebujeme jen trochu štěstí, potřebujeme, aby nám nahrál safety car. Momentálně se musí sejít vnější faktory, a pak můžeme získat bod, protože čistě svou vlastní rychlostí na to nemáme, já ani Marcus [Ericsson]."
Poslední závod v Malajsii nedokončil oficiálně podle závady brzdového systému brake-by-wire. Při jeho návratu do boxů se však podle zvuku nezdál být v pořádku motor Ferrari. Jenže na svého dodavatele si nesmí stěžovat.
"Žel jsem musel v závodě skončit. Selhal nám systém brake-by-wire, proto jsme museli s vozem zajet do boxů. Stalo se to v 15. zatáčce. Pedál byl zkrátka příliš dlouhý," vysvětluje Nasr.
Sauber však bude muset prošetřit potenciální problém se spojkou, protože ani jednomu z jeho pilotů se v Sepangu nepovedl start. Prvotní rozjezd z místa byl dobrý, nikoliv však zrychlení ve druhé fázi.
"Měl jsem příšerný rozjezd z místa. Bod záběru jsme během nájezdu na rošt získali, byl dobrý. Po startu jsem ohromně před 1. zatáčkou ztratil. Dívají se na spojku, Marcus měl podobný problém. Když se podíváte na opakovaný záznam, dobře jsme vystřelili, ale pak jsme tam zůstali - dalších 100 metrů jsme nezrychlovali, byla to fakt bída," přibližuje Brazilec.
Jeho týmový kolega Ericsson sice závod dokončil na 12. místě, během něj mu ale přestal fungovat nápojový systém, když teploty v kokpitu dosahovaly 60 °C: "Musel jsem zvládnout vzdálenost celého závodu bez jakýchkoliv tekutin. To bylo opravdu těžké."
Ferrari otestovalo nové zadní zavěšení na SF-25 během natáčecího dne v Mugellu, kde za volant usedli Hamilton a Leclerc. Oba však po jízdách uvedli, že v chování vozu nezaznamenali výraznou změnu.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.