Vedení okruhu v Imole podepsalo s Berniem Ecclestoneem dohodu na pořádání Velké ceny Itálie od roku 2017, plán však musí ještě schválit národní automobilový klub ACI.
Vedení Italského automobilového klubu (ACI - Automobile Club d'Italia) však i nadále podporuje Monzu i přes její finanční problémy. Imola se nyní během Velké ceny Británie sice dohodla s Ecclestoneem, závody se tam však bez schválení ACI nepojedou.
V úvahu připadá střídání po jednom roce s Monzou, podobně jako se to dělo s Velkou cenou Německa mezi Nürburgringem a Hockenheimem, i když by Velkou cenu Itálie rádi pořádali neustále.
"Bernie ví, že jsme k dispozici. A poslal nám návrh, který jsme podepsali a zaslali mu zpět. Budeme moc rádi, když se F1 vrátí zpět do Imoly. Jde nám hlavně o to, abychom dosáhli tohoto výsledku," komentuje šéf okruhu Uberto Selvatico Estense pro motorsport.com.
"Zkrátka to závisí na Angelovi Sticchim Damianim. Myslím, že jde o politický problém. My máme s Berniem smlouvu a potřebujeme jen schválení národního sportovního orgánu. Pokud by se v budoucnosti Velká cena Itálie neuskutečnila, pak by to byl problém pouze pana Sticchiho Damianiho, který tuto dohodu neumožnil," pokračuje dále Estense.
Podle něj má Imola také podporu regionální vlády. Proto by nyní ráda dostala odpověď na to, zda může začít s přípravami: "Myslím, že nemáme moc času na rozhodnutí. S prací pokračujeme i bez odpovědi od pana Sticchiho Damianiho. Podle mě můžeme počkat maximálně do prosince. Myslím, že to je na hraně, ale nejlepší by bylo, kdyby k tomu došlo dříve, takže bychom k propagaci závodu měli jeden rok."
Podle Estenseho je Imola na rozdíl od Monzy v dobré finanční kondici a okruh by dále před návratem Formule 1 vylepšila. Naposledy se zde jela Velká cena San Marina v roce 2006, pamatuje však i pořádání Velké ceny Itálie v roce 1980.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.