Tým Manor je na změny během sezóny zvyklý, máme ještě v dobré paměti loňské střídání pilotů, kdy si pozici vedle Willa Stevense prohazovali Roberto Mehri a Alexander Rossi. Teď není vyloučeno, že dojde k další změně.
Podle zdrojů blízkých týmu je na pořadu dne několik možností, ve kterých figurují piloti, kteří už v F1 něco odjezdili. Pokud by došlo k výměně, měl by asi největší šanci na Harjantův post Stoffel Vandoorne, který už si F1 v ostrém závodním režimu vyzkoušel a nikoli neúspěšně - po Alonsově havárii v Austrálii nahradil belgický mladík dvojnásobného mistra světa v Bahrajnu a přivezl McLarenu vůbec první letošní bod.
Rio Harjanto sice nedosahuje tak dobrých výsledků jako Pascal Wehrlein, ale s ohledem na kvality a možnosti vozu není vysloveně špatný. Ve hře jsou ale také sponzorské peníze a těch není u Manoru nazbyt. Harjantův management shání další prostředky, ať už přímo v Indonésii nebo po celé Asii. Technický ředitel Manoru Dave Ryan prohlásil, že prioritou by měl být způsob, jak udržet Harjanta v týmu až do konce roku. S ohledem na napěchovanou termínovou listinu se dá předpokládat, že Rio se objeví v závodním voze i při následné Grand Prix Německa. Co se ale stane po srpnové přestávce? Do hry mohou vstoupit vyšší zájmy.
Projděme si možné adeptyU Manoru působí jako třetí nebo chcete-li rezervní pilot Alexander Rossi, který loni v týmu absolvoval pět závodů a všechny dokázal dokončit. Mohl by být k dispozici po skončení sezóny IndyCar. Dalším na seznamu je loňská týmová jednička Will Stevens, který stále doufá v návrat do F1.
Všechny by ale mohl přebít právě Stoffel Vandoorne. Zde může významnou roli sehrát snaha protlačit ho do závodní sedačky ze strany McLyarenu, aby absolvoval co nejvíc závodních kilometrů, což by mu přineslo výhodu pro rok 2017 a případné angažmá ve Wokingu. Pokud by došlo k dohodě mezi McLarenem a Manorem, mohl by se Vandoorne objevit v kokpitu při domácí Grand Prix ve Spa.
Vandoorne v současné době závodí v japonské Super Formuli, ale podle jeho názoru by F1 měla absolutní prioritu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.