Tahanice mezi závodními okruhy v Itálii se dostává na soudní pole. V sázce je pořádání Grand Prix Itálie 2017. Už jednou v historii okruh Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari ležící v Imole nedaleko Boloni tento spor vyhrál.
Připravil tak Monzu o jedinečný rekord - Autodromo Nazionale di Monza musel ustoupit v roce 1980 právě Imole a byl to také jediný případ v historii F1, kdy se Grand Prix Itálie jela jinde než v královském parku. Teď může dojít ke druhému průlomu. Zástupci Imoly podepsali s Bernie Ecclestonem smlouvu na rok 2017 (více zde), jenže to už tu také jednou bylo - po tragické nehodě Ronnie Petersona právě na Monze 1978 se předpokládalo, že okruh, na kterém zakázali ochránci životního prostředí a památkáři kácet stoleté stromy, neprojde schvalovací komisí, Ecclestone proto prozíravě pro rok 1979 "koupil" Grand Prix Itálie do Imoly. Pořadatelé v Monze však učinili potřebné kroky a Ecclestone nakrátko "utřel". Už jsme zmínili, že v roce 1980 si italskou Grand Prix do Imoly prosadil, pak ale musel řešit siutaci vznikem Grand Prix San Marina a ministáteček se pak stal pořadatelem 26 závodů. Naposledy se tu jelo v roce 2000.
Imola se nyní nehodlá nabízené příležitosti jen tak vzdát, proto se obrátila na soud a započala řízení, jehož záměrem je oficiální statut pořadatele Grand Prix Itálie. Podle žalobce, tedy pořadatelů okruhu Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari není správné, že národní automobilový klub (ACI) odmítl schválit nabídku Imoly a rovněž nezpřístupnil fondy, kterých využívá Monza.
Umberto Selvatico Estense, prezident Formula Imola, obvinil prezidenta ACI Angela Sticchi Damianiho, že měl zájem pomáhat a prosazovat pouze okruh Monza. "Záleží to na Damianim a myslím, že jde o politickou záležitost. My máme dohodu s Ecclestonem a potřebujeme jenom schválení národního sportovního orgánu. Pokud se v budoucnu nebude konat žádná Grand Prix Itálie, pak to bude vina pana Sticchi Damianiho, protože on tuto dohodu blokoval," uvedl Estense pro motorsport.com.
S ohledem na Damianiho přístup se zástupci okruhu Imola rozhodli podat odvolání u krajského správního soudu v Laziu proti ACI z důvodu neposkytnutí dostupné podpory, která by umožnila závod na Imole pořádat. Jako argument použili skutečnost, že okruh na Monze nemá s Ecclestonem žádnou smlouvu uzavřenou a ACI tím poškozuje neposkytnutím podpory okruh v Imole.
"Fomula Imola, ve vlastním zájmu a po návrhu FOM, vstoupila do veřejného jednání, které vyústilo ve smluvní závazek. Vedle toho stejný návrh ze stramy FOM a zaslaný FOWC (Formula One World Championship) ohledne posouzení dopadu na udržitelnost závodu na Autodromo Nazionale di Monza nebyl přijat. Chceme, aby vnitrostátní orgány posoudily návrhy a prověřily všechny možné varianty, aby se zabránilo vážnému riziku poškození image sportovních podmínek země, pokud by o pořádání italské Grand Prix přišla," praví se v žalobě podané ze strany Formula Imola.
Zástupci Monzy se k celé záležitosti podle oficiálního prohlášení hodlají vyjádřit na tiskové konferenci, která bude pořádána 30. srpna letošního roku, tedy v úterý před konáním letošní Grand Prix Itálie.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.