Tahanice mezi závodními okruhy v Itálii se dostává na soudní pole. V sázce je pořádání Grand Prix Itálie 2017. Už jednou v historii okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari ležící v Imole nedaleko Boloni tento spor vyhrál.
Připravil tak Monzu o jedinečný rekord - Autodromo Nazionale di Monza musel ustoupit v roce 1980 právě Imole a byl to také jediný případ v historii F1, kdy se Grand Prix Itálie jela jinde než v královském parku. Teď může dojít ke druhému průlomu. Zástupci Imoly podepsali s Bernie Ecclestonem smlouvu na rok 2017 (více zde), jenže to už tu také jednou bylo - po tragické nehodě Ronnie Petersona právě na Monze 1978 se předpokládalo, že okruh, na kterém zakázali ochránci životního prostředí a památkáři kácet stoleté stromy, neprojde schvalovací komisí, Ecclestone proto prozíravě pro rok 1979 "koupil" Grand Prix Itálie do Imoly. Pořadatelé v Monze však učinili potřebné kroky a Ecclestone nakrátko "utřel". Už jsme zmínili, že v roce 1980 si italskou Grand Prix do Imoly prosadil, pak ale musel řešit siutaci vznikem Grand Prix San Marina a ministáteček se pak stal pořadatelem 26 závodů. Naposledy se tu jelo v roce 2000.
Imola se nyní nehodlá nabízené příležitosti jen tak vzdát, proto se obrátila na soud a započala řízení, jehož záměrem je oficiální statut pořadatele Grand Prix Itálie. Podle žalobce, tedy pořadatelů okruhu Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari není správné, že národní automobilový klub (ACI) odmítl schválit nabídku Imoly a rovněž nezpřístupnil fondy, kterých využívá Monza.
Umberto Selvatico Estense, prezident Formula Imola, obvinil prezidenta ACI Angela Sticchi Damianiho, že měl zájem pomáhat a prosazovat pouze okruh Monza. "Záleží to na Damianim a myslím, že jde o politickou záležitost. My máme dohodu s Ecclestonem a potřebujeme jenom schválení národního sportovního orgánu. Pokud se v budoucnu nebude konat žádná Grand Prix Itálie, pak to bude vina pana Sticchi Damianiho, protože on tuto dohodu blokoval," uvedl Estense pro motorsport.com.
S ohledem na Damianiho přístup se zástupci okruhu Imola rozhodli podat odvolání u krajského správního soudu v Laziu proti ACI z důvodu neposkytnutí dostupné podpory, která by umožnila závod na Imole pořádat. Jako argument použili skutečnost, že okruh na Monze nemá s Ecclestonem žádnou smlouvu uzavřenou a ACI tím poškozuje neposkytnutím podpory okruh v Imole.
"Fomula Imola, ve vlastním zájmu a po návrhu FOM, vstoupila do veřejného jednání, které vyústilo ve smluvní závazek. Vedle toho stejný návrh ze stramy FOM a zaslaný FOWC (Formula One World Championship) ohledne posouzení dopadu na udržitelnost závodu na Autodromo Nazionale di Monza nebyl přijat. Chceme, aby vnitrostátní orgány posoudily návrhy a prověřily všechny možné varianty, aby se zabránilo vážnému riziku poškození image sportovních podmínek země, pokud by o pořádání italské Grand Prix přišla," praví se v žalobě podané ze strany Formula Imola.
Zástupci Monzy se k celé záležitosti podle oficiálního prohlášení hodlají vyjádřit na tiskové konferenci, která bude pořádána 30. srpna letošního roku, tedy v úterý před konáním letošní Grand Prix Itálie.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.