Sauber potřebuje nutně bodovat, aby se dostal na desáté místo a získal vysokou finanční prémii za to, že skončí mezi týmy v první desítce. Jeho jezdec Felipe Nasr ale uznává, že to bude těžké a že k tomu bude v následujících závodech potřebovat štěstí či pomoc safety caru.
Před švýcarským týmem se nachází Manor, který svůj jediný bod zásluhou Pascala Wehrleina vybojoval v Rakousku. Pokud by se ale podařilo skórovat i jemu, dostal by se díky lepším dílčím výsledkům (čtyři dvanáctá místa) před svého britského rivala.
Aby se vyhnul své druhé sezóně bez jediného získaného bodu v posledních třech letech, na to má ještě pět pokusů. Problémem je, že mu po převzetí novými majiteli (Longbow Finance) stále schází rychlost a to se nezmění zřejmě ani v Japonsku, kam má přivézt novou podlahu.
"Máme několik menších vylepšení, která míří do Japonska, tam přehodnoťme, jak na tom budeme," vybízí Nasr. "Potřebujeme jen trochu štěstí, potřebujeme, aby nám nahrál safety car. Momentálně se musí sejít vnější faktory, a pak můžeme získat bod, protože čistě svou vlastní rychlostí na to nemáme, já ani Marcus [Ericsson]."
Poslední závod v Malajsii nedokončil oficiálně podle závady brzdového systému brake-by-wire. Při jeho návratu do boxů se však podle zvuku nezdál být v pořádku motor Ferrari. Jenže na svého dodavatele si nesmí stěžovat.
"Žel jsem musel v závodě skončit. Selhal nám systém brake-by-wire, proto jsme museli s vozem zajet do boxů. Stalo se to v 15. zatáčce. Pedál byl zkrátka příliš dlouhý," vysvětluje Nasr.
Sauber však bude muset prošetřit potenciální problém se spojkou, protože ani jednomu z jeho pilotů se v Sepangu nepovedl start. Prvotní rozjezd z místa byl dobrý, nikoliv však zrychlení ve druhé fázi.
"Měl jsem příšerný rozjezd z místa. Bod záběru jsme během nájezdu na rošt získali, byl dobrý. Po startu jsem ohromně před 1. zatáčkou ztratil. Dívají se na spojku, Marcus měl podobný problém. Když se podíváte na opakovaný záznam, dobře jsme vystřelili, ale pak jsme tam zůstali - dalších 100 metrů jsme nezrychlovali, byla to fakt bída," přibližuje Brazilec.
Jeho týmový kolega Ericsson sice závod dokončil na 12. místě, během něj mu ale přestal fungovat nápojový systém, když teploty v kokpitu dosahovaly 60 °C: "Musel jsem zvládnout vzdálenost celého závodu bez jakýchkoliv tekutin. To bylo opravdu těžké."
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.