Vedení okruhu v Imole podepsalo s Berniem Ecclestoneem dohodu na pořádání Velké ceny Itálie od roku 2017, plán však musí ještě schválit národní automobilový klub ACI.
Vedení Italského automobilového klubu (ACI - Automobile Club d'Italia) však i nadále podporuje Monzu i přes její finanční problémy. Imola se nyní během Velké ceny Británie sice dohodla s Ecclestoneem, závody se tam však bez schválení ACI nepojedou.
V úvahu připadá střídání po jednom roce s Monzou, podobně jako se to dělo s Velkou cenou Německa mezi Nürburgringem a Hockenheimem, i když by Velkou cenu Itálie rádi pořádali neustále.
"Bernie ví, že jsme k dispozici. A poslal nám návrh, který jsme podepsali a zaslali mu zpět. Budeme moc rádi, když se F1 vrátí zpět do Imoly. Jde nám hlavně o to, abychom dosáhli tohoto výsledku," komentuje šéf okruhu Uberto Selvatico Estense pro motorsport.com.
"Zkrátka to závisí na Angelovi Sticchim Damianim. Myslím, že jde o politický problém. My máme s Berniem smlouvu a potřebujeme jen schválení národního sportovního orgánu. Pokud by se v budoucnosti Velká cena Itálie neuskutečnila, pak by to byl problém pouze pana Sticchiho Damianiho, který tuto dohodu neumožnil," pokračuje dále Estense.
Podle něj má Imola také podporu regionální vlády. Proto by nyní ráda dostala odpověď na to, zda může začít s přípravami: "Myslím, že nemáme moc času na rozhodnutí. S prací pokračujeme i bez odpovědi od pana Sticchiho Damianiho. Podle mě můžeme počkat maximálně do prosince. Myslím, že to je na hraně, ale nejlepší by bylo, kdyby k tomu došlo dříve, takže bychom k propagaci závodu měli jeden rok."
Podle Estenseho je Imola na rozdíl od Monzy v dobré finanční kondici a okruh by dále před návratem Formule 1 vylepšila. Naposledy se zde jela Velká cena San Marina v roce 2006, pamatuje však i pořádání Velké ceny Itálie v roce 1980.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.