 
            Pokud sledujete mé analýzy sektorů, tak vám možná neuniklo, že si občas postesknu nad nevhodně zvoleným místem pro měření maximálních rychlostí. Vedení F1 nám poskytlo vysvětlení, proč se nachází už pár metrů za polovinou cílové rovinky.
Využil jsem vstřícnosti Pata Behara z FIA, s nímž jsem již na Red Bull Ringu ladil určité drobné nesrovnalosti v jejich systému. Pat si původně myslel, že si dělám legraci, ale když jsem na něj vysypal své výtky a bleskurychle překlikával mezi jednotlivými stránkami FIA na jeho notebooku, jen si posunul brýle na špičku nosu, prohlídl si mě od hlavy až k patě, přečetl se na mé akreditaci zblízka jméno a publikaci, jíž zastupuji, a pak kroutě hlavou s nadsázkou zabrblal, že jsem asi jediný novinář, který se na jejich stránkách vyzná. Nato se hned rozhodl napsat email do Paříže a sjednat nápravu.
Po prohlídce Hungaroringu minulý týden jsem si zklamaně povzdechnul nad tím, že se poloha čidla pro měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) oproti loňsku opět nezměnila.
Nachází se už 470 metrů za výjezdem z poslední zatáčky, na 790 metrů dlouhé startovní / cílové rovince - nikoliv na jejím konci v místech, kde piloti začínají brzdit. Neplní tak přesně svou funkci a neodhaluje nám skutečnou maximální rychlost, které na Hungaroringu vozy dosahují, což při zkoumání dat ze sektorů nesu nelibě.
Na mou otázku, proč tomu tak je, se Pat Behar obrátil na oddělení časomíry společnosti FOM (Formula One Management), která vlastní veškerá data, jež pak FIA zpřístupňuje médiím. To ale "nemá definitivní odpověď."
"Domníváme se, že jde o historickou instalaci, která byla využívána před tím, než před několika lety byla upravena první zatáčka, a čidlo pak nikdy nebylo posunuto. Původně byly smyčky instalovány kolem okruhu každých 200 metrů kvůli přepínání kamer a mnoho z nich bylo využito pro ostatní služby (např. pro časomíru)," uvádí pro F1news.cz zástupce FOM.
Okruh se však změnil - v roce 2003 byla cílové rovinka prodloužena o 350 metrů - a výkony vozů společně s maximálními rychlostmi dále rostou. Zatímco v kvalifikaci dosáhl Rosberg na speed trapu 321,4 km/h, ve skutečnosti na rovince dále zrychlil až na 334 km/h. Hodlá s vedení F1 něco udělat?
"Před příštím rokem přehodnotí všechna místa svých časových smyček na všech okruzích vzhledem k tomu, že výkonnost vozů se významně změní," slibuje nám FOM.
 
            Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
 
            George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.