Další omezení práce v aerodynamickém tunelu podle technického ředitele Williamsu Pata Symondse týmům zabrání, aby v roce 2017 získaly velký náskok a následně dominovaly.
Týmy v současné době přesouvají své zdroje k příštím vozům. Ty, které to udělaly brzy, však podle Symondse nezískají tak velkou výhodu jako Brawn před svou vítěznou sezónou 2009.
"Nesmíte zapomínat na to, co se v posledních letech v aerodynamice změnilo - všechny týmy mohou v aerodynamickém tunelu uskutečnit jen 65 běhů za týden. Kdybyste se nyní vrátili k poslední velké změně v roce 2009, tak tehdy v tunelu mohli trávit tolik času, kolik jen chtěli. Některé týmy používaly dokonce 2 aerodynamické tunely - jak Toyota: dva tunely 24 hodin denně, 7 dní v týdnu. A to už je něco, to už vede k rozdílům," říká Symonds.
"Když jsme se posunuli do roku 2014, mohli jsme v té době absolvovat v aerodynamickém tunelu jen 85 běhů. Nyní můžeme uskutečnit jen 65 běhů, proto dochází k obrovskému vyrovnání. Ano, stále si musíte svých 65 běhů dobře vybrat, musíte dělat ty správné věci, nemyslím si ale, že by to umožnilo v oblasti vývoje tak utéct, jako jsme to viděli před sedmi lety," pokračuje technický ředitel Williamsu.
I když změny v oblasti monopostů podle něj předjíždění neusnadní, dojde aspoň ke zlepšení jejich estetické stránky: "Líbí se mi to, jak auta budou vypadat a všechny ty věci. Myslím, že to z technického hlediska bude docela zajímavé, změny mám rád. Pokud jde o to, zda je sport potřebuje či nikoliv - nemyslím si, že by závodění měli nějak pomoci."
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.