Fernando Alonso se včera zastal obranných manévrů Maxe Verstappena, který na rovince ve Velké ceně Belgie blokoval Kimiho Räikkönena. Proč se ničeho špatného nedopustil?
Finský pilot byl po závodě naštvaný a mladého Holanďana varoval, že pokud svůj jízdní styl nezmění, tak brzy způsobí velkou nehodu. K němu se přidal i Vettel, který na něj svedl i nehodu z první zatáčky po startu, ačkoliv ji sám způsobil. Přitom letos rozhodně nešlo o první kontakt s jeho největším soupeřem - s týmovým kolegou.
V Monze Alonso vysvětlil, proč Verstappenova obrana na rovince byla v pořádku: "Myslím, že existuje pravidlo, které říká, že nesmíte pohnout v brzdné zóně nebo když máte vedle sebe auto. Jedna změna směru je tedy povolená, pokud jste stále před autem za vámi."
"Nemyslím si, že by byl Kimi vedle Maxe a že by se ten pohnul a vytlačil jej na trávu. Bylo to velmi pozdě, ale možná neodhadl, kde Kimi je. Ale Kimi byl stále za ním, proto se na to psané pravidlo stále vztahuje. Je to v pohodě," soudí Španěl.
Změnil by ale jednu věc - jak piloti mění směr při brzdění. To, co Max udělal v Maďarsku, podle Alonsa bylo příliš: "Nemůžeme mást fanoušky s dvěma zcela odlišnými incidenty uprostřed rovinky - jak tomu bylo s Verstappenem či Kimim - s tím, co se mi přihodilo v Austrálii, kde jsem špatně odhadl brzdný bod."
"A také Max - Kimi v Maďarsku: při té příležitosti jsem vnímal, že Max hodně mění svou pozici při brzdění do zatáčky č. 2, byl moc agresivní. Hovořili jsme o tom v Německu na setkání s piloty. A ti nebyli s Maxovým počínáním v Maďarsku spokojeni, protože k tomu došlo při brzdění do druhé zatáčky.
V brzdné zóně směr měnit nesmíte. Ale uprostřed rovinky to jednou udělat můžete, pokud vedle sebe nemáte jiné auto. Při incidentu ve Spa tedy bylo vše v pořádku," vysvětluje Alonso pravidla.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.