Dalo se očekávat, že Hamiltonovo odstoupení vyvolá značné emoce. Ty byly vidět na Britovi už ve chvíli, kdy ve 41. kole mířil se svým vozem k okraji trati. Po jeho opuštění vypadal jako hromádka neštěstí, o to víc se pak opřel do týmu a vykřičel své zklamání do celého světa.
Vyjádřil se v tom smyslu, že to vypadá, jako by někdo nechtěl, aby vyhrával. Nemluvil přímo o sabotáži, ale podivoval se nad tím, že z osmi motorů Mercedes ve startovním poli má potíže jen on. Byla to pochopitelná frustrace z toho, že místo eliminace Rosbergova náskoku se tento ještě navýšil.
Když jeho rozčilení opadlo, Lewis Hamilton pochopil (nebo byl dost možná náležitě umravněn, názor si udělejte sami), že poněkud přestřelil a nasadil k mírnějšímu tónu. "Upřímně, snažte se mě pochopit. Na jedné straně prožíváme v posledních dvou letech neuvěřitelné úspěchy, za které jsem neskonale vděčný. Hoši v Mercedesu pracují velice tvrdě. Proto teď všichni musíme strávit bolestný okamžik. Když vystoupím z auta poté, co bezpečně vedu závod a vůz selže, je opravdu hodně těžké říkat něco pozitivního," vysvětloval Lewis s tím, že ho ani ve snu nenapadlo, že by měl tým obvinit z nějaké sabotáže.
K tomuto slovnímu incidentu se vyjádřil i Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu, který je známý svým ostrým jazykem. Dle jeho názoru byl termín "někdo si nepřeje, abych vyhrál" velice nešťastný a mohl by opravdu být vnímán pochopit jako náznak, že se jednalo o sabotáž.
"Znám Lewise velmi dobře a věřím, že nechtěl vinit tým. Ale jeho interpelaci prostě nemohu přijmout. Lewis dobře ví, že děláme všechno pro to, aby dostal co nejlepší vůz a motor. Politoval jsem ho a omluvil se mu za selhání motoru, byl to nový motor, nikoli použitý, příčinu defektu zatím neznáme. A pokud neznáme důvod, tak nás nikdo nemůže obviňovat ze sabotáže," důrazně prohlásil Lauda.
Dá se očekávat, že po tomto závodě nálada v týmu opět poněkud ochladne, i když z profesionálního hlediska bude evidentní snaha celou nepříjemnou záležitost rychle odložit ad acta.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.
Max Verstappen po závodě ocenil tým Red Bull za „neuvěřitelný výsledek“ po startu z pitlane. Dokázal se rychle prosadit vpřed a vyzdvihl práci týmu, která pomohla proměnit náročný začátek v silný výkon.
Lewis Hamilton popsal svůj první rok u Ferrari jako a přiznal, že poslední víkend pro něj nebyl snadný. Sedminásobný mistr světa tak dál čeká na moment, kdy se jeho přestup k italské stáji začne skutečně vyplácet.
Lando Norris navýšil vedení v šampionátu před Oscarem Piastrim po silném výkonu v Brazílii. Max Verstappen však na Interlagosu zazářil a znovu ukázal své kvality.
Oscar Piastri i po nehodě ve sprintu a čtvrtém místě v kvalifikaci v Brazílii zůstává přesvědčen, že může získat titul mistra světa F1.
Max Verstappen odstartuje závod na Interlagosu z boxové uličky poté, co byl už v Q1 vyřazen z kvalifikace. Red Bull po neúspěchu provedl změny v nastavení vozu, což šampiona čeká náročná stíhací jízda.