Tým Manor je na změny během sezóny zvyklý, máme ještě v dobré paměti loňské střídání pilotů, kdy si pozici vedle Willa Stevense prohazovali Roberto Mehri a Alexander Rossi. Teď není vyloučeno, že dojde k další změně.
Podle zdrojů blízkých týmu je na pořadu dne několik možností, ve kterých figurují piloti, kteří už v F1 něco odjezdili. Pokud by došlo k výměně, měl by asi největší šanci na Harjantův post Stoffel Vandoorne, který už si F1 v ostrém závodním režimu vyzkoušel a nikoli neúspěšně - po Alonsově havárii v Austrálii nahradil belgický mladík dvojnásobného mistra světa v Bahrajnu a přivezl McLarenu vůbec první letošní bod.
Rio Harjanto sice nedosahuje tak dobrých výsledků jako Pascal Wehrlein, ale s ohledem na kvality a možnosti vozu není vysloveně špatný. Ve hře jsou ale také sponzorské peníze a těch není u Manoru nazbyt. Harjantův management shání další prostředky, ať už přímo v Indonésii nebo po celé Asii. Technický ředitel Manoru Dave Ryan prohlásil, že prioritou by měl být způsob, jak udržet Harjanta v týmu až do konce roku. S ohledem na napěchovanou termínovou listinu se dá předpokládat, že Rio se objeví v závodním voze i při následné Grand Prix Německa. Co se ale stane po srpnové přestávce? Do hry mohou vstoupit vyšší zájmy.
Projděme si možné adeptyU Manoru působí jako třetí nebo chcete-li rezervní pilot Alexander Rossi, který loni v týmu absolvoval pět závodů a všechny dokázal dokončit. Mohl by být k dispozici po skončení sezóny IndyCar. Dalším na seznamu je loňská týmová jednička Will Stevens, který stále doufá v návrat do F1.
Všechny by ale mohl přebít právě Stoffel Vandoorne. Zde může významnou roli sehrát snaha protlačit ho do závodní sedačky ze strany McLyarenu, aby absolvoval co nejvíc závodních kilometrů, což by mu přineslo výhodu pro rok 2017 a případné angažmá ve Wokingu. Pokud by došlo k dohodě mezi McLarenem a Manorem, mohl by se Vandoorne objevit v kokpitu při domácí Grand Prix ve Spa.
Vandoorne v současné době závodí v japonské Super Formuli, ale podle jeho názoru by F1 měla absolutní prioritu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.