Tým Manor je na změny během sezóny zvyklý, máme ještě v dobré paměti loňské střídání pilotů, kdy si pozici vedle Willa Stevense prohazovali Roberto Mehri a Alexander Rossi. Teď není vyloučeno, že dojde k další změně.
Podle zdrojů blízkých týmu je na pořadu dne několik možností, ve kterých figurují piloti, kteří už v F1 něco odjezdili. Pokud by došlo k výměně, měl by asi největší šanci na Harjantův post Stoffel Vandoorne, který už si F1 v ostrém závodním režimu vyzkoušel a nikoli neúspěšně - po Alonsově havárii v Austrálii nahradil belgický mladík dvojnásobného mistra světa v Bahrajnu a přivezl McLarenu vůbec první letošní bod.
Rio Harjanto sice nedosahuje tak dobrých výsledků jako Pascal Wehrlein, ale s ohledem na kvality a možnosti vozu není vysloveně špatný. Ve hře jsou ale také sponzorské peníze a těch není u Manoru nazbyt. Harjantův management shání další prostředky, ať už přímo v Indonésii nebo po celé Asii. Technický ředitel Manoru Dave Ryan prohlásil, že prioritou by měl být způsob, jak udržet Harjanta v týmu až do konce roku. S ohledem na napěchovanou termínovou listinu se dá předpokládat, že Rio se objeví v závodním voze i při následné Grand Prix Německa. Co se ale stane po srpnové přestávce? Do hry mohou vstoupit vyšší zájmy.
Projděme si možné adeptyU Manoru působí jako třetí nebo chcete-li rezervní pilot Alexander Rossi, který loni v týmu absolvoval pět závodů a všechny dokázal dokončit. Mohl by být k dispozici po skončení sezóny IndyCar. Dalším na seznamu je loňská týmová jednička Will Stevens, který stále doufá v návrat do F1.
Všechny by ale mohl přebít právě Stoffel Vandoorne. Zde může významnou roli sehrát snaha protlačit ho do závodní sedačky ze strany McLyarenu, aby absolvoval co nejvíc závodních kilometrů, což by mu přineslo výhodu pro rok 2017 a případné angažmá ve Wokingu. Pokud by došlo k dohodě mezi McLarenem a Manorem, mohl by se Vandoorne objevit v kokpitu při domácí Grand Prix ve Spa.
Vandoorne v současné době závodí v japonské Super Formuli, ale podle jeho názoru by F1 měla absolutní prioritu.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.