Dalo se očekávat, že Hamiltonovo odstoupení vyvolá značné emoce. Ty byly vidět na Britovi už ve chvíli, kdy ve 41. kole mířil se svým vozem k okraji trati. Po jeho opuštění vypadal jako hromádka neštěstí, o to víc se pak opřel do týmu a vykřičel své zklamání do celého světa.
Vyjádřil se v tom smyslu, že to vypadá, jako by někdo nechtěl, aby vyhrával. Nemluvil přímo o sabotáži, ale podivoval se nad tím, že z osmi motorů Mercedes ve startovním poli má potíže jen on. Byla to pochopitelná frustrace z toho, že místo eliminace Rosbergova náskoku se tento ještě navýšil.
Když jeho rozčilení opadlo, Lewis Hamilton pochopil (nebo byl dost možná náležitě umravněn, názor si udělejte sami), že poněkud přestřelil a nasadil k mírnějšímu tónu. "Upřímně, snažte se mě pochopit. Na jedné straně prožíváme v posledních dvou letech neuvěřitelné úspěchy, za které jsem neskonale vděčný. Hoši v Mercedesu pracují velice tvrdě. Proto teď všichni musíme strávit bolestný okamžik. Když vystoupím z auta poté, co bezpečně vedu závod a vůz selže, je opravdu hodně těžké říkat něco pozitivního," vysvětloval Lewis s tím, že ho ani ve snu nenapadlo, že by měl tým obvinit z nějaké sabotáže.
K tomuto slovnímu incidentu se vyjádřil i Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu, který je známý svým ostrým jazykem. Dle jeho názoru byl termín "někdo si nepřeje, abych vyhrál" velice nešťastný a mohl by opravdu být vnímán pochopit jako náznak, že se jednalo o sabotáž.
"Znám Lewise velmi dobře a věřím, že nechtěl vinit tým. Ale jeho interpelaci prostě nemohu přijmout. Lewis dobře ví, že děláme všechno pro to, aby dostal co nejlepší vůz a motor. Politoval jsem ho a omluvil se mu za selhání motoru, byl to nový motor, nikoli použitý, příčinu defektu zatím neznáme. A pokud neznáme důvod, tak nás nikdo nemůže obviňovat ze sabotáže," důrazně prohlásil Lauda.
Dá se očekávat, že po tomto závodě nálada v týmu opět poněkud ochladne, i když z profesionálního hlediska bude evidentní snaha celou nepříjemnou záležitost rychle odložit ad acta.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.