Dalo se očekávat, že Hamiltonovo odstoupení vyvolá značné emoce. Ty byly vidět na Britovi už ve chvíli, kdy ve 41. kole mířil se svým vozem k okraji trati. Po jeho opuštění vypadal jako hromádka neštěstí, o to víc se pak opřel do týmu a vykřičel své zklamání do celého světa.
Vyjádřil se v tom smyslu, že to vypadá, jako by někdo nechtěl, aby vyhrával. Nemluvil přímo o sabotáži, ale podivoval se nad tím, že z osmi motorů Mercedes ve startovním poli má potíže jen on. Byla to pochopitelná frustrace z toho, že místo eliminace Rosbergova náskoku se tento ještě navýšil.
Když jeho rozčilení opadlo, Lewis Hamilton pochopil (nebo byl dost možná náležitě umravněn, názor si udělejte sami), že poněkud přestřelil a nasadil k mírnějšímu tónu. "Upřímně, snažte se mě pochopit. Na jedné straně prožíváme v posledních dvou letech neuvěřitelné úspěchy, za které jsem neskonale vděčný. Hoši v Mercedesu pracují velice tvrdě. Proto teď všichni musíme strávit bolestný okamžik. Když vystoupím z auta poté, co bezpečně vedu závod a vůz selže, je opravdu hodně těžké říkat něco pozitivního," vysvětloval Lewis s tím, že ho ani ve snu nenapadlo, že by měl tým obvinit z nějaké sabotáže.
K tomuto slovnímu incidentu se vyjádřil i Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu, který je známý svým ostrým jazykem. Dle jeho názoru byl termín "někdo si nepřeje, abych vyhrál" velice nešťastný a mohl by opravdu být vnímán pochopit jako náznak, že se jednalo o sabotáž.
"Znám Lewise velmi dobře a věřím, že nechtěl vinit tým. Ale jeho interpelaci prostě nemohu přijmout. Lewis dobře ví, že děláme všechno pro to, aby dostal co nejlepší vůz a motor. Politoval jsem ho a omluvil se mu za selhání motoru, byl to nový motor, nikoli použitý, příčinu defektu zatím neznáme. A pokud neznáme důvod, tak nás nikdo nemůže obviňovat ze sabotáže," důrazně prohlásil Lauda.
Dá se očekávat, že po tomto závodě nálada v týmu opět poněkud ochladne, i když z profesionálního hlediska bude evidentní snaha celou nepříjemnou záležitost rychle odložit ad acta.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.